نماینده مجلس: بازداشت نایب رییس، ارتباطی با فدراسیون نداشت

نماینده مجلس: بازداشت نایب رییس، ارتباطی با فدراسیون نداشت

پایگاه خبری فوتبالی- یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت پرونده‌ی رمزارز جعلی کینگ مانی را تشریح کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، یکی از پرونده‌های جنجالی دستگاه قضایی در سال گذشته، موضوع رمزارز جعلی کینگ مانی بود که از اواخر سال گذشته تحقیقات گسترده‌تر شد و در نهایت چهره‌هایی در راستای تکمیل پرونده بازداشت شدند که یکی از آن‌ها، شهره موسوی نایب‌رئیس زنان فدراسیون فوتبال و مدیرعامل شرکت بادران بود که حدود 10 روز قبل با تعیین وثیقه‌ای 1800 میلیارد تومانی به زندان رفت.

بازداشت شهره موسوی که به واسطه‌ی پروژه‌ای غیرفوتبالی بوده، برای فدراسیون فوتبال دردسرساز شده و باعث شد تا مجموعه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال نیز از حدنصاب بیفتد و امکان برگزاری جلسات به صورت قانونی نباشد، چرا که دو سوم نفرات در جلسه حاضر نیستند. شهاب‌الدین عزیزی‌خادم عزل‌ شده است، حمیدرضا مهرعلی و حیدر بهاروند حضورشان در هیات‌رئیسه سلب شده و شهره موسوی هم دچار مشکل قضایی شده است.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در تشریح ماجرای پرونده‌ی کینگ مانی توضیح داد: پرونده کلاه‌برداری رمز ارز کینگ مانی جز پرونده‌های کثیر الشاکی به حساب می‌آید و چندین هزار شاکی دارد که به صورت حضوری و در دفاتر خدمات قضایی شکایت خود را ثبت کرده‌اند.

وی افزود: برآوردهای اولیه حکایت از این دارد که بیش از 3 هزار میلیارد تومان کلاه‌برداری مالی انجام شده است؛ احتمالاً این رقم با بررسی گزارش‌های تکمیلی بیشتر نیز شود.

ابوترابی با اشاره به بازداشت افراد گفت: فعلاً در مرحله تحقیقات مقدماتی به سر می‌بریم و منتظر رأی دادگاه هستیم؛ اقدام افراد دستگیر شده شخصی بود و ارتباطی به فدراسیون فوتبال نداشت که مقامات این مجموعه ورود کنند.

با این وصف و توضیحات ارائه شده از سوی نماینده مجلس شورای اسلامی به نظر می‌رسد باید منتظر صدور رأی از سوی دادگاه ماند که با توجه به سلب مجوز شرکت بادران طی روزهای گذشته، به نظر می‌آید که نایب‌رئیس زنان فدراسیون فوتبال در این پرونده نقش پررنگی داشته و احتمالاً از بازگشت دوباره‌ی او به هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال ممانعت می‌شود.

در صورت عدم رفع مشکل قضایی شهره موسوی، هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال تا 10 خردادماه که تاریخ برگزاری مجمع عمومی خواهد بود، امکان برگزاری جلسه‌ی رسمی با هدف تصمیم‌گیری پیرامون موضوعات مختلف و مشکلات پیرامون فدراسیون را نخواهد داشت.

۴۱۵۴