قربانی: آدم های اشتباهی در فدراسیون افتضاح پاداش های میلیاردی را به بار می آورند/ تیم ملی نیاز به تغییر سبک دارد

قربانی: آدم های اشتباهی در فدراسیون افتضاح پاداش های میلیاردی را به بار می آورند/ تیم ملی نیاز به تغییر سبک دارد

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم فوتبال رایکا گفت: افرادی به فدراسیون فوتبال می‌روند که کارشان این نیست و ناگهان این افتضاحات مانند پاداش های میلیاردی به بار می‌آید.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، پیروز قربانی در خصوص برد 5 بر یک شب گذشته رایکا مقابل پارس جنوبی جم در هفته بیست و هفتم لیگ آزادگان و اینکه آیا پیش بینی چنین نتیجه‌ای را مقابل یک تیم بالای جدولی داشت، عنوان کرد: با این نتیجه نه ولی می‌دانستم می‌بریم. تیم حریف را می‌شناختیم.

از این به بعد هربار که تیم ما بازنده شود، تبانی بوده و بیانیه می‌دهیم!

وی با اشاره به شرایط تیم رایکا افزود: بعد از وقفه‌ای که پس از جدایی‌ام ایجاد شد، از روندی که داشتیم دور شده بودیم و متاسفانه 7-6 هفته شرایط خوبی نداشتیم اما از بازی با ویستا توربین، تیم ما شکل واقعی خودش را پیدا کرد و اگر بررسی کنید شرایط خیلی خوبی از لحاظ تاکتیکی داشته و با احترام به حریفان، چه در دفاع و چه در حمله بچه‌های ما به خودباوری رسیدند و خیلی خوب بازی کردند. مشکلی که در این چند هفته داشتیم؛ متاسفانه هیچ بازی تیم کامل را در اختیار نداشتیم و حتی بازی بود که حدود 10 بازیکن اصلی را نداشتیم.

قربانی گفت: به دنبال بهانه نیستم ولی این اتفاقات افتاد. ضمن اینکه اگر از ابتدا در ورزشگاه هفت تیر بابل بازی می‌کردیم، شرایطمان خیلی نسبت به الان فرق می‌کرد. الان شرایط سختی در جدول داریم و باید تلاش کنیم تیم را از این شرایط خارج کنیم ولی هر اتفاقی دلیلی دارد. مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتیم امیدوارم از این پس بتوانیم این شرایط را عوض کنیم. تلاش می‌کنیم تیم در لیگ یک بماند. با اینحال شرایط جدول نشان دهنده توان فنی تیم‌ها نیست. مسائل زیادی در آن دخیل است که متاسفانه گریبانگیر ما شد تا آنطور که باید نتیجه نگیریم. نمی‌خواهم مثل دیگران بهانه بگیرم. باید سعی کنیم در 7 بازی پیش رو شرایط تیم بهتر شود.

سرمربی رایکا در مورد احضار دروازه‌بان و مربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم به حراست فدراسیون فوتبال پس از بازی این هفته، عنوان کرد: بعد از برد ما شنیدم که حراست فدراسیون، آن‌ها را احضار کرده است. اولا که تیم ما در تامین خرج روزمره خودش مشکلات زیادی دارد. نه من و نه باشگاه ما به دنبال این کثافت‌کاری ها نیستیم. دوم اینکه کسی بخواهد کاری را انجام بدهد آن را عیان نمی‌کند. سوم اینکه باید به هم احترام بگذاریم. این را به مربی پارس جنوبی می‌گویم. در فوتبال ما عادت شده یک مربی وقتی تیمی را می برد برای اینکه ارزش کار خودش را بالا ببرد از حریف خیلی تعریف و به‌به‌ چه‌چه می‌کند! ولی وقتی می‌بازد اصلا این حرف ها را نمی‌زند.

