والیبال باشگاه‌های زنان آسیا| باریج اسانس پنجشنبه راهی قزاقستان می‌شود

والیبال باشگاه‌های زنان آسیا| باریج اسانس پنجشنبه راهی قزاقستان می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی - تیم والیبال بانوان باریج اسانس برای شرکت در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا پنجشنبه راهی قزاقستان می‌شود.

به گزارش فوتبالی، مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا در سال 1999 با عنوان «تورنمنت باشگاه‌های زنان کاپ آسیا» در تایلند شروع به کار کرد و تا سال 2002 با همین نام، هر ساله انجام ‌شد.

کنفدراسیون والیبال آسیا در سال 2003 این مسابقات را به دلیل شیوع بیماری سارس، برگزار نکرد و از سال 2004 با عنوان جدید (رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا) از سر گرفته شد و در سال 2020 نیز به دلیل شیوع کرونا انجام نشد. 

قهرمان این مسابقات به عنوان نماینده آسیا، جواز حضور در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان جهان را کسب می‌کند. تیم‌های چینی با 8 قهرمانی و «تیانجین بوهای بانک» این کشور با 5 مدال طلا، پرافتخارترین تیم‌ رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا هستند.

جام بیست‌ودوم در یک نگاه

بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا از 4 تا 11 اردیبهشت به میزبانی قزاقستان برگزار می‌شود و تیم باریج اسانس کاشان قهرمان لیگ برتر زنان سال 1400 در آن شرکت خواهد کرد.

مسابقات قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا در سال 2022 در یک گروه به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، سپس تیم‌های اول و دوم جدول برای کسب مدال طلا، و تیم‌های سوم و چهارم جدول برای کسب مدال برنز با هم دیدار می‌کنند.

تیم باریج اسانس ایران در مرحله گروهی به ترتیب به مصاف نمایندگان قرقیزستان، ژاپن، تایلند، قزاقستان یک و قزاقستان دو می‌رود. کاشانی‌ها روز پنج‌شنبه تهران را به مقصد شهر سمیی قزاقستان میزبان این رقابت‌ها ترک می‌کنند.

محمدشاهمیری عضو کمیته داوری و مرتضی افجه‌ای رئیس کمیته VIS این رقابت‌ها هستند و زهرا شیری نیز داور ایرانی این مسابقات است.

1470