واکنش سازمان لیگ به عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال/ شکایت در جواب مطالبه‌گری شفافیت

واکنش سازمان لیگ به عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال/ شکایت در جواب مطالبه‌گری شفافیت

پایگاه خبری فوتبالی- جدیدترین توئیت عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، با واکنش سازمان لیگ مواجه شده است.

به گزارش فوتبالی، داستان از این قرار است که مهرداد سراجی در یکی از توئیتهای جدیدش به این نکته اشاره کرد که موج دوم حمله به او زمانی آغاز شد كه موضوع حسابرسی از سازمان لیگ را مطرح کرده است.

سراجی، ده روز قبل در صفحه توئیترش درباره این موضوع توضیح کامل داده و گفته بود:" پس از سندرسی موفق فدراسيون فوتبال نوبت به حسابرسی اسناد مالی و بررسی قراردادهای حقوقی سازمان لیگ رسیده و بر اساس مصوبه هيات رئيسه به زودی موانع رفع و اقدام قانونی آغاز خواهد شد و فشارها، تهديدها و تهمت‌ها نمی‌تواند موجب توقف كار شود."

سایت رکنا امروز نامه‌ای را منتشر کرد که بر اساس آن، سراجی از سرپرست فدراسیون فوتبال خواسته که با حضور او در سازمان لیگ و دسترسی او به مدارک این سازمان، موافقت کند. نامه ای که آن را در ادامه مطلب می بینید.

در چنین شرایطی، دقایقی قبل سازمان لیگ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد انتشار مطالبی غیرمستند و حاوی توهین به مسئولین سازمان لیگ از سوی آقای مهرداد سراجی  به منظور تشویش افکار عمومی انجام شده که مراتب از طریق مراجع قضایی و کمیته اخلاق تحت پیگیری است.

سازمان لیگ در حالی از عضو عیات رئیسه فوتبال به کمیته اخلاق شکایت کرده که به نظر می‌رسد این مساله، از طریق دیگری قابل حل بود و به جای آنکه بحث شکایت مطرح شود، سازمان لیگ می‌توانست در جهت شفافیت مالی مدارکش را در اختیار سراجی قرار دهد تا مشخص شود که اسناد مالی این مجموعه مشکلی ندارد. اینکه در جواب مطالبه‌گری با هدف شفافیت، تهدید به محرومیت و شکایت به کمیته اخلاق شود، رویه مناسبی به نظر نمی‌رسد. هر چند که برخی محکومیت‌های قبلی که کمیته اخلاق با منتقدان سازمان لیگ انجام داده بود نشان می‌دهد که این اقدامات هم مسبوق به سابقه است که امیدواریم پس از عزل رییس فدراسیون فوتبال که چنین رویه‌ای را دنبال می‌‎کرد، رویه کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم تغییر کند و این کمیته هم از شفافیت در مسایل مالی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ دفاع کند.

1984