کسب سه‌امتیاز سخت خارج از خانه برای ليورپول با طعم صدرنشينی

کسب سه‌امتیاز سخت خارج از خانه برای ليورپول با طعم صدرنشينی

پایگاه خبری فوتبالی - در نخستین مسابقه از رقابت‌های هفته لیگ برتر فوتبال جزیره، بعد از ظهر امروز نیوکاسل یونایتد به مصاف ليورپول رفت.

به گزارش فوتبالی، در چهارچوب رقابت‌های هفته سی و پنجم مسابقات لیگ برتر فوتبال انگلستان، بعد از ظهر امروز شنبه سی‌ام آپریل سال 2022 میلادی مصادف با دهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ هجری شمسی و از ساعت 16:00 شاگردان یورگن کلوپ در تیم ليورپول در استادیوم سنت جیمز پارک و با قضاوت آندره مارینر، میهمان شاگردان ادی هاو در تیم نیوکاسل یونایتد بودند که در نهایت نیز موفق شدند که این دیدار را با تک گل نبیل کیتا با حساب یک بر صفر به سود خود به اتمام رسانده و سه امتياز این مسابقه را از آن خود کنند.

یورگن کلوپ تیم خود را با این ترکیب وارد این مسابقه کرده بود:

آلیسون بکر، جوئل ماتیپ، ویرجیل فن دایک، اندی رابرتسون، گومز، جوردن هندرسون، نبی کیتا، جیمز میلنر، دیوگو ژوتا، سادیو مانه، لوئیس دیاز

شماتیک ترکیب لیورپول در این مسابقه را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

سرمربی نیوکاسل نیز با تیمش را با این بازیکنان به مصاف قرمزهای آنفیلد فرستاده بود:

لیورپول در این مسابقه به جهت این‌که از رقیب خود منچسترسیتی در مسیر کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال انگلستان عقب نماند، مجبور به کسب سه امتياز کامل این دیدار بود. در شروع مسابقه هم شاگردان کلوپ با اطلاع از این وضعیت پا به میدان گذاشتند و از همان ابتدا سعی کردند با انجام حملات گسترده روی دروازه میزبان خود، گل برتری را هر چه زودتر به ثمر برسانند تا از فشار روانی موجود بر روی خود بکاهند. در دقیقه نوزدهم این مسابقه در نیمه اول بود که روی پاس دیوگو ژوتا، این کیتا بود که موفق شد دروازه نیوکاسل یونایتد را باز کرده و گل نخست بازی و تیمش را به ثمر برساند. در ادامه دقایق این نیمه هم تلاش دو تیم بی فایده بود و گلی به ثمر نرسید و سرانجام نیمه نخست با همین نتیجه یک بر صفر به پایان رسید.

در آغاز نیمه دوم این مسابقه، یاران نیوکاسل یونایتد نیز در صدد جبران نتیجه و گل خورده برآمده و بازی رو به جلو را در دستور کار خود قرار دادند. تعویض های مربیان دو تیم در نیمه دوم نیز موید این موضوع بود که هر دو تیم خواهان کسب امتیازات این مسابقه هستند. یورگن کلوپ در نیمه دوم حتی محمد صلاح و تیاگو آلکانتارا را نیز به میدان مسابقه وارد کرد اما این تغییرات هم در نتیجه نهایی این مسابقه تاثیری نداشت تا این که سرانجام سوت داور این مسابقه، نتیجه نهایی را بعد از نود دقیقه تلاش دو تیم به همان تک گل کیتا به سود ليورپولی ها اعلام کرد و این قرمزها بودند که سه امتياز این دیدار سخت خارج از خانه را کسب کرده و موقتا به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال انگلستان رسیدند.

این‌جا

9404