مربیانی که هم سرمربی رئال مادرید بوده‌اند هم چلسی؛ از گاس تا آقای خاص!

مربیانی که هم سرمربی رئال مادرید بوده‌اند هم چلسی؛ از گاس تا آقای خاص!

پایگاه خبری فوتبالی - رئال مادرید و چلسی از ساعت 23:30 امشب (چهارشنبه) به وقت ایران در ورزشگاه استمفورد بریج به مصاف هم می روند و باید دید که در این بازی چه نتیجه ای رقم خواهد خورد و در نهایت کدام تیم می تواند در این دیدار حساس به پیروزی برسد.

به گزارش فوتبالی، هدایت رئال مادرید را در حال حاضر کارلو آنچلوتی در اختیار دارد و هدایت چلسی هم در اختیار توماس توخل است. رئال مادرید و چلسی در تاریخ خود 4 سرمربی مشترک داشته اند؛ یعنی 4 سرمربی وجود دارد که در مقاطع مختلف، سابقه هدایت چلسی و رئال مادرید را در کارنامه خود دارند که اکنون به طور اجمالی نگاهی داریم به این 4 سرمربی.

گاس هیدینک

گاس هیدینک، سرمربی هلندی، در فصل 1998/99 هدایت رئال مادرید را بر عهده داشت و به طور کلی نتوانست در رئال مادرید دوام بیاورد و سکو های سانتیاگو برنابئو برای او لرزان بود و خیلی زود از رئال مادرید رفت. دوران هدایت او در چلسی حتی کوتاه تر هم بود. هیدینک یک بار در سال 2009 و یک بار هم در فصل 2015/16 هدایت چلسی را بر عهده گرفت و هر دو بار هم به عنوان سرمربی جایگزین و در وسط فصل هدایت چلسی را بر عهده گرفت.

کارلو آنچلوتی

کارلو آنچلوتی که در حال حاضر سرمربی رئال مادرید است، از سال 2009 تا 2011 هدایت چلسی را بر عهده داشته است و بدین ترتیب اولین سابقه آنچلوتی در لیگ برتر انگلیس رقم خورد. چلسی اولین تیمی در انگلیس بود که آنچلوتی آن را هدایت کرده است. آنچلوتی بین سال های 2013 تا 2015 هدایت رئال مادرید را بر عهده داشته است. او از ابتدای این فصل دوباره سرمربی رئال مادرید شده است.

رافائل بنیتز

رافائل بنیتز، مربی اسپانیایی کسی است که هم نزد هواداران رئال مادرید و هم نزد هواداران چلسی محبوبیتی ندارد چرا که هواداران چلسی او را یک لیورپولی می دانند و در رئال مادرید هم عملکرد بنیتز فاجعه بار بود. بنیتز در فصل 2012/13 به عنوان مربی جایگزین هدایت چلسی را بر عهده گرفت و در فصل 2015/16 هم سرمربی رئال مادرید بود که در نیم فصل اخراج شد و جای خود را به زیدان داد.

ژوزه مورینیو

ژوزه مورینیو اصلی ترین کسی است که هم سرمربی رئال مادرید بوده است و هم هدایت چلسی را بر عهده داشته است چرا که دوره هدایت مورینیو هم در رئال مادرید و هم در چلسی طولانی تر از بقیه بوده است. مورینیو در دو مقطع هدایت چلسی را بر عهده داشت. او یک بار بین سال های 2004 تا 2007 و یک بار هم بین سال های 2013 تا 2015 چلسی را هدایت کرد. مورینیو در رئال مادرید هم به مدت سه فصل یعنی از سال 2010 تا 2013 حضور داشت.

گزارش از سروش جهان راد/ پایگاه خبری فوتبالی

1470