نتایج هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال بانوان/ از برتری شهرداری سیرجان تا توقف سپاهان در بازی حساس هفته

نتایج هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال بانوان/ از برتری شهرداری سیرجان تا توقف سپاهان در بازی حساس هفته

پایگاه خبری فوتبالی، هفته شانزدهم لیگ برتر، پرگل و مهیج دنبال شد تا اختلاف امتیاز تیم‌های بالای جدولی دوباره دستخوش تغییراتی شود.

به گزارش فوتبالی، لیگ برتر فوتبال بانوان ایران از ساعت 20:30 امشب با برگزاری چهار دیدار همزمان به هفته شانزدهم رسید و تیم‌ها آخرین بازی خود را در وقت شبانه پشت سر گذاشتند تا از هفته آینده زمان بازی‌ها به روال قبل از ماه مبارک رمضان بازگردد.

نماینده البرز2-ذوب آهن اصفهان2/ دوئل کرمی و شهبازی برنده نداشت 

بازی از ابتدا با برتری ذوب آهن آغاز شد. دختران اصفهانی در همان دقایق ابتدایی بازی توانستند در دقیقه 5 توسط فاطمه اردستانی به گل برسند و گل دوم را هم در دقیقه 10 توسط سمیه فیضی وارد دروازه تیم البرز کنند تا کار برای میزبان سخت شود. هرچند که البرزی‌ها در این نیمه صاحب یک ضربه پنالتی شدند، اما زهره کودایی توانست دروازه خود را در دوئل تن به تن با سارا قمی بسته نگهدارد تا نیمه نخست با برتری 2 بر صفر شاگردان سمیه شهبازی به پایان برسد. در نیمه دوم تیم البرز به خود آمد و در دقیقه 60 رکسانا معصومی توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند. بازی برتر شاگردان پرستو کرمی ادامه داشت و در دقیقه 66 سارا قمی توانست همچون هفته‌های قبل برای تیمش گلزنی کند و بازی به تساوی 2-2 کشیده شود. در ادامه هم بازی گلی دربر نداشت و با همان تساوی به پایان رسید تا ذوب آهن با 29 امتیاز در رده چهارم قرار بگیرد و نماینده البرز نیز با 27 امتیاز به جایگاه پنجم جدول تکیه بزند.

پالایش گاز ایلام0-شهرداری سیرجان2/ حفظ فاصله دو امتیازی با صدرجدول

پس از تساوی هفته قبل شهرداری مقابل خاتون، مریم جهان‌نجاتی شاگردانش را با آرایش 2-5-3 وارد میدان کرد. سیرجانی‌ها برای حفظ فاصله دو امتیازی خود با خاتون صدرنشین نیاز مبرمی به برد در این بازی داشتند، از ابتدا صاحب توپ و میدان بودند و در دقیقه 41 توسط ملیکا متولی به گل رسیدند تا نیمه نخست با برتری خفیف مدافع عنوان قهرمانی به پایان برسد. در نیمه دوم سیرجانی‌ها در تلاش بودند تا با ارائه یک بازی منطقی به سه امتیاز بازی برسند و همی موجب شد تا این روی یک ضدحمله توسط مریم سلمانپور به گل برسد و خیال سبزپوشان از کسب این پیروزی راحت شود. شهرداری با این پیروزی 41 امتیازی شد و با دو امتیاز کمتر از خاتون در رده دوم جدول قرار گرفت. پالایش نیز با 18 امتیاز در همان رده هشتم باقی ماند.

ملی پوشان شهرکرد0-همیاری آذربایجان غربی3 / سه گل و سه امتیاز در دوئل پایین جدول

دیدار تیم‌های دهم و یازدهم جدول رده‌بندی جذابیت‌های خاص خود را داشت. تیم ملی پوشان که از ابتدای لیگ به هر حریفی باخته است، در این دیدار هم سنت شکنی نکرد و در عرض چند دقیقه باخت را مقابل همیاری قبول کرد. دختران ارومیه‌ای در نیمه نخست در دقایق 28 و 31 توسط مریم اباذری و مهسا حسن زاده به گل رسیدند تا این نیمه با نتیجه دو بر صفر به پایان برسد. در نیمه دوم نیز بازهم همیاری تیم برتر میدان بود و توانست در دقیقه 53 توسط آرزو غیبی به گل برسد. بازی برتر همیاری در پایان سه امتیاز را برای این تیم به ارمغان آورد و دختران ارومیه با احتساب این پیروزی توانستند 11 امتیازی شوند و به رده دهم جدول برسند. ملی پوشان نیز با همان 4 امتیاز قبلی در قعر جدول باقی ماند و تفاضل گل خود را به منفی 100 رساند.

سپاهان اصفهان1-ملوان بندرانزلی1/ تقسیم امتیازات در بازی بزرگ هفته

بازی در میان شور و حال هوادارن سپاهانی در ورزشگاه نقش‌جهان آغاز شد. سپاهان که تا کنون در این ورزشگاه نتیجه‌ای جز پیروزی کسب نکرده در این دیدار هم تیم برتر میدان بود و با بازی‌ای به مراتب روان‌تر از ملوان دقایق را سپری کرد. برخلاف بازی خوب دو تیم، 45 دقیقه نخست برای هیچ یک گلی دربرنداشت و این نیمه با تساوی بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم بازی جذاب‌تر دنبال شد و در همان ابتدای کار ملوان با گل زهرا حاتم نژاد پیش افتاد اما شادی انزلی‌چی‌ها دوام چندانی نداشت و هاجر دباغی در دقیقه 55 کار را به تساوی کشید. در ادامه بازی پایاپای بود و علی‌رغم حملات دو تیم، توپی از خط دروازه‌ها نگذشت تا سپاهان پس از چند هفته نتیجه خوب و دوباره متوقف شود و با 38 امتیاز در فاصله 5 امتیازی از صدرجدول در رده سوم قرار بگیرد. ملوان نیز با 27 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به نماینده البرز به جایگاه هشتم جدول تکیه زد.

خاتون بم3-زارع باتری سنندج صفر/ تقدیم دو دستی سه امتیاز به صدرنشین

این دیدار به دلیل غیبت تیم زارع باتری سنندج و عدم سفر به بم برای دیدار با خاتون، از سوی کمیته انضباطی با نتیجه سه بر صفر به سود خاتون به پایان رسید.

اکنون شاگردان مرضیه جعفری با 43 امتیاز در صدر جدول یکه‌تاز هستند و باید دید که اختلاف دو امتیازی آنها با شهرداری سیرجان رده دومی تا کی پابرجا خواهد ماند؟ زارع باتری هم با قبول این شکست و به جان خریدن طبعات انضباطی این غیب غیرموجه، 25 امتیازی و در رده هفتم جدول باقی ماند.

شایان ذکر است که طبق برنامه سازمان لیگ، در این هفته تیم کیان نیشابور میزبان سارگل بوشهر بود اما به دلیل دو غیب غیر موجه نماینده بوشهر، این تیم از ادامه حضور در رقابت‌های لیگ برتر محروم شد و به لیگ دسته دوم سقوط کرد تا تیم کیان با احتساب این برد انضباطی مقابل سارگل 12 امتیازی شود و جایگاه خود را در رده نهم جدول تثبیت کند.

1377