رحمان رضایی آینده تیم ملی را حدس می‌‌زند

رحمان رضایی آینده تیم ملی را حدس می‌‌زند

پایگاه خبری فوتبالی- رحمان رضایی مدافع ایران در جام جهانی آلمان بازی تدارکاتی با تیم‌هایی از مکتب فوتبال بریتانیا را برای تیم ملی الزامی می‌داند.

به گزارش فوتبالی، لژیونر پیشین فوتبال ایران که چندین سال در سری آ ایتالیا توپ زده است، اعتقاد دارد صعود ایران از گروهش در جام جهانی قطر در گرو انجام کارهای فنی در سطحی بسیار بالاتر از وضعیت موجود تیم ملی است. رحمان رضایی که به‌همراه تیم ملی تجربه حضور در دو جام ملت‌های آسیا و یک جام جهانی را دارد، در خصوص گروه ایران در جام جهانی اظهار کرد:

- نظر شما در خصوص گروه ایران در جام جهانی را چیست؟

- به نظر من گروه، گروه بدی نیست. ولی موضوعی که هست، باید یک مقدار از لحاظ فنی و بدنی تیم را قوی‌تر کنیم. اگر فرض را بر نیامدن اوکراین بگذاریم، دو تیم اسکاتلند و ولز سبک بازی‌ای مشابه با انگلیس دارند یعنی اصطلاحا فوتبال انگلیسی بازی می‌کنند و ما نیاز داریم حتما یکی دو بازی دوستانه با ایرلند یا بازنده پلی‌آف برگزار کنیم. الان هم وقت خوبی داریم تا هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم برای انجام بازی دوستانه را انجام دهیم؛ اگر واقعا خواهان این هستیم که از گروه صعود کنیم. با توجه به اینکه ما تاکنون با تیم ملی انگلیس یا ولز در دهه گذشته بازی نکردیم، لازم است که بازی برابر این سبک فوتبال را در دیداری دوستانه تجربه کنیم. چون بازی آنها با سبک بازی کشوری مثل ایتالیا، آلمان یا فرانسه متفاوت است. حتما نیاز است یک بازی تدارکاتی انجام شود. تیم آمریکا به نظر من تیم خیلی خوبی است و بازیکنان خوبی در اختیار دارد. در مجموع به نظر من این گروه برای ایران فراتر از فوتبال است و با توجه به حضور آمریکا و انگلیس بیشتر از ورزش، رنگ سیاسی به خودش گرفته است. اعتقاد دارم آمریکا بازیکنان خوبی در تیم‌های اروپایی دارد و از آمریکایی که با آن در سال 98 بازی کردیم خیلی قوی‌تر است. تیم ملی نیاز به کار فنی با کیفیت بالا دارد. بالاخره از نظر بدنی بازیکنان در تیم‌های خودشان کمابیش مشغول هستند و قطعا یک اردوی خوب هم پیش از جام جهانی برگزار خواهد شد. ولی از لحاظ فنی و تاکتیکی و کار تیمی نیاز به تمرین زیاد داریم. به نظر من باید با تیم کار شود و وقت کافی در اختیار مربی گذاشته شود تا کار باکیفیت و موثر انجام شود.

- در رسانه‌ها و فضای مجازی در خصوص تغییر اسکوچیچ مباحثی مطرح می‌شود که البته قطعی و رسمی نیست. در کل شما با تغییر مربی در این مقطع موافق هستید یا فکر می‌کنید تیم ملی آسیب می‌بیند؟

- به نظر من اگر واقعا قراری بر تغییر باشد، باید ماکزیمم تا یک ماه دیگر انجام شود و در غیر این‌صورت باید بگذارند همین مربی کارش را انجام دهد. واقعیت این است که باید مقداری بجنبیم مطمئنا مربی‌ای که بیاید یک دنیا کار برای آنالیز و شناخت خصوصیات فردی و فنی و روانی بچه‌ها دارد و باید حریفان را به‌خوبی آنالیز کند. اعتقاد دارم اگر قراری برای تحول وجود دارد، باید در سریع‌ترین زمان انجام شود. البته من شک ندارم اگر سطح فنی تیم در همین حد باشد، ما در جام جهانی دچار مشکل خواهیم شد. به نظر من باید خیلی دقیق و با جزئیات، کارهای فنی روی تیم اعمال شود. مخصوصا که فوتبال‌دوستان توقع دارند از این گروه بالا برویم که لازمه آن کار فنی در سطح بالا است. ما از لحاظ انفرادی آن کیفیت را داریم، بازیکنان با تجربه هستند و میانگین سنی تیم بالای 27 سال است و این نشان می‌دهد که بازیکنان تجربه لازم را دارند ولی از نظر فنی باید خیلی بهتر از مسابقات مقدماتی باشیم.

۴۱۵۴