رکورد کمترین امتیازات یک کشور در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا شکست

رکورد کمترین امتیازات یک کشور در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا شکست

پایگاه خبری فوتبالی- نمایندگان چین در پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فقط یک امتیاز از 54 امتیاز ممکن دشت کردند.

به گزارش فوتبالی، چند وقت پیش یک رسانه ژاپنی مدعی شده بود با رفتن ستارگان خارجی از سوپر لیگ چین، این لیگ به شدت افت خواهد کرد.

اکنون این ادعا به واقعیت تبدیل شده است، رسانه ژاپنی به این موضوع اشاره کرده بود که سوپرلیگ چین از نیمه دوم سال گذشته با تغییرات بزرگی روبه‌رو شده است. ابتدا گروه اورگراند با یک بحران اقتصادی عملیاتی مواجه شد که باعث شد تیم گوانگژو برای پرداخت هزینه های خود از جمله دستمزد ها به مشکل بخورد.همچنین این رسانه اشاره کرده است که حدود 70 درصد از 16 تیم سوپرلیگ چین معوقه دستمزد دارند. در چنین شرایطی بود که 3 باشگاه چینی برای ورود به لیگ قهرمانان آسیا به مشکل جدی خوردند.

 روز بیست و دوم فروردین و در فاصله کمتر از یک ماه تا شروع مسابقات، AFC با انتشار بیانیه‌ای به‌صورت رسمی از کناره گیری تیم فوتبال شانگهای پورت چین از حضور در لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.به همین دلیل دو نماینده دیگر کشور چین هم با تیم‌هایی ناقص و نا آماده راهی مسابقات شدند. ترکیب شاندونگ و گوانژو متشکل از بازیکنان اصلی این دو تیم نبود و تفاوت زیادی با ترکیب فیکس این دو تیم داشت. این مشکلات باعث شده بود تا بسیاری از بازیکنان اصلی این تیم ها در لیگ قهرمانان حضور پیدا نکنند و بازیکنان تیم‌های پایه جایگزین آنها شوند.

با توجه به این شرایط پیش بینی کسب چنین نتایجی برای نمایندگان بزرگ ترین کشور قاره آسیا دور از انتظار نبود و مسابقات بدون پیروزی برای آنها به پایان رسید.

شاندونگ مشکلات مالی کمتری نسبت به دیگران داشت اما باز هم نتوانست نتایج خوبی کسب کند. این تیم در گروه F تنها یک مساوی از 6 بازی کسب کرد تا با یک امتیاز، به‌عنوان قعر نشین گروه شناخته شود. نکته جالب این گروه 7 امتیازی بودن نماینده ناآشنا سنگاپور بود! نماینده چین تنها دو گل زده و 24 گل خورده داشت تا سهم زیادی در پر گل شدن بازی‌های این گروه داشته باشد. نماینده دیگر چینی ها  که در رقابت‌ها حاضر بود هم در گروه I‌ با صفر امتیاز چهارم شد تا شاندونگ، تنها تیم چینی این دوره باشد که موفق به کسب امتیاز می‌شود.

 گوانژو برخلاف شانگهای دیگر تیم حاضر چینی در رقابت ها به‌علت انصراف و بدون انجام بازی، با صفر امتیاز از گروه J کنار گذاشته شده بود، 6 بازی در این مسابقات انجام داد اما در هر 6 بازی باخت. این تیم هیچ گلی در 6 بازی دور گروهی به ثمر نرساند و 24 بار (میانگین 4 گل خورده در هر بازی) دروازه‌اش باز شد. شاید اگر همه نمایندگان این کشور انصراف میدادند بهتر بود.

اینگونه بود که فصل 2022 لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان چین که تا چند سال پیش از قدرت های اصلی شرق آسیا بودند به بدترین طرز ممکن به پایان رسید.

4154