سختی‌های فوتبالیست ایرانی شاغل در فوتبال هند؛ باصفا: حق سلمانی رفتن هم نداشتم!

سختی‌های فوتبالیست ایرانی شاغل در فوتبال هند؛ باصفا: حق سلمانی رفتن هم نداشتم!

پایگاه خبری فوتبالی- ایمان باصفا بازیکن تیم بنگلور هند از تجربه هایش در این کشور می گوید، از اینکه نمی‌توانسته حتی برای اصلاح موهایش از هتل خارج شود تا شناخت هندی‌ها از باشگاه تراکتور که موضوعی درخور توجه است.

به گزارش فوتبالی، با ایمان باصفا بازیکن اسبق استقلال و تیم ملی امید بود که امیرقلعه نویی در زمان سرمربیگری اش در استقلال نام او را به عنوان بازیکنی که همه را سورپرایز می کند مطرح کرد اما باصفا، نتوانست آن باصفایی باشد که قلعه نویی توصیف کرده بود. او پس از اینکه نتوانست در فوتبال ایران موفق باشد به هند رفت و حالا که یک فصل فوتبالی را در لیگ هند و تیم بنگلور این کشور به پایان رسانده هم کلام شدیم و راجع به مسائل مختلف با وی صحبت کردیم. متن این گفت و گو را در ادامه می‌خوانید: 

-یک سال است که در هند فوتبال بازی می‌کنی. از تجربه حضورت در این کشور چه از لحاظ فوتبالی و چه از لحاظ شخصی برایمان بگو

فوتبال در هند لذت‌بخش است چرا که از لحاظ امکانات زیرساختی بسیار پیشرفت کرده‌اند و به بازیکنانشان رسیدگی می‌کنند. اگرچه فوتبالیست‌های هندی قابل قیاس با بازیکنان ایرانی نیستند اما برای اینکه بتوانند در رده باشگاهی در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشند، بازیکنان خارجی خیلی خوبی می‌گیرند. از لحاظ زندگی شخصی باتوجه به شدت زیاد کرونا در هند، فدراسیون فوتبال این کشور بازی ها را به صورت حباب برگزار می‌کرد یعنی هر 11 تیم در شهر گوا جمع شده بودند و کل بازی های لیگ به صورت متمرکز در این شهر برگزار شد. به همین دلیل از لحاظ زندگی شخصی بسیار در مضیقه بودیم و فقط می‌توانستیم به تمرین برویم و برگردیم و از هتل نمی توانستیم خارج شویم و حتی موهای سرمان را خودمان می زدیم و نمی توانستیم به آرایشگاه برویم! ولی از لحاظ امکاناتی و مالی باتوجه به قیمت دلار در ایران برای ما مناسب بود.

-آیا محدودیت ها برای مردم عادی هند هم به این شدت بود؟

نه زندگی برای مردم عادی مثل ایران است و با ماسک بیرون می‌رفتند. بالاخره جمعیت زیادی دارند و شدت کرونا آن جا بیشتر است ولی در این رابطه برای فوتبالیست ها سخت گیری زیادی اعمال می‌شد.

- در چند سال اخیر تیم هایی از هند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده اند. این موضوع چقدر در کیفیت لیگ این کشور تاثیر داشته است؟

بسیار دوست دارند در آسیا از لحاظ باشگاهی تبدیل به یک قدرت شوند چرا که به نظر من از لحاظ ملی و به دلیل نداشتن بازیکن خوب، امکان این کار را ندارند ولی چون بازیکنان خارجی خوبی جذب می‌کنند، می‌توانند در آینده در رده باشگاهی حرفی برای گفتن داشته باشند.

-شرایط تیمت بنگلور و البته شرایط فردی خودت چطور بود و آیا از این موضوع راضی بودی؟

از لحاظ نفری تیم خوبی داشتیم؛ کاپیتان تیم ملی هند و ۷ الی ۸ بازیکن ملی پوششان عضو تیم ما بودند. خودم هم شرایط خوبی داشتم ولی سلیقه سرمربی به آن چیزی که من می‌خواستم نزدیک نبود. ۶۰ الی ۷۰ درصد مسابقات را بازی کردم و آن درصدی هم که نبودم به خاطر اختلاف نظری بود که من با مربی داشتم. درنهایت با دو امتیاز اختلاف پنجم شدیم و نتوانستیم به مسابقات پلی آف جهت حضور در آسیا برسیم.

- قراردادت با این تیم گویا تمام شده است؛ به فکر بازگشت هستی؟

مدیرعامل برای تمدید پیشنهاد داده ولی من مبلغ بالایی را از آنها خواسته‌ام که دارند بررسی می‌کنند. خودم قلبا دوست دارم در لیگ برتر ایران به فوتبالم ادامه دهم و باید ببینیم چه می شود.

- در این یک سالی که هند بودی آیا فوتبال ایران را دنبال می‌کردی؟

بله، بازی های استقلال و تراکتور را بیشتر دنبال می کردم. برای استقلال خوشحالم که صدرنشین است ولی به حال تراکتور باید رسیدگی شود، در خود هند دیدم نفراتی که تراکتور را می‌شناختند و اذعان داشتند این تیم طرفداران زیادی دارد.

- در استقلال بازی کردی و شاید دنبال کردن این تیم قابل درک باشد ولی در تراکتور هیچ گاه نبودی. پس چرا تراکتور را دنبال می کنی؟

من یک سال در تبریز و در تیم ماشین سازی بودم و این مدت در کنار هواداران تراکتور زندگی کردم و دیدم چقدر عاشقانه تیمشان را دوست دارند. هر بازیکنی دوست دارد در چنین تیمی و برای این هواداران بازی کند و این بسیار لذت‌بخش و مهیج است و شما فوتبال واقعی را آنجا حس می کنید.

مصاحبه از حامد حاجی محمدی/ پایگاه خبری فوتبالی