قهرمان لیگ با تفاضل گل مشخص می‌شود؟ فعلا صبر کنید تا سهیل مهدی اعلام کند!

قهرمان لیگ با تفاضل گل مشخص می‌شود؟ فعلا صبر کنید تا سهیل مهدی اعلام کند!

پایگاه خبری فوتبالی- صحبتهای جدید مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ نشان می‌دهد که تفاضل گل تکلیف قهرمان لیگ بیست و یکم را مشخص خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، پیش از این صحبتهایی مطرح شده بود مبنی بر آنکه در صورتی که رقابت برای قهرمانی به هفته آخر کشیده شود و تیمهای اول و دوم امتیاز مشابهی داشته باشند، به جای تفاضل گل، بازی رو در رو ملاک دادن جام به تیم قهرمان خواهد بود.

در شرایطی که استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی قرار دارند، بعد از تساوی 1-1 دو تیم در دربی برگشت، گفته شد که گل رودی ژستد به پرسپولیس می‌تواند ارزش مضاعفی برای استقلال پیدا کند چرا که اگر کار به روز آخر کشیده شود با توجه به اینکه در دربی برگشت، پرسپولیس میزبان بوده، در صورت هم‌امتیاز شدن تیمها، استقلال به عنوان قهرمان لیگ شناخته خواهد شد.

در چنین شرایطی سایت ورزش سه از قول سهیل مهدی نوشته که قوانین برگزاری لیگ برتر مشابه با لالیگا اسپانیا خواهد بود.

طبق قوانین لالیگا، در صورتی که دو تیم در پایان فصل امتیازات برابری داشته باشند، نتایج "بازی رو در رو" ملاک تعیین تیم قهرمان خواهد بود و در صورتی که نتایج بازی رو در رو مساوی باشد، بدون در نظر گرفتن قانون گل زده در خانه حریف، "تفاضل گل" ملاک تعیین‌کننده تیم قهرمان خواهد بود. 

در چنین شرایطی اگر کار استقلال و پرسپولیس به روز آخر کشیده شود، به مانند سالهای گذشته، تفاضل گل تکلیف تیم قهرمان را مشخص خواهد کرد.

تا روز آخر صبر کنید

رئیس کمیته برگزاری مسابقات لیگ، در گفت و گوی کوتاهش با خبرنگار فوتبالی توضیح متفاوتی درباره این ماجرا دارد.

به گفته سهیل مهدی، منظور او از صحبتهایش این بوده که سازمان لیگ از قوانین بین‌المللی و لیگهای معتبر اروپایی استفاده خواهد کرد و اینطور نیست که از خودش قانون درآورد!

در چنین شرایطی، به نظر می‌رسد باید تا هفته آخر مسابقات صبر کرد چرا که قوانین لیگهای معتبر اروپایی با یکدیگر یکسان نیست. داستان لالیگا را که برایتان توضیح دادیم اما در بوندس‌لیگا، تفاضل گل تکلیف جایگاه تیمها را مشخص می‌کند و سری A وضعیتی مشابه لالیگا دارد و لیگ جزیره هم به مانند بوندس‌لیگا است و باید دید سازمان لیگ از کدام یک از این لیگها تبعیت خواهد کرد.

1984