بازخوانی یک ماجرای قدیمی؛ تیم ملی چگونه حریف تدارکاتی برزیل شد؟

بازخوانی یک ماجرای قدیمی؛ تیم ملی چگونه حریف تدارکاتی برزیل شد؟

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی چطور امکان بازی دوستانه با برزیل را پیدا کرد؟

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران در مهرماه سال 1389 و در یک بازی دوستانه در کشور امارات به مصاف برزیل رفت. مسابقه ای خاطره انگیز که به بهانه خداحافظی کریم باقری برگزار شد و شاگردان افشین قطبی با 3 گل از حریف قدرتمندشان شکست خوردند.

12 سال پس از این نبرد عباس ترابیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فوتبالی و هنگام تاکید روی این موضوع که تیم ملی در این مقطع چقدر به بازیهای تدارکاتی خوب احتیاج دارد، اشاره‌ای به بازی با برزیل کرد و گفت:" در آن زمان از طریق ایجنت‌هایی که با آنها در ارتباط بودیم، متوجه شدیم که بازی دوستانه انگلیس و برزیل در امارات به دلایلی منتفی شده است. ما ظرف 3 روز از طریق ایجنتی که کار را انجام می داد جایگزین انگلستان شدیم و توانستیم یک بازی خوب مقابل برزیل انجام دهیم."

به گفته ترابیان، دیدار با برزیل، حتی یک ریال هم برای فدراسیون فوتبال هزینه نداشته است:" ما در شرایطی به امارات رفتیم و با برزیل بازی کردیم که حتی یک ریال هزینه نکردیم، در صورتی که برگزاری بازی مقابل قدرت های اول دنیا نیازمند هزینه و اسپانسر است اما  تمام هزینه های ما از جمله بلیت هواپیما و هتل توسط آن ایجنت و اسپانسرها پرداخت شد که شرایط بسیار خوبی برای ما بود."

دیدار با تیم ملی روسیه دیگر بازی دوستانه مهمی بود که برای شاگردان قطبی فراهم شد. توضیح ترابیان درباره این موضوع را بخوانید:" همین اتفاق درباره روسیه نیز افتاد و توانستیم با آنها در امارات بازی کنیم. این‌ها نتیجه مطلع بودن از شرایط بین الملل است. این که شما فقط در روابط بین الملل باشید و نامه بین المللی بنویسید این ها به نظر من کارگشا نیست. من در فوتسال هم به این ترتیب عمل کردم و بارها با برزیل، اسپانیا، کرواسی و ایتالیا در کشورهایشان بازی کردیم و یا آنها را به ایران دعوت کردم. این‌ها نتیجه ارتباط‌های بین اللملی و شناخت از شرایط بود"

مدیر اسبق روابط بین الملل فدراسیون فوتبال توصیه ویژه‌ای برای ماجدی و همکارانش دارد:" اصلا نامه هایی که روابط بین الملل به سفارت‌ها می‌زند اثری ندارد چون موضوع سیاسی می شود و تیمها جلو نمی آیند. نفر اول بین الملل فدراسیون باید ایجنت ها را بشاند و با آنها در ارتباط باشد، بداند که چه تیمی کجا بازی دارد تا بتواند از شرایط و موقعیت‌ها نهایت بهره را ببرد."

7655