شوک به تیمهای اول تا سوم لیگ و قهرمان جام حذفی/ امسال سهمیه لیگ قهرمانان آسیا نمی‌گیرند

شوک به تیمهای اول تا سوم لیگ و قهرمان جام حذفی/ امسال سهمیه لیگ قهرمانان آسیا نمی‌گیرند

پایگاه خبری فوتبالی- تکلیف سهمیه ایران برای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا چه خواهد شد؟

به گزارش فوتبالی، از چند ماه قبل این بحث مطرح شده بود که قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام حذفی امسال، سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت نمی‌کنند و بر این اساس نتایج فصل جاری رقابت های لیگ برتر ایران برای کسب سهمیه فصل آینده محاسبه نمی‌شود و نتایج فصل بعدی لیگ برتر و جام حذفی ملاک حضور آنها در آسیا خواهد بود.

دلیل این قضیه چیزی نیست جز تغییر زمان برگزاری فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا که با چند ماه تاخیر نسبت به زمان همیشگی برگزار خواهد شد.

این موضوع سوژه سوال خبرنگار فوتبالی از سهیل مهدی رئیس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ در پایان بازی نساجی و مس کرمان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی شد که مهدی چنین توضیحی درباره آن داد:" هنوز تکلیف حضور قهرمان لیگ و حذفی در لیگ قهرمانان آسیا مشخص نشده چون همه آسیا در این شرایط هستند. ما دو فصل و دو گروه داریم که متقاضیان سهمیه هستند، قهرمانان لیگ و جام حذفی و بعد لیگ قهرمانان برگزار می‌شود. اجازه بدهید مدل را براساس کشورهای مختلف ببینیم. اکنون عربستان مدل خود را استخراج کرده است و قطر هم به‌زودی این کار را انجام می‌دهد. اجازه بدهید ما هم مدلی متناسب با آنها و همه آسیا داشته باشیم."

در چنین شرایطی و بر اساس اطلاعات فوتبالی، سازمان لیگ هنوز درباره اینکه تکلیف سهمیه‌های ایران چه خواهد شد، به نتیجه قطعی نرسیده و معلوم نیست سهمیه‌های آسیایی به تیمهایی می‌رسد که امسال در لیگ و جام حذف نتیجه می‌گیرند یا اینکه ملاک سازمان لیگ، وضعیت تیمها در فصل آینده است.

اگر تیمهایی که این فصل و فصل آینده سهمیه لیگ قهرمانان را می‌گیرند، متفاوت باشند( اینطور بگوییم که مثلا امسال استقلال و پرسپولیس و سپاهان سه تیم اول لیگ شوند و فصل آینده سه تیم دیگر) آن وقت این احتمال وجود دارد که بین تیمهایی که شرایط حضور در آسیا را دارند، بازیهایی به صورت پلی آف یا دوره ای برگزار شود که برنده آن سهمیه آسیا را خواهد گرفت هر چند که هنوز فرمت برگزاری این مسابقات مشخص نشده است.

تکلیف مجوز چه می‌شود؟

یکی از الزامات حضور تیمها در لیگ قهرمانان آسیا، داشتن مجوز حرفه‌ای است منتهی کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از عدم تایید صدور مجوز حرفه‌ای برای تیم های استقلال، پرسپولیس و گل گهر و جلوگیری از حضور این تیم ها در لیگ قهرمانان آسیا فعالیت‌های کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال را به حالت تعیلق در آورد و حالا باید دید وضعیت مجوز حرفه‌ای نمایندگان ایران به چه صورت خواهد بود و صلاحیت آنها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا، به چه شکل بررسی خواهد شد؟

1984