آشنایی با رقیب فولاد| الفیصلی عربستان تیمی گمنام و به دنبال شگفتی در لیگ قهرمانان

آشنایی با رقیب فولاد| الفیصلی عربستان تیمی گمنام و به دنبال شگفتی در لیگ قهرمانان

پایگاه خبری فوتبالی- در این گزارش به معرفی الفیصلی رقیب فولاد در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2022 پرداخته شده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، پرونده مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2022 در منطقه غرب به میزبانی عربستان بسته شد.

فولاد خوزستان به عنوان یکی از دو نماینده کشورمان راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2022 شد و رقیب تیم الفیصلی عربستان شد.

سپاهان دیگر نماینده کشورمان در این رقابت ها نتوانست به مرحله حذفی راه پیدا کند. همیشه استقلال و پرسپولیس و دیگر نمایندگان کشورمان با تیم های سرشناس عربستانی رقیب می شدند اما این بار تیمی گمنام از این کشور رقیب فولاد شده است.

* الفیصلی تیم گمنام سعودی

وقتی از فوتبال عربستان صحبت می کنیم 4 تیم بزرگ این کشور به ذهن فوتبال دوستان خطور می کند. الهلال اولین نامی است که در ذهن ما می آید چون با 4 قهرمانی پرافتخارترین باشگاه فوتبال آسیا به شمار می آید.

الاتحاد عربستان با دو قهرمانی آسیا دیگر تیم سرشناس سعودی به شمار می آید. النصر و الاهلی هم دیگر تیم های مشهور عربستان هستند.

اما الفیصلی تیمی گمنام است که در این فصل به دلیل عدم کسب جواز حرفه ای از سوی باشگاه هایی بزرگی مثل النصر و الاهلی شانس به این تیم سعودی روی آورد تا با وجود قرار گرفتن در رده یازدهم جدول لیگ عربستان اما با قهرمانی در جام پادشاه عربستان جواز حضور در آسیا را کسب کند.

*تیم بدون افتخار و جویای نام در آسیا

با نگاه به کارنامه این تیم عربستانی متوجه می شویم الفیصلی تنها یک بار در سال 2009 قهرمان لیگ برتر عربستان شده و هیچ قهرمانی دیگری در رقابت های لیگ نیاورده و جزو تیم های گمنام و متوسط این کشور به شمار می آید.

-تمام افتخارات الفیصلی به شرح زیر است:

*جام پادشاه عربستان:

قهرمانی: یک (2021)

نایب قهرمانی: یک (2018)

*سوپر کاپ:

قهرمانی: 0

نایب قهرمانی: یک (2021)

*لیگ دسته اول عربستان:

قهرمانی: یک (2009)

نایب قهرمانی: یک (2005)

*لیگ دسته دوم عربستان:

قهرمانی: یک ( 2002-2003)

*لیگ دسته سوم:

نایب قهرمانی: یک ( 2000)

با نگاه به کارنامه حضور تیم سعودی در لیگ قهرمانان آسیا این تیم برای اولین بار در این فصل در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده و پیش از این تجربه حضور در چنین مسابقاتی را نداشته است.

*ارزیابی عملکرد الفیصلی در مرحله گروهی

با نگاه به عملکرد الفیصلی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2022 متوجه می شوید این تیم سعودی یک تیم متوسط است. 

الفیصلی در 6 بازی خود تنها 2 برد کسب کرده است. 3 تساوی و یک باخت حاصل کار دیگر بازی های تیم سعودی در مرحله گروهی به شمار می آید.

الفیصلی در مجموع 6 بازی تنها 9 امتیاز کسب کرده و 4 گل خورده و 5 گل زده است. این تیم از گروه E به مرحله یک هشتم رسید.

با نگاه به آمار و افتخارات این تیم سعودی به نظر نمی رسد شاگردان نکونام مقابل این تیم عربستانی کار سختی داشته باشند. مکان برگزاری مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا هنوز مشخص نشده ولی کشورهای عربستان، ازبکستان و امارات کاندیدای میزبانی از این مسابقات شدند.

۴۱۵۴