تأثیر تیم شجاع بر روی صعود سپاهان

تأثیر تیم شجاع بر روی صعود سپاهان

پایاه خبری فوتبالی- الریان می‌تواند یکی از رقبای احتمالی سپاهان بر سر راه صعود به دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا باشد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، تیم الریان که عملکرد چندان خوبی در لیگ ستارگان قطر نداشت، برخلاف دیگر تیم‌های قطری از جمله السد قهرمان لیگ و الغرافه رده پنجمی، نتایج قابل قبولی در لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده و اکنون یکی از تیم‌های مدعی صعود به دور بعدی این پیکارها به‌شمار می‌رود.

قطری‌ها در شرایطی راهی این مسابقات شدند که شجاع خلیل‌زاده مهره اصلی خط دفاعی تیم خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتند و با وجود اینکه در گروه نسبتا دشواری قرار گرفتند، اما تا به اینجای کار خوب و قابل قبول ظاهر شده و مدعی راه یابی به مرحله یک‌هشتم نهایی این پیکارها هستند.

نکته مهم در خصوص الریان این است که اگر امشب شرایط بر وفق مراد سپاهان پیش برود و آنها ضمن غلبه بر الدحیل و توقف التعاون در رده دوم جای بگیرند، آنگاه نتیجه دیدار فردا شب این تیم قطری و الهلال از اهمیت بالایی برای اصفهانی‌ها برخوردار خواهد بود.

در لیگ قهرمانان آسیا امسال و به مانند فصل قبل، از میان پنج تیمی که در گروه‌های خود دوم می‌شوند، تنها سه تیم راهی دور یک‌هشتم نهایی خواهند شد. طبیعتاً در وهله اول امتیاز تیم‌ها ملاک AFC برای انتخاب تیم‌های برتر دوم است و در صورتی‌که امتیازات برابر شود، آنگاه کار به تفاضل گل کشیده خواهد شد.

چنانچه فرض را بر پیروزی سپاهان برابر الدحیل و دوم شدن این تیم در گروه بگیریم، آنگاه تیم نویدکیا 10 امتیازی شده و در انتظار نتایج تیم‌های دوم سایر گروه‌هاست. در گروه E نسف قارشی و الفیصلی تیم‌هایی هستند که به احتمال فراوان هر دو راهی دور بعد می‌شوند و یکی از تیم‌های برتر دوم از این گروه خواهند بود.

نتیجه دیدار شباب الاهلی 9 امتیازی و فولاد نیز حائز اهمیت است. اگر این بازی با نتیجه تساوی به پایان برسد، تیم اماراتی 10 امتیازی شده و به لطف پیروزی 8 بر 2 مقابل الغرافه، تفاضل گل بسیار خوبی دارد و می‌تواند یکی از تیم‌های برتر دوم باشد. در آن صورت تنها یک سهمیه دیگر برای تیم‌های برتر دوم باقی خواهد ماند.

با فرض پیروزی نیروی هوایی در دیدار بامداد امروز برابر بمبئی سیتی، این تیم نیز 10 امتیازی می‌شود و در کنار سپاهان قرار می‌گیرد که در اینجا تفاضل گل تیم عراقی بسیار مهم خواهد بود. الریان نیز که اکنون 10 امتیازی است. در نتیجه دیدار این تیم برابر الهلال از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود و شکست پر گل تیم شجاع می‌تواند خبر خوبی برای سپاهان باشد. البته تمام اینها در شرایطی بود که سپاهان خود امشب از سد الدحیل عبور کرده و التعاون نیز موفق به شکست پاختاکور نشود.

۴۱۵۴