گزارش‌روز؛ معرفی نفراتی از بایرن‌مونیخ با بیشترین قهرمانی در بوندسلیگا

گزارش‌روز؛ معرفی نفراتی از بایرن‌مونیخ با بیشترین قهرمانی در بوندسلیگا

پایگاه خبری فوتبالی - پس از پیروزی سه بر یک مقابل بروسیا دورتموند، اف سی بایرن مونیخ برای دهمین فصل متوالی و در مجموع برای سی و دومین بار قهرمان لیگ آلمان شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های آلمانی، دهمین قهرمانی متوالی مونیخی‌ها همچنین یک رکورد جدید برای توماس مولر است که برای یازدهمین بار در دوران حرفه‌ای خود سینی بوندسلیگا را بالای سر می‌برد. هیچ بازیکنی در آلمان تا به حال به این اندازه قهرمان نشده است. در ادامه این مطلب، پر افتخارترین بازیکنان بایرن مونیخ را از حیث قهرمانی در بوندسلیگا مرور و معرفی می‌کنیم.

11 عنوان: توماس مولر

توماس مولر بیش از یک دهه بازیکن FCB بوده و از سال 2009 در تیم اصلی حضور داشته است. او در 11 عنوان قهرمانی اخیر بایرن مونیخ در بوندسلیگا که از سال 2010 شروع شده، عضو تیم بوده است. مولر قطعا بی‌نظیرترین بازیکن در تاریخ 59 ساله بوندسلیگا می‌باشد.

10 عنوان: نویر، لواندوفسکی و آلابا

مانوئل نویر و روبرت لواندوفسکی (دو قهرمانی با دورتموند) و نیز دیوید آلابا در رتبه دوم بیشترین قهرمانی بوندسلیگا قرار دارند. مانند مولر، نویر نیز از سال 2013 در 10 فصل پیاپی قهرمان آلمان بوده است.

9 عنوان: ریبری، بواتنگ و مارتینز

سه بازیکن دیگر 9 دوره قهرمان شده‌اند. فرانک ریبری در سال‌های 2008، 2010 و سپس از 2013 تا 2019، ژروم بواتنگ و ژاوی مارتینز از سال 2013 تا 2021 قهرمان آلمان بوده‌اند.

8 عنوان: کان، لام، شواین اشتایگر، روبن، شول

مدیرعامل فعلی باشگاه مونیخی یعنی اولیور کان در کنار فیلیپ لام، باستین شواین اشتایگر، آرین روبن و مهمت شول پنج بازیکنی هستند که توانسته‌اند در هشت فصل، سینی بوندسلیگا را بالای سر ببرند. همه آن‌ها قهرمانی‌شان را با بایرن مونیخ به دست آورده‌اند.

9404