غریبه‌های تمام‌عیار در نیمه‌نهایی جام حذفی/ استقلال و داماش الهام‌بخش می‌شوند؟

غریبه‌های تمام‌عیار در نیمه‌نهایی جام حذفی/ استقلال و داماش الهام‌بخش می‌شوند؟

پایگاه خبری فوتبالی- تیم فوتبال مس کرمان تاکنون ۲ بار به نیمه‌نهایی جام حذفی رسیده و در سال ۹۲ با عبور از سد استقلال به فینال نیز راه‌ یافته است؛ به غیر از این تیم، سایر تیم‌های حاضر در این مرحله تاکنون به جمع چهار تیم پایانی راه پیدا نکرده‌اند. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران با انجام ۲ بازی طی امشب (دوشنبه) و فردا به انجام می‌رسد تا تکلیف تیم‌های فینالیست مشخص شود.

ابتدا آلومینیوم اراک در خانه به مصاف خلیج فارس ماهشهر خواهد رفت و سپس نساجی مازندران در ورزشگاه آزادی از تیم مس کرمان پذیرایی خواهد کرد.

در بین چهار تیم حاضر در این مرحله تنها مس کرمان سابقه حضور در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی را داشته است. آنها یک بار در سال ۱۳۹۰ به این مرحله رسیدند اما با ۲ گل به شاهین بوشهر باخته و از صعود به فینال بازماندند.

۲ سال بعد بازهم نارنجی‌پوشان یکی از چهار تیم پایانی بودند و توانستند با حساب ۲ بر یک در ورزشگاه آزادی از سد استقلال گذشته و به فینال راه پیدا کنند. البته که در مسابقه نهایی یک بر صفر به تراکتور باختند تا عنوان دومی به دست بیاید.

حالا بعد از ۹ سال، بازهم مس به نیمه‌نهایی رسیده و یک مرتبه دیگر باید در ورزشگاه آزادی به میدان برود. باید دید بازهم این استادیوم برای آنها خوش‌یمن خواهد بود یا خیر.

عملکرد چهار تیم حاضر در نیمه‌نهایی در این فصل از رقابت‌های جام حذفی به شرح زیر است:

آلومینیوم اراک ۲-۰ فجرسپاسی شیراز/ آلومینیوم اراک ۱-۱ سپاهان(۴-۳)/ پرسپولیس ۲-۳ آلومینیوم اراک

هر سه مسابقه قبلی آلومینیوم مقابل تیم‌های لیگ برتری بوده و آنها حالا برای اولین بار باید با یک تیم غیر لیگ برتری پیکار داشته باشند. این سومین بازی نماینده استان مرکزی در خانه خواهد بود. آنها با ۶ گل زده و سه گل خورده به این مرحله راه یافته‌اند.

خلیج فارس ماهشهر: خلیج فارس ۳-۰ مس نوین کرمان/ استقلال خوستان ۰-۱ خلیج فارس/ خلیج فارس ۱-۰ هوادار/ نفت مسجدسلیمان ۱-۲ خلیج فارس/ خلیج فارس ۱-۱ مس رفسنجان(۴-۲)

شاگردان موسی قنواتی نسبت به تیم‌های دیگر در این مرحله بازی‌های بیشتری داشته‌اند. آنها در پنج بازی گذشته خود یک حریف دسته دومی، یک حریف دسته اولی و سه رقیب لیگ برتری داشته‌اند. با این حال فقط بازی با مس رفسنجان به ضربات پنالتی کشیده شد.

این تیم ماهشهری هشت گل زده و ۲ گل خورده داشته‌ و با صلابت به این مرحله رسیده‌ است. بعد از داماش گیلان در سال ۱۳۹۸، حالا خلیج فارس یک بار دیگر تیم‌های لیگ دومی را به نیمه‌نهایی رسانده است.

نساجی مازندران: آرمان‌گهر سیرجان ۰-۱ نساجی/ نساجی ۳-۱ گل‌گهر سیرجان/ استقلال ۰-۰ نساجی(۴-۵)

تیم ساکت الهامی بعد از غلبه بر ۲ تیم از استان کرمان باید یک بازی دیگر را هم با نمایندگان این استان داشته باشد.

البته که استقلال هم تنها قربانی غیرکرمانی آنها تا به اینجا بوده است. نساج‌ها بعد از ۲ تیم لیگ برتری و یک تیم لیگ یکی، باید دومین پیکار با نمایندگان لیگ آزادگان را داشته باشند. چهار گل زده و یک گل خورده، ماحصل فعالیت تیم قائم‌شهری در این فصل از جام حذفی بوده است.

مس کرمان: مس کرمان ۱-۱ خوشه‌طلایی ساوه(۶-۵)/ ماشین‌سازی تبریز ۱-۲ مس/ مس ۱-۱ فولاد خوزستان(۵-۴)/ مس ۱-۰ خیبر خرم‌آباد

مس با سه بازی خانگی و یک دیدار به عنوان میهمان باید به تهران بیاید. تیم فرزاد حسین‌خانی تا به اینجای کار ۲ مسابقه را در ضربات پنالتی برده است. آنها فقط یک رقیب لیگ برتری پیش از نساجی داشته‌اند. پنج گل زده و سه گل خورده نتیجه‌ای بوده که مس تا به اینجای جام حذفی در این فصل به ثبت رسانده است.

6641