وی افزود: امیدوارم یاد بگیریم فوتبال برد و بخت دارد. وقتی می‌بازیم به قدرت تیم حریف احترام بگذاریم. هیچ اتفاقی بی دلیل نیست. وقتی تیمی با 5 گل برنده می‌شود یعنی از لحاظ تاکتیکی از حریفش سرتر بوده، امیدوارم یاد بگیریم به یکدیگر احترام بگذاریم. اگر اینطور است، وقتی تیم رقیب ما هفته پیش تیم مدعی صعود را در شهر خودش برد، پس آن هم تبانی بوده! از این به بعد هر بازی که حریف ما ببرد خودم اولین نفر مصاحبه می‌کنم و می‌گویم تبانی بوده  و به باشگاه می‌گویم بیانیه بدهد! این کارها فوتبال را از بین می‌برد.

سرمربی رایکا تصریح کرد: برای فدراسیون متاسفم. اینطور باشد فوتبال ایران چندسال بعد نابود می‌‌شود. در این فوتبال یکدیگر را به همه چیز متهم می‌کنیم، بگذارید ما هم این کار را انجام بدهیم شاید چیزی عایدمان شد! این کارها درست نیست. باید به هم احترام بگذاریم. امیدوارم روزی شرایط برای همه مربیان و همه تیم‌ها یکسان باشد. آن روز معلوم می‌شود چه کسی از نظر فنی بهتر است و شایسته‌ها سرکار می‌آیند. البته این یک آرزوی محال است!

قربانی در مورد کار کردن در لیگ برتر، اظهار داشت: من هم خیلی دوست دارم اما دوست داشتن من کافی نیست. متاسفانه برای مربیگری مسائل فنی در اولویت خیلی از تیم‌ها و مدیران نیست. رابطه حرف اول را می‌زند که من فاقد آن ارتباط و رابطه هستم. تا الان پیشنهاد به عنوان دستیار در لیگ برتر بوده اما به عنوان سرمربیگری پیشنهادی نشده است. روابط حرف اول را می‌زند. خودتان بهتر می‌دانید. همه دوستان برای من قابل احترام هستند اما خیلی‌ها به دلیل شایستگی فنی در این جایگاه نیستند. در کل سختی‌های زیادی داشتم اما امیدوارم بتوانم در ادامه کار شایستگی خودم را نشان بدهم.

تیم ملی نیاز به تغییر سبک دارد

مدافع اسبق تیم ملی در مورد گروه‌بندی جام جهانی و اینکه برخی معتقدند صعود در این دوره کار راحتی خواهد بود، عنوان کرد: اصلا با این حرف موافق نیستم. همه چیز به تدارکاتی که برای تیم ملی درنظر می‌گیرند بستگی دارد. در لیگ خودمان هم همین است. تیمی که آماده نباشد، علیرغم اینکه خیلی‌ها از آن انتظار دارند نمی تواند نتیجه بگیرد. تدارکات و بازی‌های تدارکاتی خیلی مهم هستند.

وی افزود: من حس می کنم تیم ملی نیاز به تغییر سبک برای بازی با انگلیس، آمریکا یا برنده بازی پلی‌آف دارد. نمی‌توانید آنطور که مقابل لبنان و امارات و... بازی می‌کنید مقابل انگلیس هم بازی کنید. سرمربی تیم ملی باید این تغییر سبک را جا بیندازد و تیم آمادگی بازی با هر شیوه و سبکی را داشته باشد.

قربانی با تاکید بر لزوم داشتن تدارکات خوب پیش از شروع جام جهانی، گفت: الان باز می‌بینیم که شروع شده و همه می‌نالند که نمی‌توانیم و نداریم با فلان تیم بازی کنیم و... اینجا دیگر فقط فدراسیون فوتبال نیست. حتی دولت هم باید وارد عمل شود چون بحث آبروی ایران مطرح است. ولی متاسفانه نمی‌دانم چرا تمرکزمان را روی زمینه‌های دیگر گذاشته‌ایم. ما با فوتبال می‌توانیم در جام جهانی خیلی از حرف ها را از طریق فوتبال به کل دنیا مخابره کنیم. یک عزم ملی نیاز است و دولت هم باید وارد عمل شود. هیچ ایرادی ندارد ایران با تیم‌های بزرگ دنیا بازی کند ولی بازهم می‌گردیم در آخر با یک تیم روستایی از آفریقا یا تیم‌هایی که ارزان هستند یا به ما پول می‌دهند را پیدا می‌کنیم، می‌گوییم تدارک دیدیم. این شایسته فوتبال ایران با این نسل طلایی نیست.

