لیگ قهرمانان آسیا به نفع عربستان در جریان است

لیگ قهرمانان آسیا به نفع عربستان در جریان است

پایگاه خبری فوتبالی- چهار نماینده عربستان در باشگاه‌های آسیا در مجموع عملکرد خوبی در گلزنی داشته‌اند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، دور گروهی لیگ قهرمانان در منطقه غرب آسیا به میزبانی عربستان برگزار می‌شود که باشگاه‌های سعودی از این فرصت استفاده خوبی برده‌اند. طبق آمار دو هفته اول ۴۶ درصد از گل‌هایی که در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ به ثمر رسیده سهم تیم‌های عربستانی بوده است.

چهار تیم الشباب، الهلال، التعاون و الفیصلی عربستان در دور گروهی لیگ قهرمانان حضور دارند. تعداد کل گل‌های دو هفته اول لیگ قهرمانان ۵۱ گل بوده که عربستانی ها موفق شدند ۱۶ گل به ثمر برسانند و ۳۵ گل باقی‌مانده سهم شانزده تیم دیگر است.

الشباب با ۶ گل صدرنشین است و پس از آن الهلال ۵ گل به ثمر رسانده است؛ الفیصلی سه گل و التعاون هم دو گل زده است. نکته جالب توجه در مورد گلزنان باشگاه‌های عربستانی این است که ۱۰ گل عربستانی ها را بازیکنان خارجی به ثمر رسانده‌اند.

دو تیم ایرانی فولاد و سپاهان هم در طول دو هفته در مجموع چهار گل به ثمر رسانده‌اند و البته موقعیت‌های زیادی هم خراب کرده‌اند که می‌شد سهم بیشتری در گلزنی هفته‌های ابتدایی داشته باشند. سپاهان سه گل و فولاد یک گل زده‌ است. پیشتازی عربستانی‌ها در شرایطی رقم می‌خورد که دو نماینده ایران پیش از شروع مسابقات کنار گذاشته شده‌اند.

۴۱۵۴