اعلام برندگان اسکار ورزشی؛ از رئال مادرید تا لواندوفسکی

اعلام برندگان اسکار ورزشی؛ از رئال مادرید تا لواندوفسکی

پایگاه خبری فوتبالی - جایزه "لوریوس" یا همان اسکار ورزشی، یکی از مهمترین جوایز دنیای ورزش است که هر ساله به بهترین های ورزش جهان اهدا می شود.

به گزارش فوتبالی، مراسم لوریوس 2021 به صورت مجازی و در شهر سویا برگزار شد. 71 اسطوره آکادمی لوریوس (از نادیا کومانسی تا بابی چارلتون، مارک اسیتز و ...) برندگان جوایز لوریوس را انتخاب کردند. ماکس ورستاپن راننده سرشناس فرمول یک که توانست همیلتون را شکست بدهد، عنوان بهترین ورزشکار مرد سال را کسب کرد. الاین تامپسون هرا ستاره دو و میدانی جامائیکایی نیز بهترین ورزشکار زن سال شد.  تیم ملی فوتبال ایتالیا به خاطر قهرمانی یورو توانست عنوان تیم برتر سال را کسب کند.

اجرای مراسم مجازی لوریوس توسط لیندسی وون ستاره سابق دنیای اسکی بود. از سویی آکادمی لوریوس از بنیاد خیریه رئال مادرید به خاطر 25 سال فعالیتش برای کمک به یک و نیم میلیون انسان به خصوص کودکان تجلیل کرد. رافائل نادال تنیسور سرشناس جایزه "ورزش برای جامعه" را به دست فلورنتینو پرز رساند که البته لوئیز فیگو، رائول، کاسیاس و بوتراگوئنو اسطوره های رئال مادرید هم در مراسم دریافت جایزه حضور داشتند. 

اما رادوکانو تنیسور سرشناس توانست عنوان پدیده ورزش سال را کسب کند که در این رشته پدری هافبک بارسا را شکست داد.  از سویی روبرت لواندوفسکی که در سال 2021 با بایرن مونیخ فوق العاده کار کرده بود هم جایزه "دستاورد خارق العاده" را کسب کرد.

4125