پاتوسی، از اتهام به اضافه وزن تا ستاره شدن

پاتوسی، از اتهام به اضافه وزن تا ستاره شدن

پایگاه خبری فوتبالی- آیاندا پاتوسی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ستاره فولاد بوده و نقش ویژه ای در صعود این تیم به دور بعدی داشت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، آیاندا پاتوسی طی دوران حضور در قرمزهای خوزستان با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده است. بازیکنی که با پوشیدن پیراهن استقلال خود را به عنوان یک ستاره معرفی کرد و پس از حضور ناموفق در تیم بنی یاس امارات راهی فولاد شد و توانسته است در این مدت سطح کیفی خود را به رخ بکشد.

پاتوسی در چند برهه زمانی به داشتن اضافه وزن متهم شد و حتی گفته می شد که این بازیکن ممکن است فولاد را ترک کند اما تمام این مسائل نیز باعث کاهش انگیزه های این بازیکن نشد و او با تمرین و ممارست توانست نظر مثبت جواد نکونام را به خود جلب کرده و به یکی از مهره های مهم تیم فولاد تبدیل شود.

با توجه به قانون استفاده از 3+1 بازیکن خارجی در لیگ قهرمانان آسیا، پاتوسی در دو بازی نخست برابر شباب الاهلی و الغرافه جایی در ترکیب فولاد نداشت چرا که هر تیم می تواند نهایتا از 3 بازیکن با هر ملیتی استفاده کند و بازیکن چهارم نیز باید حتما آسیایی باشد. حضور کولیبالی اهل کشور مالی، پریرا برزیلی و ایبای گومز اسپانیایی باعث شد تا سه سهمیه فولاد پر شده و پاتوسی از روی سکوها نظاره گر عملکرد هم تیمی هایش باشد.

اما این بازیکن از دیدار سوم برابر آهال ترکمنستان به ترکیب تیمش بازگشت و از بازی چهارم درخشش خود را استارت زد. او در تقابل با آهال توانست یک گل سه امتیازی را وارد دروازه این تیم کرده و فولاد را به یک پیروزی ارزشمند برساند.

پاتوسی شب گذشته نیز یک پاس گل استثنایی را به شیمبا داد. حرکتی که از میانه های میدان آغاز شده بود، با یک پاس پشت محوطه جریمه به پاتوسی همراه شد و این بازیکن نیز با حرکتی دیدنی و ضربه ای بغل پا و فنی، توپ را به لوسیانو پریرا رساند و این بازیکن نیز قدر پاس طلایی پاتوسی را دانست و آن را به گل تبدیل کرد.

در واقع پاتوسی در دو بازی گذشته تیمش با تأثیرگذاری مستقیم روی هر دو گلی که برای فولاد 6 امتیاز به ارمغان آورد، کیفیت بالای خود را به رخ کشید و نشان داد که همچنان در آمادگی بالایی به سر می برد.

۴۱۵۴