عنایتی: در نیم فصل دوم فقط به یک تیم با کلاس باخته‌ایم

عنایتی: در نیم فصل دوم فقط به یک تیم با کلاس باخته‌ایم

پایگاه خبری فوتبالی- رضا عنایتی می گوید به رتبه تک رقمی با هوادار فکر می‌کند و شاگردانش در نیم فصل دوم تنها به استقلال که صدرنشین و تیمی باکلاس است باخته‌اند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، هوادار تهران یکی از تیم‌های سرسخت نیم فصل دوم بوده که توانسته امتیازات خوبی جمع کند؛ تیمی که ابتدای فصل به عنوان گزینه سقوط از آن یاد می‌شد حالا برای رسیدن به نیمه بالای جدول تلاش می‌کند.

رضا عنایتی گفت‌وگویی با خبرنگار ما داشت و در مورد شرایط این تیم، چشم‌انداز و هدف‌شان و بازی شب گذشته با استقلال صحبت کرد که این مصاحبه را می‌خوانید:

*در خصوص بازی‌های دوستانه اخیر که با مس، پیکان و استقلال داشتید صحبت کنید. 

عنایتی: با توجه به تعطیلی لیگ برای اینکه بچه‌ها از شرایط بازی خارج نشوند بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام دادیم و فکر می‌کنم به چیزی که می‌خواستیم رسیدیم. تمام بازیکنان بازی کردند و برای من دستاورد بسیار بزرگی بود که در هر سه بازی توانستیم از بازیکنان جوان و امید استفاده کنیم و این جوانان نمره قبولی را گرفتند؛ بسیار خوب جواب دادند و من از این لحاظ بسیار راضی هستم. بدنسازی انجام دادیم و با تیم‌های خوبی بازی داشتیم و برای شش بازی باقی مانده مقابل حریفان سر سخت آماده می‌شویم. انشالله بتوانیم با تلاش بچه‌ها این شش بازی را پشت سر بگذاریم و در جدول رتبه خوبی داشته باشیم.

*بازی دوستانه شب گذشته با استقلال چه طور بود؟

عنایتی: روز قبل از آن با پیکان بازی داشتیم که سنگین بود و سعی کردیم تیم درست کنیم؛ پانزده نفر را برای بازی با پیکان فرستادیم و پانزده نفر را برای بازی با استقلال نگه داشتیم. بازی سنگینی بود اما برای من بسیار خوشایند و خوشحال کننده بود که جوانان‌ ما توانستند نمره قبولی را بگیرند. امیدوارم با همین شرایط به جلو بروند. ما می‌دانیم استقلال شرایط بسیار خوبی دارد و با اختلاف امتیاز خوبی در صدر جدول است. با تیم بزرگی بازی کردیم و اعتماد به نفس‌مان را بالا بردیم و برای بازی‌های پیش‌رو آماده شدیم.

*برخلاف بازی رسمی قبل با استقلال که جنجالی شده بود این بازی بسیار گرم و صمیمانه بود‌. 

عنایتی: ما جنجال نداشتیم. صحبت‌هایی که بعضی اوقات در یک سری از بازی‌ها می‌شود، ممکن است به دلیل بحث داوری باشد اما این بازی همان‌طور که از اسمش مشخص است دوستانه است و مربیان تلاش می‌کنند به تفکراتی برسند که می‌خواهند در بازی رسمی از آن‌ها استفاده کنند. ما همیشه آرزوی موفقیت برای استقلال کردیم. استقلال، تیم فوق العاده خوب، باشخصیت و دارای بازیکنان بزرگ بین المللی است و با توجه به نتایج بدون باختی که در لیگ داشتند تیمی باشخصیت هستند. من همیشه گفتم یک هوادار استقلال هستم و همیشه دوست دارم این تیم موفق شود و آرزوی موفقیت برای این تیم و کادرفنی‌اش دارم. امیدوارم در پایان فصل بتوانند جام قهرمانی را بگیرند.

*در نیم فصل دوم فقط از استقلال باختید اما در بازی دوستانه شب گذشته استقلال را متوقف کردید. 

