درباره 4 مهمان نیمه‌نهایی جام حذفی؛ شگفت‌انگیزان

درباره 4 مهمان نیمه‌نهایی جام حذفی؛ شگفت‌انگیزان

پایگاه خبری فوتبالی - دو تیم لیگ برتری، یک تیم لیگ یکی و یک تیم از لیگ 2، حاضران در نیمه نهایی جام حذفی هستند که مرور اسامی‌شان نشان می‌دهد می‌توان روی این دوره به عنوان تعریف اصلی جام حذفی یعنی جام شگفتی‌ها تاکید کرد. بعد از سال‌ها، در این دوره جام حذفی خبری از مدعیان اصلی و سنتی فتح این بازی‌ها در نیمه‌نهایی نیست و رقابت‌ها بدون فولاد، تراکتور، سپاهان، استقلال، پرسپولیس و ذوب‌آهن ادامه خواهد داشت.

* آلومینیوم اراک

  تیمی که برای بردن در لیگ برتر مجبور شد 12 بازی صبر کند و درنهایت هم با تغییر سرمربی به پیروزی رسید، حالا در نیمه‌نهایی جام حذفی حضور دارد و روی کاغذ تیم برتر رویارویی با خلیج فارس و یک پای فینال. آنها این دوره جام حذفی را از بازی با فجرسپاسی در یک‌شانزدهم استارت زدند که با برتری 2 صفر در وقت‌های اضافه رقم خورد. آلومینیوم در یک هشتم هم میزبان شد و این بار هم بعد از وقت قانونی و در ضربات پنالتی موفق به شکست دادن سپاهان شد. در این 2 بازی، رسول خطیبی روی نیمکت اراکی‌ها بود. درنهایت اما شگفتی اصلی زیرنظر مهدی رحمتی رقم خورد: برد 3 بر 2 برابر پرسپولیس در آزادی و رسیدن به نیمه‌نهایی. آلومینیوم بعد از 2 میزبانی و یک بازی خارج از خانه، در نیمه‌نهایی هم میزبان است.

* خلیج فارس ماهشهر

  شگفتی اصلی جام حذفی هستند؛ تیمی از لیگ 2. آنها جام حذفی این دوره را از یک شصت و چهارم با بازی خانگی برابر مس نوین کرمان استارت زدند که با برتری 3 صفرشان همراه بود. در یک سی و دوم، خلیج فارس به خانه استقلال خوزستان رفت و با یک گل برنده شد. 

شگفتی‌سازی آنها و کنار زدن تیم‌های لیگ برتری از یک‌شانزدهم شروع شد که با یک گل هوادار لیگ برتری را شکست دادند. سپس نوبت به نفت رسید که در یک‌هشتم و در مسجدسلیمان به خلیج فارس 2 یک باخت. و درنهایت نوبت به شگفتی‌ساز لیگ برتر یعنی مس رفسنجان رسید که در یک‌چهارم به خانه خلیج فارس رفت و در ضربات پنالتی شکست خورد. خلیج فارس بعد از 3 میزبانی و انجام 2 بازی بیرون از خانه، در نیمه‌نهایی هم باید در زمین آلومینیوم به میدان برود.

* مس کرمان

  تنها تیم این دوره که سابقه حضور در نیمه‌نهایی را دارد: فصل 91-90 که با شکست برابر شاهین بوشهر به فینال نرسید و فصل 93-92 که استقلال را در نیمه‌نهایی برد ولی در فینال و در خانه به تراکتور باخت. مس این دوره جام حذفی را از یک‌ سی و دوم استارت زد: برد خانگی در ضربات پنالتی برابر خوشه طلایی ساوه. مس در یک‌شانزدهم به تبریز رفت و 2 یک ماشین‌سازی را برد. و سپس نوبت به میزبانی‌های پیاپی رسید: شکست دادن فولاد در یک‌هشتم و در ضربات پنالتی و سپس برد یک صفر برابر خیبر خرم‌آباد در یک‌چهارم.

 روی نیمکت مس، فرزاد حسین‌خانی نشسته که تمام دوران فوتبالش را با انجام بیش از 600 بازی در همین تیم گذرانده. مس در نیمه‌نهایی برای دومین بار به زمین رقیب می‌رود درحالیکه 3 بازی خانگی در این دوره انجام داده است.

* نساجی

  ساکت الهامی تنها سرمربی این مرحله است که سابقه قهرمانی در جام حذفی را به عنوان مربی دارد: با تراکتور. آنها جام حذفی این دوره را با بازی بیرون از خانه برابر آرمان‌گهر استارت زدند که یک صفر بردند. سپس نوبت به میزبانی از گل‌گهر در یک‌هشتم رسید که با برد 3 یک نساجی همراه شد. و شگفتی اصلی که در یک‌چهارم رقم خورد: برد در ضربات پنالتی برابر استقلال در ورزشگاه آزادی. 2 نکته ویژه درباره نساجی، وجود دارد: اول اینکه 3 تا از 4 بازی‌شان برابر تیم‌های استان کرمان بوده: آرمان‌گهر، گل‌گهر و حالا مس و دوم اینکه آنها تنها تیم این مرحله و کل جام حذفی هستند که هرگز در خانه یعنی قائمشهر بازی نکرده‌اند. نساجی در نیمه‌نهایی برای دومین بار در این دوره، میزبان است به علاوه 2 بازی خارج از خانه.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی             عکس از امیرحسین کافتری