یامگا ستون گلزنی آبی‌ها/ امید استقلال به سلمانی و مهدی‌پور

یامگا ستون گلزنی آبی‌ها/ امید استقلال به سلمانی و مهدی‌پور

پایگاه خبری فوتبالی - کوین یامگا با ۱۰ گل زده و ۳ پاس گل بهترین عملکرد را نسبت به بازیکنان استقلال دارد و همین مساله باعث می‌شود تا فرهاد مجیدی در ۶ بازی باقی مانده خود در رقابت‌های لیگ برتر به این بازیکن امید زیادی داشته باشد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، استقلال پس از حذف در رقابت‌های جام حذفی، کار خود را برای حضور در مسابقات باقی مانده لیگ برتر آغاز کرده است و چند روز است که تمرینات خود را در مجموعه ورزشی انقلاب پیگیری می‌کند.
آبی‌پوشان پایتخت تا این‌جای کار با ۵۶ امتیاز در صدر مسابقات قرار دارند و در ۶ بازی پیش روی خود با حریفان قدرتمندی هم‌چون سپاهان و فولاد بازی خواهند داشت. این بازی‌ها موجب شده تا شاگردان فرهاد مجیدی هفته‌های پرچالشی را تا رسیدن به عنوان قهرمانی مقابل خود ببینند.

همین مساله باعث شده است تا آبی‌ها برای موفقیت در این ۶ بازی، وضعیت دفاعی و تهاجمی خود را بیش از پیش مورد بررسی قرار دهند. همانطور که مشخص است، فرهاد مجیدی و استقلال اولویت خود را مسائل دفاعی قلمداد کرده است. با وجود اینکه مجیدی می‌گوید تفکرات تهاجمی دارد اما او در یکی از نشست‌های خبری از اهمیت ساختار دفاعی تیمش گفت و تاکید کرد: آنچه برایم اهمیت دارد، گل نخوردن است. من در فصل قبل هم بابت گل نخوردن به تیم پاداش می‌دادم. پارسال در ۱۱ بازی ۳ گل خوردیم و امسال هم در ۹ بازی ۲ گل خوردیم. تیمی قهرمان می‌شود که کمتر گل بخورد.

با توجه به این مساله نیز آمار هم گویای تفکرات مجیدی است و استقلال در بازی‌های زیادی با این تفکر توانسته است نتیجه بگیرد. آبی‌پوشان در ۸ بازی از رقابت‌های لیگ برتر، مسابقات خود را با نتیجه یک بر صفر پشت سر گذاشتند. در این ۸ بازی، جعفر سلمانی ۳ بار و امیرحسین حسین‌زاده ۲ بار گل‌های ۳ امتیازی استقلال را به ثمر رساندند. استقلال تنها در ۵ بازی در بازی مقابل تیم‌های ذوب‌آهن، گل‌گهر سیرجان، پیکان، شهرخودرو و نفت مسجد سلیمان توانسته است حریف‌هایش را با اختلاف بیش از یک گل شکست دهد.

همچنین کوین یامگا با ۱۰ گل زده و ۳ پاس گل بهترین عملکرد را نسبت به بازیکنان استقلال دارد و همین مساله باعث می‌شود تا فرهاد مجیدی در ۶ بازی باقی مانده خود در رقابت‌های لیگ برتر به این بازیکن امید زیادی داشته باشد.

در این میان تاثیر مهدی مهدی‌پور را در میانه میدان را باید در نظر گرفت و بسیاری از کارشناسان و پیشکسوت‌های باشگاه استقلال عملکرد هافبک آبی‌ها را مثبت در نظر گرفته‌اند. او تا اینجای کار با ثبت ۵ پاس گل، بیشترین تاثیر را در گل‌های استقلال داشته است و با گل سه امتیازی خود مقابل فولاد در نیم فصل اول، به عنوان یکی از بازیکنان تاثیرگذار آبی‌پوشان قلمداد می‌شود.

استقلال با این روند همچنان تیم بدون شکست رقابت‌های لیگ برتر است و فرهاد مجیدی امیدوار است تا با ادامه این فرایند و تفکرات فنی خود بتواند در پایان به مقام قهرمانی لیگ برتر برسد و در این میان امید زیادی به بازیکنان تاثیرگذارش در ادامه راه رقابت‌های لیگ برتر دارد. آبی‌ها اختلاف ۶ امتیازی با حریف سنتی خود یعنی پرسپولیس دارند و حتی اگر با پرسپولیس هم‌امتیاز شوند، بازهم می‌توانند عنوان قهرمانی مسابقات لیگ را به دست بیاورند و باید منتظر ماند و دید استقلال در ۶ بازی باقی مانده خود در رقابت‌های لیگ برتر چه عملکردی از خودش بر جای می‌گذارد.

1470