عنایتی: بازی رسمی با استقلال در شرایط خیلی خاصی برای ما برگزار شد. چندبار بازی ما کنسل شد و تاریخش تغییر کرد و تمام برنامه ریزی‌های ما را برهم ریخت و بعد از آن بازی ما به تعطیلات رفتیم با اینکه این بازی باید قبل از تعطیلات برگزار می‌شد اما آن اتفاق افتاد. ما به یک تیم با کلاس که باختی در لیگ نداشت بازی را واگذار کردیم اما به گذشته برنمی‌گردیم و نگاه ما رو به جلو است.

*در لیگ کم گل می‌خورید و جزو تیم‌هایی با خط دفاعی خوب هستید ولی ضعف در خط حمله شما احساس می‌شود و گل کم می‌زنید اما در بازی‌های دوستانه اخیر برعکس شد؛ به خوبی گل زدید و گل‌های زیادی هم دریافت کردید. 

عنایتی: دقیقا به همین صورت است. ما مقداری سیستم‌مان را تغییر دادیم، بازیکنان را جابه‌جا کردیم تا محک بخورند و به همین دلیل بازی‌های پر گلی از نظر گل زده و خورده شد ولی اعتقاد من این است که ساختار دفاعی یا هجومی یک تیم باید درست باشد. من اعتقاد ندارم وقتی تیم گل نمی‌زند فقط خط حمله مقصر است بلکه ساختار هجومی مشکل دارد. تفکر دفاعی ما بسیار خوب شده است؛ این مشکلی بود که در لیگ یک داشتیم اما خداراشکر توانستیم آن را رفع کنیم. امیدوارم با یک تفکر هجومی کارهای روبه‌جلو را انجام دهیم و بازی‌های خوبی داشته باشیم؛ گل بزنیم و گل نخوریم.

*بازی رسمی بعدی شما با ذوب آهن است. در اصفهان این تیم را با یک گل بردید. نظر شما درباره شرایط این بازی چیست؟

عنایتی: ذوب آهن نسبت به نیم فصل اول کاملا متحول شده است و تغییرات زیادی داشته و نتایج قابل قبولی کسب کرده است. ما می‌دانیم بازی سختی مقابل این تیم با شخصیت که نایب قهرمانی آسیا را دارد خواهیم داشت. برای موفقیت تمام تلاش‌مان را می‌کنیم، آنالیز خوبی از این تیم داشتیم و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را کاملا می‌دانیم. انشاالله بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم و با توجه به اینکه بازی خانگی است بتوانیم دست پر از زمین خارج شویم.

*برای فصل بعد برنامه‌ای دارید؟ در تیم هوادار می‌مانید؟

عنایتی: قرار داد من با باشگاه هوادار یک ساله است و صحبتی درخصوص ماندن یا رفتن انجام ندادیم. فعلا به این موضوع فکر نمی‌کنیم. شش بازی داریم، من نسبت به این تیم تعهد دارم و با تمام وجودم برای موفقیتش تلاش می‌کنم، باید دید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

*هدف شما برای جایگاه نهایی هوادار در این فصل چیست؟

عنایی: از ابتدا که شروع به کار کردیم، در نشستی که با مدیران داشتیم و طبق برنامه ریزی‌ای که خودمان انجام دادیم بقا در لیگ برتر برای ما اولویت اول بود. خواسته ما همین بود که بتوانیم سهمیه هوادار را در لیگ برتر حفظ کنیم و اگر قسمت شد و ماندیم با یک برنامه ریزی و شرایط بهتر برنامه خوبی برای سال‌‌های آینده بریزیم. ثبات بسیار مهم است و سعی کردیم امسال هوادار را به یک ثبات برسانیم. اگر در خدمت هوادار بودیم برنامه‌ریزی می‌کنیم.

*به رده‌های بالاتر و نیمه اول جدول فکر می‌کنید؟

عنایتی: صددرصد فکر می‌کنیم. به این صورت نیست که فقط به بقا فکر کنیم. الان وضعیت این را داریم که در جدول تک رقمی شویم و شرایط خوبی داشته باشیم، برای این جایگاه بسیار تلاش می‌کنیم.

۴۱۵۴