خارجی‌هایی که خطر دیپورت تهدید‌شان می‌کند

خارجی‌هایی که خطر دیپورت تهدید‌شان می‌کند

پایگاه خبری فوتبالی- آیا خارجی‌های پرسپولیس در پایان فصل این تیم را ترک می‌کنند؟

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس در هر دو پنجره نقل و انتقالات این فصل، عملکرد بسیار ضعیفی داشت، عملکردی که در نهایت لطمه بزرگی به تیم زد.

 این تیم در خط دفاعی، ستاره‌ای مثل کنعانی را از دست داد، در خط هافبک هم احمد نوراللهی از تیم جدا شد و شهریار مغانلو هم در خط حمله تیم را ترک کرد، با احتساب جدایی رادو در میانه راه، در حقیقت آنها در تمامی خطوط مهره‌های مهمی را از دست دادند و تلاش‌شان برای انتخاب جانشین، به سختی شکست خورد.

منوچهر صفروف و وحدت هانانوف دو بازیکن تاجیکستانی که در نقل و انتقالات تابستانی به جمع قرمزها اضافه شدند اما تا اواخر نیم فصل اول نتوانستند پرسپولیس را همراهی کنند. صفروف هرگز مدافع راستی در قواره‌های پرسپولیس نبود و به عنوان یک خرید بد برای این تیم لقب گرفت تا به درب خروج قرمزها نزدیک شود. صفروف همان‌طور که علیرضا ابراهیمی به عنوان یک مدافع از همان شروع فصل به نیمکت تیم دوخته شد و جایی در ترکیب تیم گل‌محمدی نداشت او نیز بجز چند بازی دیگر فرصت حضور در ترکیب این تیم را پیدا نکرد.

هانانوف دیگر بازیکن تاجیکستانی قرمزها هر چند شروع بسیار خوبی داشت و به یکی از عناصر اصلی خط دفاع پرسپولیس تبدیل شد اما سوتی‌های وحشتناک او مقابل آلومینیوم اراک برای حذف قرمزها از مسابقات جام حذفی کافی بود. هر چند یحیی از او حمایت کرد اما هنوز درباره این مدافع نظر قطعی نداده است اما آنچه مشخص است یحیی نظر مثبت تری روی او بر خلاف دیگر هموطن‌اش دارد.

اما یکی از مهمترین خریدهای یحیی در خط حمله شرزود تمیروف بود، او که این روزها حتی در تمرینات پرسپولیس قادر به گلزنی نیست به نوعی آخرین اشتباه بزرگ یحیی در نقل و انتقالات این فصل به شمار می‌رفت، که برخلاف تبلیغاتی که برای این بازیکن صورت گرفت اما اصلا موفق از آب درنیامد و تا به اینجای کار نیم فصل بدی را سپری کرد. ناکامی در نقل و انتقالات و سیاست‌های اشتباه در این زمینه، مخصوصا جذب بازیکنان خارجی، یکی از اصلی‌ترین دلایل ناکامی این فصل پرسپولیس بوده است که شاید یحیی را مجاب کند درباره ادامه حضور این بازیکنان تصمیم جدیدی اتخاذ کند.

۷۶۵۵