عجیب اما واقعی؛ کومان بهتر از ژاوی!

عجیب اما واقعی؛ کومان بهتر از ژاوی!

پایگاه خبری فوتبالی - بارسلونا پس از سه شکست خانگی اخیرش مقابل آینتراخت فرانکفورت، کادیز و رایو وایکانو آخرین شانس ها برای کسب جام تا پایان فصل را از دست داد و به نظر می رسد که هر چند که شوک ژاوی هرناندز در ابتدا مثبت به نظر می رسید، اما حالا این مربی هم نتوانسته فصل کابوس وار بارسا را نجات بدهد.

به گزارش فوتبالی، لاپورتا که هرگز رابطه خوبی با رونالد کومان نداشت و مربی هلندی را انتخاب بارتومئو می دانست، در میانه فصل تصمیم گرفت که کومان را اخراج کند. در آن زمان بارسا هنوز شانس ماندن در لیگ قهرمانان اروپا را داشت چرا که پیروزی مقابل بنفیکا کافی بود تا بارسایی ها به لیگ اروپا نروند. ژاوی هرناندز بعد از آن هدایت بارسا را به عهده گرفت که پس از حذف از لیگ قهرمانان اروپا و راهی شدن به لیگ اروپا، کاتالان ها در سوپرجام اسپانیا هم مقابل رئال مادرید شکست خوردند. بعد از آن لاپورتا تصمیم گرفت که با خرید چهره هایی نظیر آداما ترائوره و اوبامیانگ، ترکیب بارسا را تقویت کند. بارسا کمابیش بهتر شد و حتی در برنابئو پیروز شد اما بعد از ان اوضاع بارسا خوب پیش نرفته است و حالا تنها تمرکزشان نایب قهرمانی لالیگاست که برای کسب آن باید با تیم هایی نظیر اتلتیکو مادرید و سویا رقابت کنند.

رونالد کومان در 32 بازی اولش در بارسلونا 21 برد، پنج تساوی و شش شکست داشت در حالی که ژاوی هرناندز از 32 بازی اولش هفده برد، هشت تساوی و هفت شکست داشته است. فعلا شاید نتوان نظر قطعی را در مورد ژاوی داد اما نتایج ضعیف اخیر انتقادها را به مربی کنونی بارسا افزایش داده است.

4125