سه مبارزه حساس آسیایی‌ها زیر ذره‌بین اتحادیه جهانی کشتی

سه مبارزه حساس آسیایی‌ها زیر ذره‌بین اتحادیه جهانی کشتی

پایگاه خبری فوتبالی- پیکارهای کشتی قهرمانی سال ۲۰۲۲ آسیا ۳۰ فروردین در مغلوستان آغاز خواهد شد و اتحادیه جهانی در گزارشی به سه مبارزه احتمالی این رقابت‌ها پرداخت.             

به گزارش فوتبالی و به نقل از از اتحادیه جهانی کشتی، مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی آسیا از اواخر فرودین ماه تا چهارم اردیبهشت در اولان‌باتور مغولستان برگزار می شود که پس از سه سال نیز چین و ژاپن به مسابقات قهرمانی آسیا بازگشتند. حضور تیم‌های قدرتمند آسیا به طور حتم کیفیت مسابقات به خصوص در بخش زنان را افزایش می‌دهد. با توجه به حضور چهره‌های تازه‌ به طور حتم این پیکارها برای طرفداران کشتی در سراسر جان با حساسیت دنبال خواهد شد.

در کشتی آزاد وزن ۵۷ کیلوگرم نیز راوی کومار نایب قهرمان المپیک توکیو  و گلومجون عبدالله‌اف ازبکستانی که مبارزه این ۲ آزادکار می‌تواند از حساسیت زیادی برخوردار باشد. این ۲ در ۶ سال فقط یک بار با هم روبرو شدند اما در ۱۰ ماه گذشته ۳ مرتبه با هم مبارزه کردند.  

در گزارش اتحادیه جهانی کشتی از مبارزه کومار با عبدالله‌اف به عنوان یکی از هیجان انگیزترین رقابت وزن ۵۷ کیلوگرم یاد شده است. همچنین در این گزارش به سابقه مبارزه کومار و عبدالله‌اف اشاره شده و آمده است نخستین رویارویی ۲ کشتی‌گیر نامدار در مسابقات نوجوانان جهان ۲۰۱۶ بود که نماینده ازبک موفق شد ۱۲ بر ۷ کومار هندی را از پیش رو بردارد، این مسابقات در کشور فرانسه برگزار شد.

همچنین سایت اتحادیه جهانی به آخرین دیدار این کشتی گیران در یاشاردوغو ترکیه که اسفند سال گذشته در استانبول برگزار شد، اشاره کرد و که این ۲ کشتی‌گیر در وزن ۶۱ کیلوگرم در فینال با هم برخورد کرده که کومار توانست ۱۱ بر ۱۰ نماینده ازبکستان را شکست دهد.

در گزارش فوق به افتخارات کومار هندی اشاره شده و به مدال نقره المپیک ۲۰۲۰ توکیو پرداخت. کومار در وزن ۵۷ کیلوگرم المپیک به مصاف زائور اوگویف از روسیه رفت و مغلوب این کشتی‌گیر شد. وی برنز مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ نور سلطان را در کارنامه دارد. کومار در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به عنوان قهرمانی آسیا رسید.

یکی دیگر از کشتی‌هایی که اتحادیه جهانی از آن به عنوان مبارزه حساس یاد کرده مربوط به کشتی زنان در وزن ۶۲کیلوگرم است. این کشتی میان نونو اوزاکی از ژاپن و قزاقستان است.

گزارش اتحادیه جهانی کشتی به سومین کشتی مهم در این رقابت ها در وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی مردان اشاره کرد که ممکن است میان هانسو ریو از کره‌جنوبی و والیهان سایلیکه از چین است. کشتی گیر چینی مدال برنز ۲۰۲۰ توکیو و برنز ۲۰۱۸ قهرمانی جهان در بوداپست را در کارنامه دارد و از آن طرف کشتی‌گیر کره‌ای نیز ۲ طلا و یک نقره پیکارهای جهانی و ۲ طلا در بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد.

این ۲ کشتی‌گیر تا کنون با یکدیگر به رقابت نپرداخته‌اند که در مسابقات اولان‌باتور با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

9719