حضرتی‌پور: فدارسیون اولویت اعزام تیم کشتی فرنگی را تعیین می‌کند

حضرتی‌پور: فدارسیون اولویت اعزام تیم کشتی فرنگی را تعیین می‌کند

پایگاه خبری فوتبالی- مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت:‌ تیم کشتی فرنگی با اولویت‌هایی که فدراسیون تعیین خواهد کرد، به رقابت‌های کشورهای اسلامی، جهانی و بازی‌های آسیایی اعزام خواهد شد. 

به گزارش فوتبالی، بهروز حضرتی‌پور، مربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت‌وگو با سایت فدراسیون کشتی اظهار داشت: حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در ادامه فرایند چرخه انتخابی تیم ملی بود. برای انتخاب نفراتی که به مغولستان اعزام شدند، ابتدا مسابقات کشوری و در ادامه رقابت‌‎های کسب سهمیه جام تختی برگزار شد و نفرات برتر این رقابت به جز 7 مدال آور جهانی و المپیک، در جام تختی شرکت کردند و نفرات برتر جام در قهرمانی آسیا در مغولستان شرکت کردند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: در تیمی که در مغولستان حضور داشت، به جز محمدرضا مختاری که در مسابقات جهانی نروژ عضو تیم ملی بود و پنجم شده بود، سایر ملی‌پوشان نسبت به رقابت‌های جهانی تغییر کرده بودند و 7 نفر برای اولین بار به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شدند. نتیجه‌ای که به دست آمد، راضی‌کننده بود.

بهروز حضرتی‌پور افزود: در دو وزن می‌توانستیم بهتر نتیجه بگیریم، امیر قاسمی منجزی در 130 کیلوگرم می‌توانست طلا بگیرد و در مبارزه دور دوم  با کشتی‌گیر ازبکستانی که قهرمان آسیا بود اما با یک اشتباه 8 بر 9 باخت. آنچنان فشاری در این مسابقه به کشتی گیر ازبکستانی آمده بود که پس از مسابقه با منجزی، در سالن گرم مسابقات، چند بار به او حالت تهوع دست داد.

وی افزود: مهدی محسن‌نژاد هم کشتی‌های بسیار خوبی گرفت و می‌توانست طلایی شود اما در مبارزه فینال با  شارشنبکوف کشتی‌گیر عنوان دار قرقیزستانی، از ناحیه دنده آسیب دید و به مدال نقره کفایت کرد.

حضرتی‌پور با اشاره به فرایند انتخابی تیم ملی جهت شرکت در مسابقات کشورهای اسلامی، قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی گفت: فرایند کار آقای بنا و کادر فنی فرنگی تورنمنت محور است، همه کشتی‌گیرانی که چه در قهرمانی آسیا و چه تورنمنت‌ها شرکت می‏‌کنند، در حال ارزیابی و محک خوردن هستند و مسابقات مغولستان تنها یک مرحله از فرایند انتخابی بود.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه قرار است پس از طی شدن چرخه انتخابی سه تیم برای حضور در مسابقات کشورهای اسلامی، قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی انتخاب و آماده شوند، به مهم‌ترین تورنمنت‌های پیش رو فرنگی اشاره کرد و اظهار داشت: پس از پایان این مرحله اردوی تیم ملی کشتی فرنگی در 15 اردیبهشت، 9 نفر از کشتی گیران رده سنی امید در قالب تیم بزرگسالان به تورنمنت بلغارستان اعزام می‌شوند. هدایت این تیم را آقایان ایرج اسفندیاری، طالب نعمت‌پور، پیمان مرادی و مصطفی قاسمی راد برعهده دارند.

حضرتی‌پور خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایمان اعزام به تورنمنت رنکینگ دار قزاقستان در 12 خرداد است که در این مسابقه، تعدادی از مدال‌آوران جهانی و المپیک هم شرکت خواهند کرد. همچنین ترکیبی از نفرات برتر رده امید که در اردو با تیم بزرگسالان تمرین می‌کنند، 29 خرداد به مسابقات زیر 23 سال آسیا در قرقیزستان اعزام می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حضور در تورنمنت‌های ایتالیا و اسپانیا در اواخر خرداد و اوایل تیر هم در برنامه کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی قرار گرفته است، افزود: تورنمنت معتبر پیتلاسینسکی لهستان که اواخر تیر برگزار می‌شود، آخرین میدان برای محک خوردن ملی پوشان پیش از اعلام ترکیب سه تیم نهایی خواهد بود. در این تورنمنت اگر گره ای در وزن‌های مختلف داشته باشیم، با حضور در این مسابقات که مورد استقبال کشتی‌گیران عنوان‌دار و کشورهای مطرح قرار می گیرد، آن را برطرف می‌کنیم.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به اینکه پس از محک خوردن کشتی‌گیران در این تورنمنت‌ها، در پایان تیر ترکیب سه تیم نهایی اعزامی به رقابت‌های کشورهای اسلامی، جهانی و بازی های آسیایی مشخص می‌شود، گفت: پس از انتخاب نفرات، روند آماده سازی اصلی تیم که سخت خواهد بود، آغاز می‌شود و تیم کشتی فرنگی با اولویت‌هایی که فدراسیون تعیین خواهد کرد، به این سه مسابقه اعزام خواهد شد.

9719