منتظریم یک نسل طلایی بیاید و کاری انجام بدهد

کارشناس فوتبال در مورد بحث‌ ادامه کار با اسکوچیچ، اظهار داشت: همه این‌ها به دید فنی فدراسیون فوتبال بر می‌گردد. شما باید تشکیلاتی از لحاظ فنی داشته باشید تا بریتان استراتژی بلند مدت تعیین کند و بر اساس آن استراتژی مربی می‌گیرید. ولی در فوتبال ایران اینطور نیست. فوتبال ایران جیبش را نگاه می‌کند ببیند چقدر پول دارد و بعد وارد بازار می‌شود. این نشد، دیگری و... اصلا کاری ندارد این مربی سطح و سبکش به فوتبال ایران می خورد یا نه؟ به دنبال ارزان ترین مربی می‌گردند. کسی بتوانیم پولش رابدهیم، شکایت نکند و راضی باشد. این درست نیست.

وی تصریح کرد: شما وقتی استراتژی بلند مدت و افق فنی ترسیم نکرده‌اید. فقط و فقط می‌توانید امیدوار باشید که یک نسل طلایی به تورتان بخورد و شاید آن نسل کاری بکند که الان اتفاق افتاده است. نمونه آن تیم ملی المپیک ایران. هیچ چشم انداز فنی برای این تیم نیست. هرسال حذف می‌شود و بعد برسرمان می‌زنیم که نسل طلایی ما حذف شد! باید حذف می‌شده چون هیچ برنامه‌ای نداشتید. از لحاظ فنی چشم اندازی ندارید. درصد بالایی از آن به آدم‌هایی بر می گردد که اشتباهی به فدراسیون فوتبال می‌آیند که کارشان فوتبال نیست.

لیگ و جام حذفی را تمام می‌کنیم فکر می‌کنیم شق القمر شده

قربانی با اشاره به حضورمیرشاد ماجدی در راس فدراسیون فوتبال افزود: حالا خداراشکر الان بعد از مدت‌ ها یک فوتبالی در راس کار قرار گرفته و امیدوارم همین روند ادامه پیدا کند تا این افراد به فدراسیون بیایند اما هیات رئیسه را بررسی کنید. به همه آن‌ها احترام می‌گذارم اما کارشان این نیست. بعد ناگهان این افتضاحات هم به بار می‌آید. تیم ملی صعود کرده و فلانی آنقدر پاداش گرفته و... یکسری آدم‌هایی که کارشان این نیست سرکار می‌آیند و اصلا نمی‌دانند فوتبال چیست و چه کاری باید انجام بدهند.

وی با اشاره به شرایط مدیریتی فوتبال کشور گفت: فقط روزمرگی در فوتبال ایران ایجاد شده، لیگ و جام حذفی را به پایان می‌رسانیم فکر می‌کنیم شق القمر کرده‌ایم. در صورتیکه اینطور نیست. شما اگر روند و چشم انداز فنی داشته باشید فوتبال آلمان یا ژاپن می‌شوید. آلمان بعد از اینکه در سال 2002 از بازیکن خالی شد و نتیجه نمی‌گرفت، با برنامه ریزی فنی بعد از چند سال دوباره در فوتبال دنیا آقایی کرد. ولی متاسفانه ما این را نداریم و کار خیلی سختی هم نیست. ولی یک کارتخصصی است و اگر آدم فوتبالی باشد براساس تخصصش می‌تواند این تصمیمات را بگیرد.

۴۱۵۴