ایراندوست: می‌توانیم ۱۰ سال دیگر با انگلیس و آمریکا در جام جهانی بازی کنیم/ ۵۰ سال فاصله داریم!

ایراندوست: می‌توانیم ۱۰ سال دیگر با انگلیس و آمریکا در جام جهانی بازی کنیم/ ۵۰ سال فاصله داریم!

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی بانوان ایران می‌گوید اگر حمایت از تیمش ادامه‌دار باشد، آنها می‌توانند روزی در مسابقات جام جهانی حضور پیدا کنند.

به گزارش فوتبالی، مریم ایراندوست به نشریه انگلیسی «گاردین» گفت: حضور دختران ما در جام ملت‌های آسیا و بازی در جام ملت‌های آسیا، باور بسیاری از مردم ایران را تغییر داده و فکر می‌کنم این سد در آینده نزدیک شکسته خواهد شد. رفتن زنان به ورزشگاه‌ها فقط برای تماشای مسابقات و برای افزایش تعداد هواداران نیست. این موضوع باعث تغییر چشم‌انداز فوتبال زنان خواهد داد.
سرمربی تیم ملی بانوان ایران درباره عملکرد تیمش در جام ملت‌های آسیا 2022 در هند که با یک تساوی و دو شکست از صعود به مرحله حذفی بازماند، گفت: اصلاً از عملکردمان در این تورنمنت ناامید نیستم. دختران ما از نظر فنی پتانسیل خوبی دارند. مواردی است که باید روی آنها کار کنیم، اما اگر سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌های مشابهی که در یک سال گذشته وجود داشت، همچنان باشد، در پنج یا شش سال دیگر با بهترین تیم‌های آسیا در یک سطح خواهیم بود.

ایراندوست که تیمش در حال حاضر در رده 70 رده‌بندی فیفا قرار دارد، تأکید کرد: 50 سال فاصله بین فوتبال زنان ایران با بهترین تیم‌های دنیا وجود دارد، اما خانواده‌های ایرانی علاقه زیادی به فوتبال دارند و این باعث تشویق دختران به بازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود 2500 بازیکن زن در لیگ برتر و باشگاه‌های داخلی ایران مشغول به بازی هستند، خاطرنشان کرد: در فوتبال زنان هرگز پولی وجود نداشته، اما فوتبال پایه بانوان روز به روز حرفه‌ای‌تر می‌شود. زیرساخت خوبی داریم. در سه چهار سال اخیر علاقه به فوتبال زنان به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است. در 9 ماه گذشته، فدراسیون فوتبال برنامه خوبی داشته و این به ما کمک کرد تا به جام ملت‌های آسیا صعود کنیم.   

ایراندوست می‌گوید دلایل سرمایه‌گذاری و حمایت اخیر فدراسیون پیچیده است اما از نظر فوتبالی منطقی است زیرا ایران می‌خواهد میزبان مسابقات بین‌المللی باشد. سرمایه‌گذاری اخیر عربستان در فوتبال زنان - تیم ملی این کشور اخیراً اولین بازی‌های بین‌المللی خود را انجام داد - مورد توجه قرار گرفته و این احساس وجود دارد که ایران استعداد لازم ‌نه‌تنها برای رقابت در سطح آسیا، بلکه استعدا لازم برای رقابت در سطح جهانی را هم دارد.

سرمربی تیم ملی بانوان در خصوص گروه B جام جهانی 2022 قطر که تیم ملی مردان ایران در کنار انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپایی (ولز، اسکاتلند، اوکراین) حضور دارند، اظهار داشت: گفتن اینکه کدام تیم صعود می‌کند سخت است، اما تیم ملی مردان ما همیشه نشان داده که می‌تواند با تیم‌های بزرگتر روبه‌رو شود و نتایج خوبی بگیرد.  اگر حمایت فدراسیون ادامه پیدا کند، ما (تیم زنان) هم می‌توانیم 10 سال دیگر با انگلیس و آمریکا در جام جهانی بازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حضور در جام ملت‌های آسیا خیلی مهم بود. قبلاً خیلی‌ها فکر می‌کردند که دختران فقط فوتبال بازی کنند، اما بعد از جام ملت‌های آسیا مردم می‌گویند می‌توانیم در تورنمنت‌های بزرگ حضور داشته باشیم و حتی برنده شویم. اهداف ما از بسیاری جهات بسیار بزرگتر شده است.

6641