پیش‌بازی اینتر - میلان؛ تعیین تکلیف جدال میلانی‌ها بر سر یکی از دو جام

پیش‌بازی اینتر - میلان؛ تعیین تکلیف جدال میلانی‌ها بر سر یکی از دو جام

پایگاه خبری فوتبالی - دو تیم معروف و پر طرفدار شهر میلان امشب یک بار دیگر در مسابقه‌ای موسوم به دربی دلامادونینا به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش فوتبالی، در چهارچوب دور برگشت مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایتالیا موسوم به کوپا ایتالیا، امشب نوزدهم آوریل سال ۲۰۲۲ میلادی مصادف با سی‌ام فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ هجری شمسی و از ساعت ٢٣:٣٠ به وقت ایران، شاگردان سیمونه اینزاگی در تیم آبی و مشکی پوش اینتر در ورزشگاه جوزپه مه‌آتزا یا همان سن‌سیروی شهر میلان برابر شاگردان استفانو پیولی در تیم قرمز و مشکی پوش میلان صف‌آرایی خواهند کرد و برنده این رقابت، به مسابقه پایانی و فینال کوپا ایتالیا صعود کرده و حریف یکی از دو تیم یوونتوس یا فیورنتینا خواهد شد.

این دو تیم شهر میلان در آخرین دیدار خود در چهارچوب دور رفت همین رقابت‌ها به مصاف هم رفتند که نتیجه تلاش دو تیم در نهایت با تساوی بدون گل رقم خورد و همه چیز به مسابقه امشب دو تیم در دور برگشت کشیده شد.

فعلاً میلان روی دور شانس است، چرا که در سری آ هر مرتبه متوقف شدند اینتر هم نتیجه نگرفت تا صدر جدول را به همشهری واگذار نکنند. با این حال موقعیت روسونری در صدر آن قدر جا به جا شد که سرانجام اکنون نراتزوری به صدر این جدول رسیده و حتی ناپولی و یوونتوس هم کم و بیش شانس قهرمانی دارند. با این حال، تیم استفانو پیولی دل به موفقیت در جام‌ حذفی هم بسته است. میلانی‌ها که نوزده سال است در جام‌حذفی قهرمان نشده‌اند، مثل لیگ برای این قهرمانی هم عطش دارند. مزیت روسونری در آستانه دربی دلامادونینا روحیه‌ای است که از برد اوایل فوریه گرفتند.

اوضاع در قسمت آبی شهر میلان هم به مانند نیمه دیگر آن است. افعی‌ها که صدر جدول را از دست داده بودند و در دربی دلامادونینا در لیگ هم باخته بودند، قبل از بازی رفت این مرحله از جام حذفی، چهار بازی آخرشان را نبرده‌ بوده و به وضوع افت کرده‌ بودند. بعد از این چهار بازی که همگی در ماه فوریه بود، روز اول ماه مارس به مصاف میلان رفتند. سیمونه اینزاگی که خودش با لاتزیو قهرمان جام‌ حذفی سه سال پیش هم شد، می‌خواهد هر طور شده در اولین فصل با اینتر هم جام بگیرد. با این حال، تیم او ماه قبل بدجور در دربی غافلگیر شد و حالا یک نبرد حساس در دور برگشت نیمه‌ نهایی جام‌ حذفی در پیش دارد.

در دو دهه اخیر دو مرتبه میلان و اینتر در جام‌ حذفی به مصاف هم رفته‌اند که هر کدام یک مرتبه پیروز شده است.

اینتر با هفت قهرمانی در جام‌حذفی بعد از یوونتوس و رم سومین تیم پرافتخار است، در حالی که میلان پنج جام گرفته و شش تیم بالاتر از آن‌ها قرار دارند.

میلان چهارده مرتبه به فینال جام‌ حذفی ایتالیا رسیده، در حالی که اینتر سیزده مرتبه در این فینال حاضر شده است.

یک اوکراینی برترین گلزن تاریخ دربی دلامادونینا است. آندری شوچنکو اسطوره میلان در این دیدار چهارده مرتبه دروازه اینتر را باز کرده است.

ترکیب احتمالی اینتر:

هندانوویچ، دی فرای، باستونی، اشکرینیار، دومفریز، بارلا، بروزوویچ، چالهان اوغلو، پریشیچ، ژکو، لائوتارو

ترکیب احتمالی میلان:

مانیان، کالابریا، توموری، کالولو، تئو هرناندز، تونالی، بن ناصر، کسیه، لیائو، مسیاس، ژیرو

9404