خیبر، صعودکنندگان به لیگ برتر را مشخص می‌کند!

خیبر، صعودکنندگان به لیگ برتر را مشخص می‌کند!

پایگاه خبری فوتبالی- 9 هفته مانده به پایان رقابت های لیگ دسته اول، رقابت در صدرجدول برای صعود به لیگ برتر همچنان داغ است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، رقابت های لیگ دسته اول فوتبال ایران هفته بیست و پنجم خود را هم پشت سر گذاشت و به هفته های پایانی نزدیک می شود. لیگ یک همواره از بابت صعود تیم ها به لیگ برتر برای اهالی فوتبال اهمیت زیادی داشته و امسال هم با رد کردن نیمه این رقابت ها شاهد تلاش تیم های مختلف برای رسیدن به این عنوان مهم هستیم.
اگرچه ملوان انزلی و مس کرمان تا حد زیادی خود را از سایر تیم ها جدا کرده اند و در صدرجدول یکه تازی می کنند اما نمی شود از شانس آرمان گهر سیرجان و خیبر خرم آباد برای صعود به لیگ برتر به سادگی عبور کنیم. همین حالا یک مربع برای رسیدن به لیگ برتر شکل گرفته و به نظر می رسد تا پایان مسابقات شاهد اتفاقات جالبی در این خصوص باشیم.

ملوان و مس، همچنان می تازند

رقابت های هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول روز سه شنبه شروع شده بود و پنجشنبه شب نیز با دو بازی پایان یافت. در مهم ترین بازی روز سه شنبه ملوان برد ارزشمند دیگری را مقابل استقلال خوزستان کسب کرد تا 56 امتیازی شود و در صدرجدول با اقتدار ادامه بدهد. مس کرمان هم که در جام حذفی خیبر را شکست داده بود و به نیمه نهایی این تورنمنت رسیده، روز گذشته مقابل آرمان گهر دیگر تیم مدعی قرار گرفت و به تساوی بدون گل رسید. مسی ها با این تساوی بیرون از خانه جمع امتیازات شان را به عدد 51 رساندند تا در رده دوم جدول به کارشان ادامه بدهند.

خیبر و آرمان گهر فرصت خوب را از دست دادند

دو بازی روز گذشته لیگ یک بسیار حساس بود چراکه دو تیم سوم و چهارم جدول رده بندی می توانستند اختلاف شان را با صدر کمتر کنند اما این اتفاق نیفتاد. آرمان گهر با تیم دوم جدول بازی داشت و اگر به برد می رسید، علاوه بر اینکه مس را در امتیاز 50 نگه می داشت خودش هم 45 امتیازی می شد و شانس رسیدن به رده های بالاتر را داشت.
همچنین خیبر خرم آباد در روزی که مس کرمان و آرمان گهر مساوی کردند، اگر استقلال ملاثانی را شکست می داد با امتیاز 45 می توانست در رده سوم و فاصله کم با تیم های بالایی قرار بگیرد. اتفاقی که رخ نداد و شاگردان فراز کمالوند با شکست مقابل تیم ملاثانی یک فرصت بسیار مهم را برای بالارفتن در جدول از دست دادند.

روز آخر مسابقات حساس می شود؟

با نگاهی به برنامه 9 هفته پایانی رقابت های لیگ دسته اول به این نکته می رسیم که در بین 4 تیم مدعی صعود به لیگ برتر تا پایان فصل 4 بازی رودررو برگزار می شود که این بازی ها بیشتر از همه برای خیبر فرصت مناسبی است. خیبر در هفته آینده باید با ارمان گهر سیرجان بازی کند، جالب اینکه در همین هفته ملوان و مس کرمان هم باهم بازی دارند و هر نتیجه ای در این مسابقه به سود خیبر و آرمان گهر است و آنها می توانند با برد در دیدار هفته بیست و ششم شرایط شان را در جدول مسابقات بهتر کنند.
از سوی دیگر خیبر خرم آباد در هفته بیست و هفتم لیگ یک باید با ملوان صدرجدولی بازی کند که اگر در آن دیدار به برد برسد، بازهم شانس خوبی برای کم کردن فاصله خواهد داشت.
شاگردان فراز کمالوند در هفته پایانی مسابقات یک دیدار حساس هم با مس کرمان خواهند داشت. اگر تا هفته سی و چهارم بازی ها، فاصله تیم ها در صدر جدول کم شده باشد، آنوقت نبرد خیبر و مس کرمان یک بازی حیثیتی و به نوعی یک فینال برای صعود به لیگ برتر خواهد شد. اتفاقی که هفته پایانی بازی ها را جذاب تر هم خواهد کرد.

9 هفته جذاب در انتظار لیگ دسته اول

اگرچه فاصله ایجاد شده در صدرجدول به این راحتی ها برای خیبر و آرمان گهر قابل جبران نیست اما از آنجایی که در فوتبال چیزی قابل پیش بینی نیست، باید انتظار بازی های جذابی را بکشیم. شاید از نظر توجه به بازی ها، لیگ یک در درجه کمتری نسبت به لیگ برتر قرار داشته باشد اما قطعا 9 هفته پایانی مسابقات این دسته جذابیت های زیادی خواهد داشت. بدون شک این 4 تیم از هیچ تلاشی برای رسیدن به دسته برتر فوتبال دریغ نخواهند کرد و باید دید در جریان مسابقات آینده چه نتایجی برای آنها به دست خواهد آمد.

۴۱۵۴