بابایی - تراکتور؛ این شاهنامه آخرش خوش است؟

بابایی - تراکتور؛ این شاهنامه آخرش خوش است؟

پایگاه خبری فوتبالی- آیا مهاجم تراکتور در پایان قراردادش با این تیم، از جمع شاگردان ساغلام جدا خواهد شد؟

به گزارش فوتبالی، پیمان بابایی طی روزهای گذشته سوژه گمانه‌زنی‌های مختلفی بوده و برخی اخبار حاکی از آن است که وی قصدی برای تمدید با تراکتور ندارد. البته که این موضوع قطعی نیست و ورود احتمالی زنوزی به این موضوع می تواند تمام معادلات را به کل عوض کند. به همین مناسبت مروری داشته ایم بر کارنامه آماری بابایی در تراکتور که خواندن آن خالی از لطف نیست:

معرفی به فوتبال توسط تراکتور

قبل از پرداختن به نکات آماری بد نیست اشاره‌ای کنیم به اینکه بابایی قبل از نقل مکان از ماشین سازی به تراکتور در پنجره زمستانی لیگ پیشین، سال‌ها قبل عضو تراکتور بوده است. بابایی در تیم جوانان تراکتور هم عضویت داشته و به نوعی تراکتور اولین تیم حرفه‌ای وی محسوب می‌شود. البته مهاجم بسیار جوان آن روزهای تراکتور با مشکلاتی از قبیل محرومیت انضباطی طولانی مدت رو به رو شد و چاره‌ای جز جدایی از جمع سرخپوشان نداشت. پیمان پس از گذراندن این دوران سخت، به گسترش فولاد پیوست و دوباره استارت زد.

 آمار بابایی در بازگشت به تراکتور

مهاجم تبریزی تی تی ها اما پس از طی دورانی موفق در لیگ برتر و سپس کسب آقای گلی لیگ آذربایجان دوباره به تراکتور بازگشت تا این بار خود را به پرشورها اثبات کند. وی پس از بازگشت به تراکتور از ۳۹ بازی ممکن در ۳۱ بازی به میدان رفته است. از این ۳۱ بازی تقریبا ۲۲ بازی را با یک دقیقه کمتر، پیمان، کامل و تمام ۹۰ دقیقه را بازی کرده و در ۹ بازی دیگر یا تعویض شده و یا به عنوان یار ذخیره به زمین آمده است. البته جالب است بدانید که در فصل جاری، بابایی به جز ۴ غیبت کامل هیچ گاه بازی را از روی نیمکت شروع نکرده ولی ۵ بار تعویض شده است.

گلبرگ مغرور دلش پی رفتن است؟

برخلاف بیشتر بازیکنان آذربایجانی سابق تراکتور، پیمان محبوبیتی آن چنان زیاد و عجیب و غریب را نزد تی تی ها تجربه نکرده؛ موضوعی که در نوع خود باتوجه به فضای هواداری تراکتور جالب است. شاید یکی از دلایل آن به امتناع وی از پیوستن به تراکتور در ابتدای فصل گذشته بازمی گردد که بابایی تصمیم گرفت باتوجه به قراردادش با ماشین سازی، پس از بازگشت از سومقاییت آذربایجان کارش را با سبزپوشان از سر گیرد. بعضی از تی تی ها باتوجه به این رفتار و البته یک استوری از پیمان که در آن از بیت "من آن گلبرگ مغرورم" استفاده کرده بود، حرکات وی را به نوعی طاقچه بالا گذاشتن او برای تراکتور تعبیر کردند. حالا هم که خبرهای زیادی پیرامون مهاجم تبریزی - که حتی بین همبازیان خود به گلبرگ مغرور شهرت پیدا کرده - و پیوستنش به سایر تیم‌ها علی الخصوص پرسپولیس شدت گرفته، باید دید در نهایت تصمیم وی با اتمام قراردادش چه خواهد بود و قصه وی با تی تی ها چه سرانجامی خواهد داشت؟

گزارش از حامد حاجی‌محمدی