گزارش ویژه/ پاداش‌هایی که "پا" داشتند و ممکن است دربروند!

گزارش ویژه/ پاداش‌هایی که "پا" داشتند و ممکن است دربروند!

پایگاه خبری فوتبالی- در حالیکه از امروز صبح جنگ بین مدیران اسبق و فعلی فدراسیون فوتبال بالا گرفته است و در حال منتشر کردن اسناد علیه یکدیگر در رسانه ها هستند، ارقام پاداش دوران رییس معزول فدراسیون فوتبال در کانالهای و صفحات اینستاگرامی مختلف هواداری منتشر شده و آنهایی که پاداش گرفته‌اند، حسابی سیبل شده‌اند.

به گزارش فوتبالی، سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که هدف از انتشار این اسامی چیست؟ احتمالی که در این زمینه وجود دارد این است که بخواهند پاداش‌ها را از کسانی که به صورت غیرقانونی پاداش گرفته‌اند، پس بگیرند.

انتشار لیست حقوق‌های نجومی و پاداش‌های دریافتی، آشفته بازار فدراسیون فوتبال در دوران یازده ماهه ریاست عزیزی خادم را تکمیل کرد و فعلاً کشمکش‌ها بر سر این است که دستمزد‌های چندین میلیونی و پاداش‌های دریافتی همراهان تیم‌ ملی را چه کسی تایید و تصویب کرده است.

در حالی که این روزها اخبار زیادی درباره پاداش‌های دریافتی از سوی همراهان تیم ملی مطرح می‌شود اما آخرین پیگیری‌های خبرنگار فوتبالی حاکی از این است این افراد تنها در 2 حالت ممکن است مجوز دریافت این پاداش‌‌ها را گرفته باشند. در واقع همه این پاداش ها غیرقانونی نیستند و کسانی که پاداش گرفته‌اند، اگر مجوز شورای برون مرزی برای سفر کنار تیم ملی و مجوز هیات رییسه فدراسیون فوتبال را داشته باشند، لازم نیست پاداش ها را پس بدهند.

در واقع افرادی که همراه تیم ملی فوتبال بزرگسالان به عنوان همراه و یا کارمند فدراسیون از کشور خارج می‌شوند می‌بایست مجوز شورای برون مرزی را داشته باشند و اگر این افراد دارای این مجوز باشند می‌توانند این پاداش را دریافت کنند. شرط دوم برای دریافت پاداش‌ها مصوبه هیات رییسه فدراسیون فوتبال است ، یعنی اگر هیات رییسه فدراسیون فوتبال پرداخت پاداش ریالی یا ارزی به همراهان تیم ملی و برخی کارمندان فدراسیون را مصوب کرده باشد آنها باز هم منعی برای دریافت این پاداش نخواهند داشت.

منصور قنبرزاده سرپرست دبیرکلی وقت فدراسیون فوتبال، برخی دوستان نزدیک عزیزی خادم و مشاورانی که بعدها از او به خاطر برخی مسایل و تخلفات جدا شدند، به عزیزی خادم تاکید کرده بودند افرادی همراه تیم ملی به خارج از ایران بروند که مجوز شورای برون مرزی دارند و گرنه در آینده این کارها باعث می‌شود برای خود عزیزی خادم و افرادی که پاداش گرفته‌اند، مشکلاتی پیش بیاید. در هر حال در لیستی که  از سوی خبرگزاری مهر منتشر شده نام برخی اعضای هیات رییسه و حتی چندین رییس کمیته فدراسیون فوتبال هم در بین لیست دریافت‌کنندگان پاداش‌ها به چشم می‌خورد که رقم‌های حول و حوش 25 میلیون تومانی دریافت کرده‌اند. اعضای هیات رییسه فدراسیون نیز اگر پرداخت پاداش را برای خود مصوب کرده باشند منعی برای گرفتن این رقم نخواهند داشت و می‌توانند آن را دریافت کنند که ظاهرا این اتفاق افتاده و پاداش‌ها مصوب شده است. 

با توجه به مواردی که ذکر شد در صورتی که برخی همراهان تیم ملی و کارمندان فدراسیون فوتبال که در سفرهای خارجی در کنار تیم ملی حضور داشتند، هیچ یک از دو شرط ( مجوز شورای برون مرزی و مصوبه هیات رییسه) را نداشته باشند باید مبالغ دریافتی را به حساب فدراسیون فوتبال برگردانند. در صورت عدم بازگشت این مبالغ، سازمان بازرسی کل کشور که در جریان جزییات این پرونده قرار دارد علیه این افراد تشکیل پرونده داده و اقدامات قضایی را آغاز خواهد کرد. البته به این افراد اعلام خواهد شد چه ارقامی را به صورت ریالی و ارزی باید بازگردانند.

7655