کنایه‌های سنگین سرمربی سابق بارسلونا به لاپورتا

کنایه‌های سنگین سرمربی سابق بارسلونا به لاپورتا

پایگاه خبری فوتبالی - رونالد کومان سرمربی هلندی اسبق بارسلونا به بهانه شروع مسابقات گلف خودش، در مقابل حدود 50 خبرنگار کاتالان حاضر شد و پس از ماه ها سکوتش را در مورد شرایطش در نیوکمپ، در پاسخ به خبرنگاران شکست.

به گزارش فوتبالی، کومان در صحبت هایش به لاپورتا چندین و چند بار کنایه زد.

شرایط بارسلونا و ژاوی:"شرایط بارسلونا به عنوان تیم دقیقا همان شرایطشان در زمانی است که از تیم جدا شدم. منظورم این است که تغییر مربی همیشه به معنی بهتر شدن نیست. فعلا همه انتظار حمایت از ژاوی را داریم. مربی مقصر همه چیز نیست. امیدوارم که از ژاوی حمایت کنند در حالی که از من نکردند. امیدوارم که مدیر درس گرفته باشد و از ژاوی حمایت کند. شرایط باشگاه برایم ناراحت کننده و ترسناک است. همچنان بارسلونا را دنبال می کنم. از ماه ژانویه سرمربی تیم ملی هلند خواهد بود اما خواستار حمایت از ژاوی هستم چرا که او یک اسطوره است و مقصر شرایط کنونی بارسلونا نیست."

انتقاد ژاوی از مربیان اخیر بارسلونا به خاطر تغییر سبک تیم:"نمی توان یک شخص یا یک مربی را مقصر دانست. سبک های مختلفی برای بردن وجود دارد. در دوران من با فوتبالی زیبا قهرمان کوپا شدیم. در حال حاضر این یک واقعیت است که بارسلونا نمی تواند بهترین های دنیا را بخرد. همه بازیهای سیتی و لیورپول را دیده ایم. بهترین ها را دارند و این تقصیر مربی نیست. دلایل زیادی وجود دارد. نمی گویم که اگر من می ماندم، باشگاه الان در کجا قرار داشت. نمی توان این را پیش بینی کرد اما من از جانب باشگاه حمایت نشدم و امیدوارم ژاوی حمایت شود."

با لاپورتا اخیرا صحبتی نداشتید؟" دوست دارم یک چیز را بگویم. در تیم ملی هلند و باشگاه های دیگر دیدم که وقتی شرایط برای یک مربی خوب پیش نرود، چه اتفاقی رخ می دهد. دوست ندارم مسئله خودم را شخصی کنم اما مدیر بارسلونا مدام پشت سر من در مورد آینده ام تردید ایجاد می کرد و دور از دوربین ها می گفت که نمی داند که می مانم یا نه. این چیزی نیست که مربی به آن نیاز داشته باشند. اگر قصد اخراج تو را دارند، باید به شکل خصوصی به تو بگویند هر چند که در بیرون می توانند از تو حمایت کنند."

از ترک تیم ملی هلند پشیمانی؟" نه، از شرایط بارسلونا خبر داشتم و در آن زمان به مدیران باشگاه اعتماد داشتم اما جدایی گریزمان و مسی شرایط را سخت  کرد."

بارسلونا با ژاوی بهتر نشده؟" از برخی لحاظ ها بهتر شده اند چرا که سه مهاجم خریده اند اما خوب نیست که مقایسه کنیم. وقتی من رفتم، بارسا هشت امتیاز تا رئال فاصله داشت و حالا اختلاف تقریبا دو برابر است. وظیفه ژاوی مثل من مشکل است. نیازی نیست که دروغ گفته شود. اگر در بازیهای اخیر در خانه باختیم، دلیلی وجود دارد. این حقیقت بارسلوناست و باید بپذیریم. اما باید از کادر فنی حمایت شود چون بارسا به زمان نیاز دارد. نمی توان گفت که چون جام نبردیم، اوضاع خراب است. باید به مربی اعتماد کنیم."

لوک دی یونگ:" از من به خاطر خرید لوک دی یونگ به شدت انتقاد کردند اما من حس می کردم که برای خط حمله مهم است. فعلا گلهایش شش امتیاز به تیم داده است. من خودم را یک مربی ناکام نمی دانم. قهرمان کوپا شدیم و وقتی جام می بری، یعنی ناکام نیستی."

4125