نشست خبری ژاوی پس از تساوی در خانه فرانکفورت در لیگ اروپا

نشست خبری ژاوی پس از تساوی در خانه فرانکفورت در لیگ اروپا

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی اسپانیایی کاتالان‌ها در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با اینتراخت فرانکفورت شرکت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های آلمانی، ژاوی هرناندز در نشست خبری بعد از کسب تساوی یک بر یک مقابل اینتراخت فرانکفورت آلمان اعتراف کرد که از تیمش با وجود بازی ضعیف‌تر به خاطر نتیجه راضی است؛ البته سرمربی 42 ساله کاتالان‌ها تأکید کرد که تیم او در نیوکمپ متفاوت ظاهر خواهد شد. صحبت‌های ژاوی در این نشست خبری را در ادامه می‌خوانید:

چرا این بازی برای بارسلونا آن‌قدر پیچیده بود؟

"با توپ خوب بازی نکردیم. زمین هم کمکی به ما نکرد. آن‌ها بر اساس الگوهای خاص کار می‌کردند. ما بازیکن سوم را برای بازی ترکیبی پیدا نکردیم. حمله برای ما سخت بود مخصوصا به خاطر وضعیت چمن. بازیکنان اینتراخت قوی و تهاجمی بودند. نتوانستیم از فضاها به خوبی استفاده کنیم. هافبک‌ها خیلی کم در بالا حضور پیدا می‌کردند. مثل بازی‌های قبلی نبودیم اما با یک نتیجه خوب به بارسلونا برگشتیم. در نیمه دوم بهتر بودیم و اغلب دقایق برتر بودیم. توپ‌های زیادی را از دست دادیم با این حال معتقدم که نتیجه راضی کننده است. بازی برگشت را در نیوکمپ برگزار می‌کنیم و من از هواداران می‌خواهم که بیایند. بازی در استادیوم ما متفاوت خواهد بود. امروز خوب نبودیم اما رقابت کردیم و به تساوی رسیدیم. ما می‌خواهیم به نیمه نهایی برسیم."

دیروز شما هشدار دادید که اینتراخت سریع حمله می‌کند و امروز واقعاً این‌طور شد؟

"توپ های زیادی را از دست دادیم و آن‌ها برتری داشتند. آن‌ها با استعداد هستند. از طرفی ما بعد از چند پاس به گل رسیدیم و بازیکنان آن‌ها نتوانستند جلوی ما را بگیرند. گل زیبایی زدیم. در نهایت هیچکس در نتیجه برتر نبود و تساوی یک یک نتیجه خوبی بود."

آیا از این بازی درس می‌گیرید؟

"بله. این بازی مشکلات ما را عمدتاً نشان داد. قبل از بازی در موردش حرف زدیم. این فوتبال است؛ بازی اشتباهات. شما باید اشتباهات را به حداقل برسانید و فشار بیاورید و تهاجمی کار کنید. وضعیت جسمانی آن‌ها عالی بود. آن‌ها در ضد حملات عالی بودند و بارها ما را تهدید کردند. به اینتراحت تبریک می‌گویم زیرا به خوبی آماده بودند و مشکلات زیادی برای ما ایجاد کردند."

آیا ممکن است گاوی و آداما احساس سرخوردگی کنند؟ چون بعد از تعویض آن‌ها بارسلونا بلافاصله به گل رسید و بازی مساوی شد؟

"من هیچوقت انگشتم را به سمت کسی دراز نمی‌کنم. برعکس است من فقط به فکر تیم هستم. من از کار آن‌ها راضی هستم. بازی خیلی خوبی انجام دادند اما خسته بودند. فرنکی و دمبله وارد شدند و مشخص شد که کلید ما به دروازه بودند."

آیا چیزی در اینتراخت باعث تعجب شما شد؟

"نه. ما آن‌ها را می‌شناسیم و بازی آن‌ها را آنالیز کرده بودیم. هر بار مدافع وسط آن‌ها جلو می آمد چهار نفر در عقب باقی می ماندند. با وجود پنج مدافع فضای کمی وجود دارد. آن‌ها خیلی خوب دفاع می‌کردند و ما به اندازه کافی حمله نکردیم."

جو استادیوم چطور بود؟

"عالی بود؛ شگفت انگیز. هرگز در این استادیوم نبودیم. اما این تأثیری بر ما نداشت. این باعث نشد ما آشفته شویم. ما در ترکیه بازی کردیم و احتمالاً جو این‌جا بهتر بود."

نظر شما درباره گل آنسکار کناوف چیست؟

"سوپرگل بود. او اریک را ناک اوت کرد که مایه شرمساری است زیرا بازی خوبی انجام می‌داد."

روز قبل گفتید که باید مراقب شدت بازی اینتراخت باشید. آیا به اين‌که چطور مانع آن‌ها شوید فکر کرده بودید؟

"از نظر فیزیکی همانی بودند که انتظار می‌رفت. ما خوب به نظر می‌رسیدیم اما در نهایت آن‌ها بودند که تهدید را ایجاد می‌کردند. قبلا هم تأکید کرده بودم که دشوار است. زمین چمن به خوبی آماده نشده بود اما به نظرم شرایط در نیوکمپ تغییر خواهد کرد. بازیکنان آن‌ها با انگیزه بودند. اين‌جا اروپاست و آن‌ها رئال بتیس را که فصل خوبی دارد، حذف کردند. اینتراخت رقیب سختی بود و آن‌ها خیلی فیزیکی بودند. آن‌ها در ضد حملات مثل شیطان بودند و ما نتوانستیم جلویشان را بگیریم. زمین هم کمکی نکرد زیرا شرایط خوبی نداشت. با این حال نتیجه خوبی گرفتیم. با وجود نتیجه کاملاً راضی هستیم. بازی برگشت تعیین کننده است. نیوکمپ باید مثل زودپز باشد. در اروپا شرایط برای همه یکسان است. فرانکفورت پیچیده است."

مصدومیت پیکه؟

"او مدتی است که احساس ناراحتی دارد و در این بازی هم همین‌طور بود. امیدوارم خیلی جدی نباشد."

9404