سلطانی: یحیی کار خوبی کرد از رفتار مجیدی گذشت کرد/ استقلال در ۳ بازی قطعاً امتیاز از دست می‌دهد

سلطانی: یحیی کار خوبی کرد از رفتار مجیدی گذشت کرد/ استقلال در ۳ بازی قطعاً امتیاز از دست می‌دهد

پایگاه خبری فوتبالی- دروازه‌بان پیشین تیم ملی و پرسپولیس معتقد است کنار گذاشتن حامد لک گلر با تجربه این تیم به نوعی سرمایه سوزی است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبرورزشی، در آستانه دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، بهروز سلطانی می‌گوید کاش یحیی گل محمدی حامد لک را می‌بخشید و دوباره به او میدان می‌داد.

هرچند پرسپولیس احمد گوهری را در اختیار دارد اما سلطانی براین باور است که حامد لک کارآیی بیشتری دارد.

 به نظر شما بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک ممکن است به ضربات پنالتی کشیده شود؟

روی کاغذ پرسپولیس شانس بیشتری برای برد دارد و می‌تواند در ۹۰ دقیقه کار را تمام کند اما فراموش نکنید جام حذفی جام شگفتی‌هاست. بعید هم نیست به ضربات پنالتی کشیده شود.

شما فکر می‌کنید احمد گوهری بتواند از پس ضربات پنالتی احتمالی برآید؟

من درجریان ریز ماجرای حامد لک و مشکلات به وجود آمده نیستم اما کاش یحیی گل محمدی این جوان را می‌بخشید و دوباره به او میدان می‌داد. حامد لک گلر پنالتی گیری است و در جام حذفی به درد پرسپولیس می‌خورد.

 احمد گوهری چه طور؟

 او جوان تازه وارد و جویای نامی‌است. حتما شایستگی داشته که پیراهن پرسپولیس را پوشیده است اما تجربه حامد لک بر او می‌چربد. شما نمی‌توانید دروازه بانی که سال گذشته بهترین بازی‌ها را برای پرسپولیس انجام داد کنار بگذارید و این کار سرمایه سوزی است.

حتی اگر این دروازه بان شدیدا نزول کرده و با سرمربی تیم هم جروبحث لفظی کرده باشد؟

 من گفتم که در جریان ریز ماجرا نیستم. از حامد لک هم می‌خواهم مثل سال گذشته با تمرکز بالا و بدون حاشیه در پرسپولیس تمرین و بازی کند اما به هر حال باید او را برگرداند. در دنیای فوتبال هم مربیان یا باشگاه بازیکن را جریمه می‌کنند اما جریمه مالی! بدترین نوع جریمه برای بازیکن مالی است و این تنبیه در فوتبال حرفه ای اعمال می‌شود. به نظرم اگر حامد لک اشتباهی مرتکب شده می‌توان او را جریمه مالی کرد و به تمرینات بازگرداند.

 بگذریم! نظر شما در خصوص بیانیه‌های اخیر استقلال و پرسپولیس علیه یکدیگر چیست؟

 این بیانیه یا طعنه زدن‌ها مدتی است درفوتبال ما باب شده است. اگر هواداران دو تیم برای یکدیگر کُری بخوانند و حرف‌های احساسی و غیر منطقی بزنند مشکلی نیست اما از مدیران، مربیان و بازیکنان استقلال و پرسپولیس بعید است. اتفاقا من مصاحبه قبل بازی آلومینیوم یحیی گل محمدی را دیدم و پسندیدم.

کدام بخش مصاحبه یحیی گل محمدی را پسندیدید؟

 آنجایی که حاضر نشد جواب فرهاد مجیدی سرمربی استقلال را بدهد. یحیی به درستی گفت که نباید علیه مربیان دیگر و همکارانش صحبت کند. اینکه فرهاد مصاحبه کرده و به نوعی به سرمربی پرسپولیس طعنه زده بود را گل محمدی به زیبایی گذشت کرد و حاضر نشد حرفی بزند. قشنگی فوتبال به همین رفتارهاست و اصل ورزش جوانمردی و معرفت است.

 به نکته جالبی اشاره کردید. درگذشته‌های نه چندان دور که شما دروازه بان پرسپولیس بودید علی پروین و زنده یاد منصور پورحیدری سرمربیان دو تیم پرطرفدار ایران بودند. ما حداقل به خاطر نداریم یکی از این دو مربی بزرگ و محبوب علیه یکدیگر مصاحبه کنند یا اینکه حتی طعنه بزنند؟

دقیقا همین طور است. بزرگی به همین چیزهاست و علی پروین و شادروان منصور پورحیدری بزرگ بودند و بزرگ فکر می‌کردند. برد و باخت و قهرمانی همیشه در فوتبال وجود داشته اما آنچه حائز اهمیت است احترام متقابل است. خود من احترام فراوانی برای زنده‌نام ناصر حجازی قائل بودم و هرگز آن مرد بزرگ را به چشم رقیب نگاه نکردم.

استقلال ۱۰ نفره توانست مقابل پیکان مقاومت کند و شکست نخورد اما پرسپولیس هم برابر هوادار مساوی کرد. به نظر شما این پرسپولیس می‌تواند قهرمان لیگ بیست و یکم شود؟

به نظرم استقلال شانس آورد چون حداقل باید با اختلاف ۲ گل به پیکان می‌باخت. البته شانس هم بخشی از فوتبال است که گاهی به کمک شما می‌آید اما متوجه نشدم چرا دوستان باز حرف از مسائل بیرون زمین زدند؟! هرچند متأسفانه پرسپولیس جلوی هوادار فرصت سوزی کرد و نتوانست برنده از زمین خارج شود. با این حال هنوز ۶ بازی دیگر و ۱۸ امتیاز باقی مانده است. پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود به شرطی که هر ۶ بازی آینده خود را برده و ۱۸ امتیاز ممکن را کسب کند. من مطمئن هستم استقلال در ۳ بازی سخت خود مقابل فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان و مس رفسنجان امتیاز از دست می‌دهد و پرسپولیس هم دیگر حق اشتباه ندارد و باید از این فرصت‌هایی که پیش می‌آید نهایت استفاده را داشته باشد. پرسپولیس باید همان عطش و جنگندگی ۵ سال گذشته را در ۶ بازی باقی مانده به نمایش بگذارد.

6641