حرکت آهسته و پیوسته یوونتوس به سوی ایتالیایی‌تر شدن!

حرکت آهسته و پیوسته یوونتوس به سوی ایتالیایی‌تر شدن!

پایگاه خبری فوتبالی - با مرور خریدهای چند وقت اخیر بانوی پیر که عمدتا از جمع بازیکنان ایتالیایی انجام شده، این سوال پیش می‌آید که باشگاه یوونتوس ایتالیا در آینده چقدر لاجوردی خواهد شد؟

به گزارش فوتبالی، مرور نفرات ایتالیایی بیانکونری در دیدار هفته گذشته این تیم مقابل ساسولو در سری آ، اگر نگوییم بی‌نظیر اما در كم‌نظیرترین حالت ممكن بود. مدت‌ها بود كه این تعداد بازیكن بومی و ایتالیایی در تركیب و نیمكت بیانکونری رویت نشده بود. لئوناردو بونوچی، جورجو كیه‌لینی، دنیله روگانی، مویزه كین، ماتیا دشیلیو، فدریکو برناردسكی، فابیو میره‌تی، كارلو پینسولیو، ماتیا پرین، لوکا پلگرینی و امانوئله زوئلی.

این می‌تواند یك شروع امیدواركننده برای لاجوردی‌تر شدن رنگ یوونتوس در آینده باشد. ایده‌ای كه البته ممكن است برخی از طرفداران بین‌المللی‌ یوونتوس اصراری به تحققش نداشته باشند. با این حال، اگر در نظر بگیریم كه سال آینده فدریكو گاتی هم به این تیم افزوده خواهد شد و فدریکو كیه‌زا و مانوئل لوكاتلی نیز به تركیب بانوی پیر بازخواهند گشت، دورنما برای علاقه‌مندان به تحقق این ایده، دست‌یافتنی خواهد شد.

نزدیکان به تیم سیاه و سفیدپوش تورینی دست‌كم روی كاغذ از علاقه‌مندی سران این باشگاه به داویده فراته‌زی و جاكومو راسپادوری باخبر بوده و از اندیشه مدیران برای آگاهی از نظر سرمربی تیم در خصوص نیكولو روولا و نیكولو فجولی نیز آگاهی دارند و البته احتمال همیشه جذاب جذب جانلوئیجی دوناروما را نیز می‌توانیم هم‌چنان به عنوان گزینه‌ای بالقوه در فهرست اشاره شده قبلی لحاظ كنیم.

طبعا ایتالیاییزه كردن مطلق و بدون منطق فاقد هرگونه ارزش كیفی است. برخی از عناصر خارجی تیم از جمله ماتیاس دلیخت، دوشان ولاهوویچ و خوان كوادرادو نفراتی هستند كه تیم همیشه به آن‌ها نیاز داشته و حتی شاید با اغماض بتوان برخی نام‌های دیگر را نیز به این فهرست افزود.

شاید نیازی به بومی‌سازی بی‎‌رویه در تیم نباشد اما می‌توان نفراتی اندک ولی با كیفیت را به تیم اضافه كرد. در واقع سیاست خرید صحیح مهم‌تر از هر اولویت‌گذاری دیگر است. مثلا در صورت تمایل جدی برای خرید راسپادوری، باید این نكته در نظر گرفته شود كه او الزاما دیبالا نخواهد شد و قبل از ورود به پروسه خریدش باید جایگاه و نقش تاكتیكی او در تیم تبیین و ارزیابی شود.

یک انتخاب صحیح در موسم انتقالات می‌تواند تركیبی از ارزیابی‌های فردی بازیكن مد نظر و چشم‌انداز رشد فردی در كنار ملاحظات اقتصادی جذب او باشد. یوونتوس به نفراتی مثل كیه‌زا نیاز دارد؛ بازیكنانی كه بتوانند در زمین تفاوت‌ها را رقم بزنند و عملكرد تیمی را ارتقا بدهند. این مطلوب‌ترین مسیری است كه برای ریل‌گذاری قطار نقل و انتقالات بیانكونری از نقاط مختلف ایتالیا به تورین باید پیش‌بینی شود.

9404