صدمین گل لیگ برتری رونالدو هم مانع شکست شیاطین‌سرخ در خانه آرسنال نشد

صدمین گل لیگ برتری رونالدو هم مانع شکست شیاطین‌سرخ در خانه آرسنال نشد

پایگاه خبری فوتبالی - دیدار سنتی توپچی‌های لندن و شیاطین سرخ شهر منچستر در لیگ برتر فوتبال جزیره، عصر امروز با برتری پایتخت‌نشینان به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، در چهارچوب رقابت‌های هفته سی و دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال انگلستان، عصر امروز شنبه بیست و سوم آوریل سال 2022 میلادی مصادف با سوم اردیبهشت ماه سال 1401 هجری شمسی و از ساعت 16:00 به وقت تهران، شاگردان میکل آرتتا در تیم آرسنال در استادیوم امارات شهر لندن و با قضاوت کرک پولسن، داور سرشناس انگلیسی میزبان شاگردان رالف رانگنیک در تیم منچستر یونایتد بودند که در نهایت نیز موفق شدند که با حساب سه بر یک برابر حریف و رقیب سنتی خود به برتری دست یافته و سه امتياز مهم این مسابقه را که می‌تواند در تعیین تیم چهارم جدول و نماینده انگلیس در مسابقات فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا اثرگذار باشد را کسب کردند.

میکل آرتتا تیم خود را با این ترکیب روانه این مسابقه کرده بود:

رمزدیل، سدریک، تاوارش، گابریل، وایت، الننی، ژاکا، اسمیت‌راو، اودگارد، ساکا، انکتیا

شماتیک ترکیب توپچی‌ها را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

در مقابل، رالف رانگنیک نیز با این ترکیب به مصاف میزبان خود رفته بود:

دخیا، لیندلوف، رونالدو، برونو فرناندز، رافائل واران، دیوگو دالوت، جیدون سانچو، الکس تلس، نمانیا ماتیچ، الانگا، مک تومینای

شماتیک ترکیب شیاطین سرخ در این مسابقه را هم در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید:

دیدار حساس و سنتی آرسنال و منچستر یونایتد در نیمه نخست با برتری میزبان آغاز شد و این توپچی‌ها بودند که خیلی زود به گل اول خود دست یافتند. نونو تاوارس، مدافع کناری پیش تاخته آرسنال دفع ناقص دخیا روی شوت ساکا را به راحتی وارد دروازه کرد تا گل اول بازی را به نام خود ثبت کند. در ادامه نیز آرسنال توسط انکتیا یک گل دیگر به ثمر رساند که در بازبینی انجام شده توسط کمک داور ویدئویی این گل آفساید اعلام شد ولی در همین بازبینی خطای پنالتی روی بازیکن آرسنال اعلام شد که ساکا موفق شد با ضربه‌ای دقیق گل دوم تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند. تنها سه دقیقه بعد از گل دوم آرسنال، شیاطین سرخ روی ارسال دقیق ماتیچ و ضربه عالی کریستیانو رونالدو به گل اول خود دست یافتند تا این فوق ستاره پرتغالی یکصدمین گل لیگ برتری خود در فوتبال انگلستان را زده باشد. این مسابقه زیبا و حساس در نهایت در پایان نیمه اول با برتری دو بر یک آرسنالی‌ها به اتمام رسید.

در دقایق آغازین نیمه دوم این مسابقه در ورزشگاه امارات شهر لندن، ضربه سر ماتیچ در محوطه جریمه آرسنال به دست تاوارس برخورد کرد که داور هم بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد و برونو فرناندز پشت این ضربه قرار گرفت که با بدشانسی توپ را به تیر عمودی دروازه کوبید و منچستری‌ها این موقعیت مناسب برای به تساوی کشاندن بازی را از دست دادند. چند دقیقه بعد هم رونالدو یک گل دیگر به ثمر رساند که این گل هم بعد از بازبینی به علت آفساید مردود اعلام شد. آرتتا در اواسط این نیمه مارتینلی را به جای اسمیت‌راو وارد زمین مسابقه کرد تا از شدت حملات شیاطین سرخ بکاهد. در میانه‌های نیمه دوم نیز دفاع ضعیف و سردرگم منچستر یونایتد باعث شد تا گرانيت ژاکا با یک شوت سهمگین از پشت محوطه جریمه، دروازه دخیا را برای سومین بار باز کرد. در پانزده دقیقه پایانی لینگارد و رشفورد هم به جای ماتیچ و الانگا برای شیاطین سرخ به میدان آمدند. اما تمامی این تغییرات به همراه تعویض های آرسنال نیز منجر به زدن گل و تغییر نتیجه نشد تا این دیدار در نهایت با حساب سه بر یک به سود توپچی‌ها به اتمام برسد و سه امتياز حساس این بازی را به حساب خود واریز کنند.

این‌جا

9404