قنواتی: هدف ما قهرمانی جام حذفی است/ برای گرفتن پنالتی پنالت تمرین می‌کنیم

قنواتی: هدف ما قهرمانی جام حذفی است/ برای گرفتن پنالتی پنالت تمرین می‌کنیم

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم شگفتی ساز خلیج فارس ماهشهر می‌گوید اعضای این تیم مطمئن بودند که ضربات پنالتی‌شان وارد دروازه مس خواهد شد.                                    

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، خلیج فارس ماهشهر که با شکست سه تیم لیگ برتری هوادار، نفت مسجدسلیمان و مس رفسنجان به مرحله نیمه نهایی جام حذفی راه یافت، روز دوشنبه میهمان آلومینیوم اراک خواهد بود. موسی قنواتی سرمربی این تیم لیگ دویی درباره شرایط خلیج فارس و برنامه‌های این تیم صحبت کرده است، که این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانیم:


* فکر می‌کردید با حذف سه تیم لیگ برتری به این مرحله صعود کنید؟

ما تمام توان‌مان را گذاشته بودیم که این اتفاق رخ بدهد. بچه‌هایمان تمام تمرکزشان را گذاشته بودند که بتوانند مدعی بشوند. ما به جز مس نوین کرمان که اولین بازی‌مان بود و هیچ اطلاعاتی نداشتیم، بقیه تیم‌ها را رصد و آنالیز و نقاط ضعف و قوت‌شان را شناسایی کردیم و توانستیم همه تیم‌ها را شکست بدهیم.


* خیلی ها فکر می‌کردند در بازی با مس از مسابقات حذف شوید. درباره بازی این مسابقه و درخشش گلر تیم‌تان صحبت کنید.

این حق طبیعی همه هواداران و اهالی فوتبال است که این فکر را کنند اما جام حذفی، جام شگفتی‌هاست و امروزه هیچ چیز در فوتبال قابل پیش بینی نیست. ما عزم‌مان را جزم کرده بودیم که بتوانیم تیم بزرگ مس که از نظر فنی و مالی با تیم ما قابل قیاس نیست و بازیکنان بزرگ و با کیفیتی دارد؛ شکست بدهیم. بچه‌های ما می‌خواهند ثابت کنند که جایگاه‌شان اینجا نیست و در این بازی هم زحمات‌شان را کشیدند و تلاش کردند تا حق‌شان را بگیرند. ما برای لحظه لحظه بازی برنامه‌ریزی کرده بودیم و حتی گل ما نتیجه دو هفته کار روی نقاط ضعف مس بود. این‌طور نبود که در لحظه به‌صورت اتفاقی ارسالی صورت گرفته باشد؛ ما روی همه اینها برنامه‌ریزی و کار کرده بودیم. مس تیم بی برنامه‌ای نیست و آقای ربیعی هم یکی از مربیان خوب ایران است و ما می‌دانستیم که باید برای لحظه به لحظه برنامه‌ریزی کنیم و انتهایش هم به ضربات پنالتی ختم شد. ما هر روز روی این کار می‌کردیم تا اگر بازی به ضربات پنالتی کشیده شد خیال‌مان راحت باشد که پنالتی بیشتر از ۹۰ درصد بازیکنان‌مان تبدیل به گل می‌شود مگر اینکه اتفاق غیر فوتبالی رخ می‌‌داد که این هم به خدا می‌سپردیم. در طول هفته ما پنج جلسه تمرین کرده بودیم که هر پنج جلسه به تمرین پنالتی ختم می‌شد و مطمئنا اگر آن توپ هم به گل تبدیل نمی‌شد، باز هم شرایطی داشتیم که به گل برسیم.

قنواتی


* در‌ چند سال اخیر سابقه نداشت که تیم‌های بزرگ در فینال حضور نداشته باشند اما امسال همه حذف شدند. به نظر شما دلیل این اتفاق چیست؟

جام، جام شگفتی‌هاست و استرس خاصی که در این مسابقات روی همه اعضای تیم وجود دارد، شرایط را از لحاظ فنی، روحی و روانی و انگیزشی سخت می‌کند. در جام حذفی همه چیز باید دست به دست هم بدهد تا یک تیم بتواند بیاید و خودش را به چهار تیم برساند. در لیگ نهایتا یک باخت را در هفته بعد جبران می‌کنی ولی جام حذفی اینطور نیست و حتی ارتباطی به میزبان یا میهمان بودن هم ندارد. بچه‌های ما این را ثابت کردند و حتی آلومینیوم و نساجی هم پرسپولیس و استقلال را در آزادی حذف کردند. در این مسابقات بُعد فنی یک طرف است و بُعد انگیزشی طرف دیگر و حتی اعضای باشگاه و مدیریت یک سمت قضیه هستند؛ همه اینها باید دست به دست بدهند که یک تیم بتواند تا این مرحله صعود کند.


