درخشان: برای آزمون و خطا بازیکن خارجی گرفته‌اید؟

درخشان: برای آزمون و خطا بازیکن خارجی گرفته‌اید؟

پایگاه خبری فوتبالی- حمید درخشان انتقادات تندی نسبت به جذب بازیکنان خارجی ترکیب پرسپولیس کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، درخشان در ابتدا در خصوص بازی با آلومینیوم گفت: بازی خوبی برای ما نبود اما برای آلومینیوم خوب بود و دوندگی بسیار خوبی داشتند. جنگندگی و انگیزه آن‌ها بسیار خوب بود اما از این طرف پرسپولیس شرایط و انگیزه لازم را نداشت و بازيکنان عصبی بودند. کار گروهی آنان خوب نبود و اشتباهاتی که خط دفاعی انجام داد فاحش بود و همان اشتباهات باعث شد تیم از نظر روحی و روانی به هم بریزد و بازی را واگذار کند.

درخشان درباره نتایج این روزهای پرسپولیس و متفاوت بودن با سال‌های اخیر گفت: قشنگی فوتبال به همین مسائل است. کسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند که تیمی تا آخر عمر نبازد یا اتفاقی نیفتد و همیشه شرایط خاص برای تیم‌ها رخ می‌دهد. زمانی که تیم از نظر روحی و روانی آماده نیست یا از نظر بدنی بازیکنان آماده نیستند این مشکل به وجود می‌آید. ممکن است بازیکنانی که در ترکیب هستند توانایی اجرای کارهای خواسته شده را نداشته باشند و این مسائل باعث می‌شود شما بازی را از دست بدهید. دیروز خط دفاعی پرسپولیس پر اشتباه بازی کرد و همان اشتباهات باعث شد پرسپولیس جا بماند و نتواند در کورس قهرمانی برای جام حذفی حضور داشته باشد.

حمید درخشان در خصوص ثبات نداشتن پست‌های مختلف پرسپولیس بیان کرد: این موضوع هم یکی از اشکالات است که در این فصل نتوانستیم خط دفاعی را ثابت کنیم. تغییرات زیادی در خط دفاعی به وجود آمد و همین تغییرات باعث شد که تیم در خط دفاعی ثبات نداشته باشد و عدم ثبات هم موجب این اشتباهات شد تاجاییکه در این مرحله روی اشتباهات فردی دفاع گل خوردیم.

او در خصوص اینکه آیا می‌شود به حنانوف فرصت بیشتری داد با لحن عصبانی گفت: مگر ما وقتی بازیکن خارجی می‌خریم باید به او فرصت دهیم؟ مگر ما فرصت برای آزمون و خطای بازیکن خارجی داریم؟ آقایان رفتند بازیکن خارجی خریدند تا تیم اصلاح و قوی‌تر شود و اشتباه نکند. اگر قرار باشد ما اشتباه ایشان را اصلاح کنیم چه فایده‌ای دارد و به چه درد ما می‌خورد؟ پس چرا از بازیکنان خارجی استفاده کنیم؟ از بازیکنان داخلی خودمان استفاده می‌کردیم و این اشتباهات را می‌کردند و با تجربه می‌شدند و برای سال‌های آینده به درد فوتبال ما می‌خوردند. ما بازیکن خارجی می‌خریم تا اشتباه نداشته باشد و به تیم کمک کند. الان وضعیت به صورتی شده است که باید به فوروارد و دفاع خارجی تیم کمک کنیم. در کجای دنیا چنین اتفاقی می‌افتد؟

او ادامه داد: چه کسانی این افراد را انتخاب کردند؟ کسانی که کادر فنی بودند و اشکال از آن‌جا نشأت می‌گیرد و متاسفانه در خرید این بازیکنان دقت عمل بیش‌تری نشد و ما نمی‌دانیم با چه شرایطی به تیم پرسپولیس آمدند و قضاوتی نمی‌کنیم اما بازیکنانی که خریداری شدند هیچ کدام‌شان به درد پرسپولیس نخوردند و نتوانستند کمک کنند.

درخشان درباره مشکلات فنی پرسپولیس افزود: اشکالات زیادی به خصوص در نوع بازی کردن داشتیم. در این چند وقت پرسپولیس رشد فنی نداشته و درجا زده و حتی از قبل هم پایین‌تر آمده است؛ این مسائل اشکال است. به جای اینکه بخواهیم دنبال حاشیه برویم و صورت مسئله را پاک کنیم باید در این مسائل قوی‌تر می‌شدیم.

او درخصوص احتمال رخ دادن معجزه و برگشت پرسپولیس در شش هفته پایانی افزود: در فوتبال هر اتفاقی ممکن است بیفتد و هر معجزه‌ای که فکرش را بکنید در فوتبال اتفاق افتاده است. همان طور که در اروپا، دنیا و فوتبال خودمان دیدیم. همه اتفاقات در فوتبال می‌افتد و جذابیت فوتبال به همین است و هیچ چیزی غیر ممکن نیست. من هنوز به قهرمانی پرسپولیس امید دارم و ممکن است این اتفاق بیفتد.

6641