دور رفت فینال جذاب لیگ برتر فوتسال زنان: نصر فردیس-پیکان

دور رفت فینال جذاب لیگ برتر فوتسال زنان: نصر فردیس-پیکان

پایگاه خبری فوتبالی- لیگ برتر فوتسال زنان به گام آخر خود رسید و نصر فردیس و پیکان تهران در فینالی جذاب و در دو بازی رفت و برگشت با هم دیدار می‌کنند.

به گزارش فوتبالی، پرونده لیگ برتر فوتسال زنان به زودی بسته خواهد شد و جام قهرمانی به یکی از دو تیم نصر فردیس یا پیکان تهران خواهد رسید.

نصر فردیس با در دیداری نچندان سخت از سد حفاری خوزستان گذشت و به دیدار نهایی رسیده. البته هیچ تیمی در مرحله قبل ضعیف نبود، بلکه قدرت فردیسی‌ها باعث شد حریف پای فینال را در دو بازی 10 گله کنند.

برخلاف نصر، پیکان صعود آسانی نداشت و برابر تیم بد بدن مس رفسنجان در مجموع دو بازی رفت و برگشت، دو بر یک و با گل نجات بخش زیبا افروغ به فینال رسید.

حال، طبق برنامه اعلام شده از سوی مسئولین برگزاری دو تیم پیکان و نصر فردیس باید ۱۹ و ۲۶ فروردین در دو بازی رفت و برگشت در فینال با هم روبرو شوند تا پرونده این لیگ جذاب بسته شود.

سابقه آخرین تقابل دوتیم به مرحله گروهی بازمی‌گردد. بار اول، در زمانی که فاطمه شریف هنوز هدایت نصر را در اختیار نگرفته بود، پیکان پیروز میدان بود.

اما در بازی برگشت، نصر فردیس خودی نشان داد و شکست سختی به پیکان تحمیل کرد. آنچه مشخص است شرایط دیدار فینال با آنچه در مرحله گروهی رخ داد، تفاوت آشکاری دارد.

نیلوفر اردلان و نه فاطمه شریف، در کسوت سرمربی هنوز طعم قهرمانی لیگ برتر را نچشیده‌اند و این یک فرصت ویژه برای آنهاست.

نیلوفر اردلان که فصل موفقی با پیکان داشته و پیروزی‌های پیاپی کسب کرده، در اندیشه آن است تا کار نیمه تمام را به پایان برساند وگرنه تمام زحمات فصلش را به دست باد خواهد سپرد.

از سوی دیگر پیروزی در فینال مانع از این می شود که اردلان به عنوان بازنده فینال ها شناخته شود. چراکه او در سال ۹۸ تا فینال پیش آمد اما برابر مس رفسنجان شکست خورد.

تکرار شکست سال ۹۸ برای او ناگوار خواهد بود. اردلان می خواهد اثبات کند که افزون بر یک مربی آکادمیک و بازیکن ساز، می تواند جام هم بگیرد.

در سمت مقابل فاطمه شریف شرایط متفاوتی دارد. او تیمی را تحویل گرفت که با نظرش بسته نشده بود اما با این حال از زمان حضور در نصر، اوضاع را برای این تیم سامان بخشید.

مربی مشهدی در ابتدای فصل بدون تیم بود. چونکه هیئت خراسان رضوی، تیم موفق فصل گذشته منحل شده بود اما در میانه لیگ و در شرایط بحرانی و متزلزل در نصر فردیس جانشین معصومه رضازاده شد.

دستان فاطمه شریف در لیگ ۹۷ جام را لمس کرد که او، بازیکن تیم نامی نو اصفهان بود و زیر نظر شهناز یاری فعالیت می‌کرد. حال اگر او اگر قهرمان این فینال باشد، فاصله بین بازیکن تا مربی موفق بودن را با سرعتی ناباورانه طی کرده است.

در جدال ستارگان دو تیم، در یک سوی میدان نسترن مقیمی، سارا شیربیگی، فرزانه توسلی، مهتاب بنایی و مارال ترکمان و در سوی مقابل، نسیمه غلامی، سحر زمانی، فاطمه اعتدادی، فاطمه رحمتی و فرشته خسروی تعیین کننده ترین مهره‌های دو تیم هستند.

باید دید کدام تیم برای اولین بار در تاریخ خود قهرمان لیگ برتر فوتسال بانوان خواهد شد.

1377