* در مرحله بعد باید در شهر اراک به مصاف تیم آلومینیوم بروید؛ برای این بازی چه برنامه‌‌ای دارید؟

آلومینیوم یکی از تیم‌های خیلی خوب ایران است که پرسپولیس بزرگ را حذف کرده و باید به آن احترام بگذاریم و بگوییم با یک تیم بسیار خوب بازی داریم. از نظر من به‌نوان یک مربی یا بیننده جایگاه آلومینیوم اصلا اینجا نیست ولی ما هم ثابت کردیم که تیم دست و پا بسته‌ای نیستیم و به آسانی به هیچ تیمی باج نمی‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم به ما حمله‌ور شود و موقعیت خلق کند. برنامه‌های خاص خودمان را برای بازی داریم که قطعا دوشنبه بچه‌ها آن را در زمین پیاده می‌کنند. تمام هم و غم‌مان را گذاشته‌ایم که به امید خدا با برد از زمین خارج شویم و بعد از داماش گیلانی که از لیگ دو راهی فینال شد، ما هم بتوانیم یک بار دیگر به‌عنوان یک تیم لیگ دویی به فینال راه پیدا کنیم.


* در صورت صعود به فینال، دوست دارید مقابل مس قرار بگیرید یا نساجی؟

برای ما هیچ فرقی ندارد. ما دنبال یک هدف هستیم و در مسیر آن هدف، هر تیمی که باشد باید تمام توان‌مان را در زمین بگذاریم. حتی اگر استقلال، پرسپولیس، فولاد یا هر تیمی حریف ما باشد، مهم است است که ما خودمان باشیم و بچه‌هایمان به‌نحو احسن از داشته‌هایشان استفاده کنند.


* اگر شما قهرمان جام حذفی شوید، وضعیت سهمیه آسیایی چطور می‌شود؟

ما یک وظیفه‌ای در مستطیل سبز داریم و باید تمام توان‌مان را بگذاریم که برد بیاوریم و قهرمان شویم. باقی مسائل به مدیریت باشگاه و شهرستان و استان برمی‌گردد و در حیطه کاری من نیست که درباره این مسئله صحبت کنم. چون تا الان چنین اتفاقی نیفتاده، من هم اطلاع ندارم چه می‌شود اما وظیفه من و بازیکنان این است که با تمام توان بازی کنیم. اگر لطف خدا شامل حال ما شد و قهرمان هم شدیم از نظر شخص من، آسیا رفتن مهم نیست؛ مردم شهرستان‌مان بعد از بازی با مس به‌قدری شاد شدند که با هزاران میلیارد هم نمی‌شد این خوشحالی را به آنها داد. برای من این مهم است که مردم شهرم با برد تیم، یک هفته شادی کنند.


* وضعیت تیم‌تان در لیگ دو به چه شکل است؟

ما در لیگ دو یک بازی کمتر داریم که در شهر خودمان است و اگر آن بازی را ببریم تا رتبه سوم هم صعود می‌کنیم. با وجود اینکه شاهین عامری از ما فاصله گرفته ولی برنامه‌ریزی کرده‌ایم اول شویم و اگر نشد هم می‌جنگیم که دوم شویم و به پلی‌‌آف برویم. با توجه به بازی‌هایی که داخل و بیرون از خانه داریم، شرایط تیم‌مان به شکلی است که بتوانیم حتی به‌عنوان تیم اول هم صعود کنیم. فاصله با عامری زیاد شده اما اگر بچه‌ها همین روال را ادامه بدهند می‌توانیم به لیگ یک هم صعود کنیم. بچه‌ها حق‌شان است که لیگ یک را ببینند.


* حرف پایانی؟

تمام مردم از پیر و جوان گرفته با من تماس گرفته و حتی به در منزل آمده‌اند و عاجزانه خواهش کرده‌اند که نماینده مجلس حاج آقا آقاجری، آقای بندری فرماندار، شهردار محترم، اعضای شورای شهر و هیئت فوتبال و خیرین، استادیوم ماهشهر را طوری سر و سامان بدهند که پذیرای تیم‌های لیگ برتری باشد. این دوستان پای کار هستند اما ما عاجزانه از آقای رئیس جمهور خواهش می‌کنیم که استادیوم شهدای ماهشهر را به استانداردهای ایران برساند. ما امروز هستیم و فردا نیستیم اما مهم است که اگر در آینده تیم دیگری از ماهشهر صعود کرد، مردم بتوانند تیم‌های لیگ برتری را از نزدیک ببینند. اینها همان مردمی هستند که در جنگ تحمیلی شهید دادند و به فوتبال علاقه دارند.

9719