گزارش روز؛ مقصران پرونده رادوشوویچ

گزارش روز؛ مقصران پرونده رادوشوویچ

پایگاه خبری فوتبالی- چه کسانی بیشترین نقش را در پرونده بوژیدار رادوشوویچ و محکومیت پرسپولیس در فیفا داشتند؟

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس در سالهای گذشته به خاطر تصمیمات مدیران این باشگاه در پرونده بازیکنان خارجی، همواره تعهداتی را داشته که مانع از انجام روند مطلوب امور جاری باشگاه شده و حالا پس از گذر از پرونده برانکو، بودیمیر و کالدرون، قرارداد بلند مدت و یورویی با بوژیدار رادوشوویچ، به چالش بزرگ مدیران این باشگاه تبدیل شده است.

یک روز پس از حذف قرمزها از مسابقات جام حذفی و شکست تلخ مقابل آلومینوم در ورزشگاه آزادی شوک جدیدی به باشگاه پرسپولیس وارد شد و آن صدور حکم فیفا علیه قرمزها در پرونده رادوشوویچ بود.

بوژیدار رادوشوویچ دروازه‌بان سابق و کروات قرمزها پس از جدایی و فسخ قرارداد با این تیم علیه پرسپولیس در فیفا طرح دعوی کرد و با توجه به شفاف بودن محتویات شکایت و اسناد و مدارکی که در ادعای رادو و همچنین دفاعیات قرمزها موجود بود، کمیته انضباطی فیفا حکم سنگینی را علیه این باشگاه صادر کرد.

طبق چیزی که فیفا در نامه خود به باشگاه پرسپولیس اعلام کرده است، قرمزها به پرداخت 866 هزار یورو (معادل 950 هزار دلار) محکوم شده‌اند و باید هرچه زودتر این رقم پرداخت شود.

حال این سوال مطرح می‌شود چه کسانی با رفتارهای خود در مدیریت پرسپولیس نقش پررنگی در تشکیل این پرونده در کمیته انضباطی فیفا و صدور این حکم سنگین ارائه کردند.

رادوشوویچ در قرارداد دو سال اول خود که توسط علی اکبر طاهری بسته شد و در ادامه حمیدرضا گرشاسبی و ایرج عرب وظیفه اجرای آن را داشتند، تقریبا به مشکل خاصی نخورد یا اگر هم مشکلی بود، کار را به جدایی یا غیبت در تمرین نرساند اما در سه فصل بعدی یعنی لیگ هجدهم، نوزدهم و بیستم بوژیدار رادوشویچ مرتب مصاحبه‌هایی علیه مدیران باشگاه انجام می‌داد.

ابتدا این محمد‌حسن انصاری‌فرد بود که با تمدید قرارداد این دروازه‌بان کروات در حالی که هنوز یک سال از قرارداد او باقیمانده بود بیشترین نقش را در اختلاف مدیران بعدی و رادو ایفا کرد. قرارداد سفت و سختی که انصاری‌فرد با رادوشویچ امضا کرده، سبب شده تا حال دست و پای مدیران کنونی پرسپولیس برای هرگونه توافق با این دروازه‌بان و دفاع در دادگاه عالی ورزش بسته بماند.

در ادامه و در زمان جعفر سمیعی به رادو وعده داده شد که باقی مانده قراردادش را در دو قسط تسویه خواهد شد اما این اتفاق رخ نداد تا میراث آن به صدری سرپرست باشگاه برسد. صدری هم به دلیل مشکل نقدینگی که در اثر اقاله با کارگزار و ناکامی در وصول پاداش آسیایی بود، تسویه حساب را انجام نداد تا رادو 40 هزار دلار از فصل گذشته طلبکار باشد.

برخورد صدری با این دروازه‌بان کروات و عدم پرداخت مطالبات او شاید بعد از محمدحسن انصاری‌فرد بیشترین نقش را در هدایت رادو به سمت کمیته انضباطی فیفا و طرح دعوی علیه قرمزها ایفا کرد.

در ادامه رضا درویش در همان روزهای ابتدایی حضورش در باشگاه پرسپولیس با اظهارنظری عجیب تیرخلاص را بر پیکره این پرونده شلیک کرد و با مصاحبه‌ای که علیه این دروازه‌بان انجام داد او را برای دریافت غرامت از پرسپولیس مصمم‌تر از قبل کرد.

حال باشگاه پرسپولیس طبق اطلاعیه‌ای که امروز اعلام کرد قصد دارد این پرونده را به دادگاه عالی ورزش برده و در آنجا این جریمه را کاهش دهد، موضوعی که با توجه به سوابق گذشته احتمال آن بسیار ضعیف خواهد بود.

7655