پیشنهاد عجیب برای جام جهانی 2030؛ میزبانی در دو قاره!

پیشنهاد  عجیب برای جام جهانی 2030؛ میزبانی در دو قاره!

پایگاه خبری فوتبالی - کنگره فیفا، قرعه کشی جام جهانی و همزیستی نمایندگان 211 فدراسیون در قطر باعث شده تا میزبانی مشترک پرتغال - اسپانیا برای جام جهانی 2030 یک گزینه کاملا محتمل به نظر برسد.

به گزارش فوتبالی، رقیب جدی اسپانیا- پرتغال در حال حاضر چهار کشور پاراگوئه، اروگوئه، شیلی و آرژانتین هستند که کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی هم از آنها حمایت می کنند اما با توجه به این که آمریکای جنوبی خود را در مقابل پیشنهاد اسپانیا و پرتغال شکست خورده می بیند، برخی منابع مدعی شده اند که کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی پیشنهاد داده که میزبانی برخی بازیها را به عهده بگیرد.

االبته ایگناسیو آلونسو رئیس فدراسیون فوتبال اروگوئه در واکنش به این شایعه، آن را رد کرد وگفت:" چنین تفکری نداریم. می خواهیم که یکی از چهار میزبان در آمریکای جنوبی باشیم. هدف ما همین است."

کنفدراسیون فوتبال امریکای جنوبی و یوفا در حال حاضر روابط خیلی خوبی دارند و هیچ بعید نیست که اتفاق عجیبی رخ بدهد و جام جهانی 2030 در دو قاره آمریکای جنوبی و اروپا برگزار شود. بدین ترتیب پرتغال و اسپانیا می توانند میزبان های اصلی باشند و اروگوئه نیز می تواند میزبانی برخی بازیها را به عهده داشته باشد. ایده ای که البته بسیار عجیب به نظر می رسد و اگر به نتیجه برسد، به معنی رویدادی عجیب خواهد بود.

4125