غنا انتقام «دست خدا» را از رفیق مسی می‌گیرد؟

غنا انتقام «دست خدا» را از رفیق مسی می‌گیرد؟

پایگاه خبری فوتبالی - لوئیز سوارز بعد از ان که با دستش جلوی گل غنا را گرفت و باعث صعود اروگوئه به نیمه نهایی جام جهانی 2010 شد، گفت:" دست خدا به من تعلق دارد. بهترین توپگیری مسابقات را داشتم. گاهی برای دروازه بانی تمرین می کنم و ارزشش را داشت."

به گزارش فوتبالی، سوارز در یک چهارم نهایی جام جهانی 2010  با هندی ناجوانمردانه مانع از آن شد تا غنا به اولین تیم تاریخ قاره آفریقا تبدیل شود که به نیمه نهایی جام جهانی می رسد. آن تورنمنت در آفریقای جنوبی برگزار شد که تیم غنا تنها تیم آفریقایی بود که به مرحله حذفی رسید. غنا در یک هشتم نهایی توانست کره جنوبی را شکست بدهد و در یک چهارم نهایی مقابل اروگوئه در آستانه تاریخ سازی قرار داشت.

بازی در وقت اضافه با تساوی 1-1 به اتمام رسید چرا که ضربه کاشته فورلان باعث شد تا گل مونتاری جبران شود. غنا در تلاش بود تا گل پیروزی را به ثمر برساند که سوارز برای مهار توپ تصمیم گرفت که از دستش کمک بگیرد و مانع از رد شدن توپ از خط دروازه تبدیل شود. داور پنالتی گرفت و غنا فرصت را از دست داد تا اروگوئه در ضربات پنالتی پیروز شود و به نیمه نهایی برسد. برخی حرکت سوارز را ناجوانمردانه دانستند و برخی دیگر معتقد بودند که کار او هوشمندانه بوده است.

حالا همگروهی اروگوئه و غنا در مرحله گروهی جام جهانی 2022 به غنایی ها این فرصت را داده تا از سوارز به عنوان رفیق دیرینه و صمیمی مسی انتقام بگیرند.

4125