پیش بازی دور برگشت فینال لیگ برتر فوتسال/ از انتخاب داور تا اعتراض به نحوه انتخاب میزبان

پیش بازی دور برگشت فینال لیگ برتر فوتسال/ از انتخاب داور تا اعتراض به نحوه انتخاب میزبان

پایگاه خبری فوتبالی- چهره تیم قهرمان رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان ایران، امشب و تحت قضاوت یک داور سرشناس در کرج مشخص خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، دیدار برگشت فینال لیگ برتر فوتسال، امشب- جمعه ۲۶ فروردین- در کرج برگزار خواهد شد تا جام قهرمانی لیگ برتر فوتسال بانوان 1401-1400 از میان پیکان و نصر فردیس، به تیم برنده مجموع دو بازی رفت و برگشت اهدا شود.

در بازی رفت چه شد؟

دو تیم در دیدار رفت در تهران، یک بازی بسیار زیبا و مهیج را به نمایش گذاشتند. پیکان در نیمه نخست عالی کار کرد و مزد زحماتش را در فاصله دو دقیقه به پایان نیمه گرفت و با گل فاطمه اعتدادی پیش افتاد.

برخلاف نیمه اول این نصر فردیس بود که در 20 دقیقه دوم احیا شد و به بازی برگشت تا شاگردان فاطمه شریف نیز همانند خودروسازان در دقایق پایانی گل تساوی را توسط نسترن مقیمی به ثمر برسانند و نتیجه تساوی 1-1 همان ایده‌آل دختران فردیسی باشد.

داور دیدار برگشت کیست؟

دیدار برگشت با حواشی زیادی هم همراه است. در بحث انتخاب داور، گلاره ناظمی داور پرافتخار و بین‌المللی فوتسال ایران قاضی این دیدار است و حضور او در فینال، برای هر دو تیم خبری خوشحال‌کننده است.

در لیگ امسال، تیم‌ها بارها به انتقاد از اشتباهات بزرگ و تاثیرگذار داوران پرداخته‌اند و در مورد وضعیت داوری در لیگ فوتسال زنان نیز کسی پاسخگو نبوده است.

با حضور گلاره ناظمی حداقل این امید به وجود آمده که فینال و دیدار سرنوشت ساز قهرمانی اشتباهی مرگبار و کلیدی از سوی داوران با خود نخواهد داشت.

مریم ناصری، آیدین عامری و اعظم گلزاری دیگر افرادی هستند که در کوبل داوری دیدار فینال حضور دارند. از فیروزه دهقان و مریم پورجعفریان نیز به عنوان ناظرین داوری نام برده شده است.

کلاف سردرگمی در انتخاب میزبان فینال

پیکان در آستانه دیدار برگشت لیگ برتر فوتسال زنان معترض است که چرا باید بازی برگشت در کرج انجام شو؟ حرف حساب تیم نیلوفر اردلان این است که تیم میزبان بازی رفت و برگشت فینال باید بر اساسی منطقی مشخص شود.

این درحالی است که سازمان لیگ فوتسال ایران بر این اساس نصر را میزبان بازی برگشت کرده که این تیم گل زده بیشتری در دور گروهی داشته است!

سازمان لیگ فوتسال در مورد این موضوع اطلاع‌رسانی نداشته که البته عجیب نیست چون هیچ خبری نیز از قرعه‌کشی برای تعیین میزبانان دو بازی فینال نبوده و تیم‌ها را سردرگم کرده است.

البته تیم پیکان درخصوص دیگر قوانین عجیب مانند ورود غیرقانونی یک تیم به لیگ برتر یا طرح برگزاری سوپرلیگ از سازمان لیگ فوتسال آن هم بدون رجوع به آیین نامه‌ها و اجرای آن بدون نظرخواهی از باشگاه‌ه، به دلیل آنکه ذی‌نفع بوده، سکوت کرد و اکنون اعتراضش به نحوه انتخاب میزبان بازی برگشت پذیرفته نیست.

کفش طلا به چه کسی می‌رسد؟

به بازیکن تیم نصر فردیس شانس بیشتری برای تصاحب عنوان خانم گلی لیگ فوتسال دارند. در جدول برترین گلزنان، مارال ترکمان با 19 گل در صدر است و سارا شیربیگی و نسترن مقیمی با 17 گل، نزدیک‌ترین بازیکنان به دریافت جایزه کفش طلا هستند.

البته از تیم پیکان سحر زمانی‌فرد با 15 گل، بهترین گلزن این تیم است و در صورت خلق یک شگفتی او هم می‌تواند به این عنوان که سال‌ها در قرق سارا شیربیگی بوده دست پیدا کند.

دوئل اردلان و شریف

به هر حال در کنار تمامی حواشی و حرف‌های اعتراضی دو تیم در فضای مجازی، این بازی امشب رأس ساعت 21 در کرج برگزار خواهد شد و باید دید که کدام سرمربی برای نخستین بار در کسوت هدایت یک تیم به جام قهرمانی لیگ برتر فوتسال خواهد رسید: نیلوفر اردلان یا فاطمه شریف؟

1377