نشست خبری ژاوی پس از پیروزی شیرین بارسلونا مقابل لوانته: این برد طلاست!

نشست خبری ژاوی پس از پیروزی شیرین بارسلونا مقابل لوانته: این برد طلاست!

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی اسپانیایی کاتالان‌ها در کنفرانس مطبوعاتی بعد از پیروزی تیمش برابر لوانته شرکت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های اسپانیایی، ژاوی هرناندز، سرمربی بارسلونا در نشست خبری بعد از بازی با لوانته شرکت کرد. این سرمربی 42 ساله به اين‌که تیمش نمایش خوبی نداشت اعتراف کرد اما گفت که شاگردانش ذهنیت خوبی داشتند و عملکرد فردی بازیکنان، تفاوت را رقم زد. صحبت‌های ژاوی در این نشست خبری را در ادامه می‌خوانید:

این بازی دیوانه کننده بود و تیم ذهنیت برتر خودش را نشان داد. با این حال گاهی کنترل بازی از را از دست دادید. چطور با این موضوع مقابله می‌کنید؟

"رقیب به خوبی فشار آورد. بازیکنان لوانته همگی به جز دروازه‌بان در حال پوشش بودند و بنابراین ما مجبور شدیم توپ را بالای سر بفرستیم. تمرین کرده بودیم و تلاش کردیم اما نمی‌شد. در نیمه دوم بهتر شدیم. باید صبر می‌کردیم و بازی را تحت کنترل می‌گرفتیم. بازی عالی انجام ندادیم اما رقابت خیلی خوبی داشتیم. این سه امتیاز برای ما طلاست که بازیکنان آن را رقم زدند. من از ترشتگن و لوک دی یونگ بسیار راضی‌ام. هر دو عالی بودند و حرفه‌ای کار کردند. تعویض ها نیز به کمک ما آمد."

بعد از پیروزی چه احساسی دارید مخصوصا قبل از بازی پنجشنبه؟

"خیلی خوشحالم. باید بهتر کار کنیم اما رقابت خوبی داشتیم. در نهایت همه چیز به ذهنیت و باور بستگی دارد. لوک دی یونگ را داشتیم که از مهارت‌هایش به خصوص در دقایق پایانی آگاه بودیم. او بارها به ما کمک کرده است. از او خیلی راضی هستم و او یک الگو برای همه است. من از مارک هم خوشحالم. سیو پنالتی او جریان بازی را تغییر داد. ما بازیکنانی داشتیم که تفاوت را ساختند. تلاش زیادی کردیم. بعد از 3 بازی اخیر و فیفا دی ما مصدومانی داشتیم که از نظر ذهنی گاهی آسیب می‌زند. با این وجود ما در بازی‌ها برنده می‌شویم. ما یک روند عالی داریم و شما باید از آن لذت ببرید. در بازی با اوساسونا و یا گرانادا در دقایق پایانی ما امتیاز از دست دادیم که باعث شد اعتماد به نفس ما کم شود. حالا اما ما می‌توانیم خوشحال باشیم."

سه پنالتی را چطور توضیح می‌دهید؟ آیا این اشتباهات فردی است؟

"الان دقیقا نمی‌توانم جواب بدهم و باید دوباره بازی را ببینم. به نظرم سخت است که متوجه همه چیز شوید."

پیروزی برابر لوانته ای که سه پنالتی برایش گرفته شد چطور است؟

"حتی اگر بازی خوبی هم نداشتیم، با این حال تیم برای رقابت آماده است. ما تا آخر جنگیدیم و ذهنیت برنده‌ای داشتیم. از بازیکنان راضی هستم. این بازی من را آزار داد. لوانته شایسته جایگاه پایین جدول نیست و آن‌ها بازیکنان خوبی دارند و مربی‌ای که به خوبی برای بازی آماده می‌شود. ویارئال امروز باخت اما آن‌ها اتلتیکو را در متروپولیتانو شکست دادند. 3 امتیاز امروز برای ما طلاست."

این اولین بار در تاریخ لالیگا است که یک تیم وقتی 3 پنالتی علیهش گرفته شده، موفق به پیروزی در بازی می‌شود. گفتی این مسابقه تو را اذیت می‌کند اما تیم بعد از ورود گاوی و پدری در نیمه دوم بهتر شد. چه نظری دارید؟

"بله اما فرنکی و نیکو نیز تلاش زیادی برای تحت فشار قرار دادن رقیب کردند. همچنین اوبا، عثمان و فران. عملکرد ما در این مسابقه کامل نبود."

آیا تیم به پدری وابستگی پیدا کرده است؟

"نه من این طور فکر نمی‌کنم. البته او شگفت‌انگیز است و من قبلاً بارها درباره‌اش حرف زدم. می‌توانید او را تحسین کنید. پدری بازیکنی است که ما را هیجان زده می‌کند. او تفاوت‌ها را می‌سازد. البته گاوی، آداما و لنگله نیز به ما کمک کردند. لوک نیز کار بزرگی کرد. ما دائماً به بازیکنان می‌گوییم که باید آماده باشند."

در بین دو نیمه به بازیکنان چه گفتید؟

"گفتم باید بیشتر تلاش کنیم. من از روی تجربه خودم می‌دانم که باید به روشی ساده بازی کنید. وقتی بازی سخت است، پیچیده کردن آن هیچ فایده‌ای ندارد. در نیمه دوم سازماندهی بهتری داشتیم و بهتر حمله کردیم."

آیا انتظار لوانته به این شجاعی را داشتید؟ نظر شما درباره عملکرد مورالس چیست؟

"قبلا عملکردشان مقابل ویارئال را دیدیم. آن‌ها از بالا پرس می‌کردند و شجاع بودند. آن‌ها به 3 امتیاز نیاز داشتند. مورالس باعث سردرد شما می‌شود و بازیکن بزرگی است و اهمیت تاریخی برای لوانته دارد." 

درباره لالیگا؟

"پویایی تیم مثبت است و ما باید ادامه دهیم هر چند لالیگا سخت است زیرا رئال نمی‌بازد. آن‌ها بازی‌های دشواری در پیش دارند و برای ما هم همین‌طور است. اگر آن‌ها در یکی از دو هفته (آینده) امتیاز از دست بدهند شاید بتوانیم به چیزهای بیشتری باور پیدا کنیم."

9404