اسم واقعی مهاجم پرتغالی لیورپول چیست؟

اسم واقعی مهاجم پرتغالی لیورپول چیست؟

پایگاه خبری فوتبالی - شاید برای خیلی از هواداران لیورپول عجیب باشد که بدانند که "دیوگو ژوتا" نام واقعی ستاره پرتغالی محبوبشان نیست.

به گزارش فوتبالی، ژوتا که از زمان پیوستن به لیورپول از ولورهمپتون در سال 2020 توانسته در 71 بازی 33 گل بزند، در نوجوانی اسم کاملا متفاوتی داشته است. این بازیکن 25 ساله که در سال 1995 در منطقه ماسارلوس در پورتو متولد شده، در زمان تولدش "دیوگو ژوزه تیکشیرا داسیلوا" نام داشته است. وقتی که این بازیکن دوران فوتبالش را آغاز می کند، به درخواست خودش با نام "دیوگو ژ" روی پیراهنش بازی می کند تا با بقیه بازیکنانی که اسم سیلوا را داشتند، متمایز شود چرا که فامیلی "سیلوا" در پرتغال خیلی رایج است. در زبان پرتغالی حرف "ژ" به شکل "ژوتا" تلفظ می شود و بدین ترتیب هم تیمی هایش کم کم او را "دیوگو ژوتا" صدا می زنند.

بعد از آن که دیوگو تصمیم می گیرد که با اسم "دیوگو ژ" پشت پیراهنش بازی کند، لقب "ژوتا" در میان هم تیمی هایش عادی می شود. وقتی که دیوگو قرضی از اتلتیکو به ولورهمپتون می رود، با اسم "سیلوا" به جای "دیوگو ژ" پشت پیراهنش بازی می کند، دلیلش هم این بوده است که بر اساس قوانین لیگ دسته دوی انگلیس، همه بازیکنان باید اسم واقعی خود را روی پیراهنشان داشته باشند. وقتی که ولورهمپتون در فصل 20-2019 به لیگ جزیره صعود کرد، ژوتا این اجازه را پیدا کرد تا با لقب محبوبش بازی کند و حالا نیز با اسم "دیوگو ژ" پشت پیراهنش بازی می کند.

4125