مصری‌ها امیدوار به تکرار دیدار برابر سنگال

مصری‌ها امیدوار به تکرار دیدار برابر سنگال

پایگاه خبری فوتبالی- فدراسیون فوتبال مصر امیدوار است که دیدار این تیم برابر سنگال در پلی آف صعود به جام جهانی، تکرار شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، دیدار مرگ و زندگی میان دو تیم ملی فوتبال سنگال و مصر در مرحله مقدماتی جام جهانی بسیار جنجالی از آب درآمد. در این مسابقه، سنگال توانست شکست یک بر صفری که در بازی رفت متحمل شده بود؛ تکرار کرده و نهایتا در ضربات پنالتی به پیروزی دست پیدا کند.

در همین رابطه، رسانه‌های مصری از درخواست کمیته انضباطی فیفا برای بررسی دوربین‌های استادیوم محل برگزاری دیدار سنگل و مصر در شهر داکار خبر داده‌اند. مسئله‌ای که پس از شکایت فراعنه و درخواست برای تکرار بازی برابر سنگال مطرح شده است.

بر اساس گزارش‌ها، پرونده درخواست تکرار دیدار مصر و سنگال که از سوی هیئت مدیره فدراسیون فوتبال مصر ارائه شده بود، به دست کمیته انضباطی فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا رسیده است و تصمیم گیری نهایی در این خصوص، گزارش نهایی و جریمه‌هایی که برای طرف سنگالی صادر خواهد شد، در روزهای آینده اعلام می‌شود.

کمیته انضباطی فیفا قبل از صدور حکم از کمیته ناظر بر برگزاری مسابقه درخواست‌های متعددی کرده که مهم‌ترین آنها تخلیه دوربین‌‌های داخل ورزشگاه است. این دستور به درخواست طرف مصری است برای اینکه کمیته انضباطی تشخیص دهد که آیا اقدامات هواداران سنگال خودجوش و یا برنامه ریزی شده و سیستماتیک بوده است.

کمیته انضباطی ابراز تمایل کرد تا در مورد ناظران بازی با کمیته مسابقات و داوران صحبت کند و اظهارات آنها را در مورد آنچه از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال مصر بیان شده است؛ بشنود.

سنگال پس از پیروزی در ضربات پنالتی در بازی برگشت پلی‌آف که در داکار برگزار شد به جام جهانی راه یافت، اما هیئت مدیره فدراسیون فوتبال مصر با ارائه پرونده‌ای و با توجه به تخلفات طرف سنگالی که مهم‌ترین آنها استفاده حداکثری هواداران از لیزر، ایجاد مزاحمت برای شاگردان کی‌روش هنگام زدن ضربات پنالتی و حمله به بازیکنان و اعضای کاروان مصر بوده است، خواستار تکرار این بازی شد.

جمال علام، رئیس فدراسیون فوتبال مصر می‌گوید که اطلاعات دریافتی از کمیته انضباطی، طرف سنگالی را محکوم می‌کند و اینکه قرار است تا چند روز آینده جریمه‌ها صادر شود که این حق را به ما می‌دهد تا برای درخواست تکرار بازی به دادگاه عالی ورزش مراجعه کنیم.

علام خاطرنشان کرد که ماده 34 قوانین انضباطی فیفا در مورد درخواست تیم مصر برای تکرار بازی به شرط محکومیت سنگالی‌ها در کمیته انضباطی فیفا، عدالت را رعایت می‌کند.

۴۱۵۴