اولین بازی فینال لیگ برتر بسکتبال فردا برگزار می‌شود

اولین بازی فینال لیگ برتر بسکتبال فردا برگزار می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی- نخستین بازی از مرحله فینال لیگ برتر بسکتبال فردا در شرایطی برگزار می شود که شاگردان مهران حاتمی و فرزاد کوهیان در تقابلی نفس گیر به مصاف هم می روند.             

به گزارش فوتبالی، فردا شب تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی شاهد دیدار دو تیم شهرداری گرگان و ذوب آهن اصفهان است، دیداری که بدون شک می تواند آبستن اتفاقات و صحنه های جالبی از این ورزش دانشگاهی باشد چرا که مهران شاهین طبع و فرزاد کوهیان به ایستگاه پایانی لیگ رسیده اند و نمی خواهند این افتخار را از دست بدهند.

این دیدار از چند جهت قابل تامل و بررسی است، از یک سو نماینده اصفهان که شاید در ابتدای فصل گزینه فینال این دوره از مسابقات محسوب نمی شد اما با ادامه لیگ آهسته آهسته خود را به عنوان یک مدعی مطرح کرد تا جایی که یکی از فینالیست های این رقابت ها لقب بگیرد.

نماینده اصفهان که با ۹ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم بسکتبال ایران به شمار می رود، پس از نزدیک به یک دهه دوباره و با قدرت، بازگشتی شکوهمند به عرصه بسکتبال داشت و اکنون فرزاد کوهیان در صدد آن است تا دوباره تیم نصف جهان را بر قله بسکتبال ایران قرار دهد.

شاگردان فرزاد کوهیان در نیمه نهایی برابر تیم خوب و شگفتی ساز این رقابت ها به میدان رفتند و شاید اگر شاگردان علی آرزومندی تجربه ای بیشتر داشتند نتایج به گونه ای دیگر رقم می خورد. شکست ۷۷ و ۷۱ و باخت نزدیک ۸۱ بر ۸۰ در دوبازی اول انگیزه های بازیکنان جوان و جویای نام نظم آوران سیرجان از بین برد تا در بازی سوم نماینده اصفهان با نتیجه ۶۵ بر ۵۵ راهی فینال شود.

آن طرف میدان شهرداری گرگان است، تیمی که در برهه ای از زمان دچار مشکل شد و تغییرات و جابجایی در شهرداری این شهر موجب شد تا مجموعه این باشگاه درگیر مشکلاتی شود اما با روی کار آمدن شهردار جدید، مشکلات حل و قطار بسکتبال این شهر روی ریل افتاد.

بازیکنان خوبی که از سوی مهران حاتمی به خدمت گرفته شد در کنار تدابیر لازم و دور بودن از حاشیه ها موجب شد تا شهرداری از همان روزهای ابتدایی خود را در قامت یک مدعی نشان دهد. شاگردان مهران حاتمی در دور نیمه نهایی ۴ بار برابر تیم خوب شمیدرقم صف آرایی کردند. جدال مهران های لیگ برتر بسکتبال در بازی اول با نتیجه ۸۱ بر ۷۲ به سود شهرداری گرگان خاتمه یافت، دیدار دوم نیز با حساب ۸۵ بر ۸۴ بازهم به سود نماینده گرگان تمام شد تا چشم ها به بازی سوم دو تیم باشد.

در این دیدار مهران شاهین طبع بر همتای خود پیروز شد و شمیدرقم با نتیجه ۷۵ بر ۷۱ امیدهایش را برای بازگشت به این رقابت ها زنده کرد اما جدال چهارم دو تیم بازهم از آن نماینده گرگان بود تا شهرداری در برابر چشمان هواداران پرشور خود و به لطف برتری  ۸۴ بر ۸۲ جواز حضور در فینال را داشته باشد.

بدون شک جدال مدعی قهرمانی لیگ برتر بسکتبال و ذوب آهنی که برای اثبات شایستگی هایش به میدان آمده می تواند یکی از بهترین بازی های این فصل باشد، البته به شرط آنکه حاشیه ها بر متن غلبه نکند. اولین بازی مرحله نهایی لیگ برتر بسکتبال فردا دوشنبه و از ساعت ۲۰:۱۵ در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار خواهد شد. دومین و سومین بازی نیز در همین ساعت و در روزهای هفتم و نهم اردیبهشت برگزار می شود. در صورت نیاز بازی های چهارم و پنجم طبق برنامه از پیش اعلام شده ۱۱ و ۱۲ این ماه انجام خواهد شد.

از سویی دیگر طبق توافق تیم‌های شیمیدر قم و نظم آوران سیرجان و موافقت فدراسیون بسکتبال، مرحله رده‌بندی لیگ برتر بسکتبال (۱۴۰۱-۱۴۰۰) برگزار نخواهد شد و این دو تیم به صورت مشترک عنوان سومی این دوره از رقابت‌ها را کسب می‌کنند.

9719