تیم ملی سنگال؛ به یاد خاطرات جام جهانی ۲۰۰۲

تیم ملی سنگال؛ به یاد خاطرات جام جهانی ۲۰۰۲

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی سنگال در سومین حضور خود در جام جهانی به دنبال تکرار موفقیت اولین حضور خود در این رقابت‌هاست.                                 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، وقتی نام سنگال به گوش می‌رسد همه به یاد حضور قدرتمند این تیم در جام جهانی ۲۰۰۲ و شکست فرانسه در بازی افتتاحیه می‌افتند. سنگال در جام ملت‌های آفریقا افتخار چندانی نداشت و تنها یک نایب قهرمانی در سال ۲۰۰۲ داشت ولی در سال ۲۰۲۱ توانست به اولین قهرمانی خود در این رقابت ها دست یابد و مصر را در ضربات پنالتی شکست دهد. این تیم برای صعود به جام جهانی باز هم با مصر روبرو شد و جالب اینکه باز هم تکلیف صعود به ضربات پنالتی کشیده شد که سنگال بار دیگر برنده شد و راهی جام جهانی شد.

برونو متسو، سرمربی فقید فرانسوی هدایت این تیم را در جام جهانی ۲۰۰۲ بر عهده داشت. سنگال در بازی افتتاحیه توانست فرانسه مدافع عنوان قهرمانی را با یک گل شکست دهد. این تنها حضور سنگال تا قبل از جام جهانی روسیه در جام جهانی بود که با صعود این تیم به دور دوم همراه شد. این تیم در دور دوم نیز موفق شد سوئد را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد ولی در یک چهارم نهایی با یک گل مغلوب ترکیه شد تا سالی رویایی در جام جهانی داشته باشد.   سنگال را می توان بدشانس‌ترین تیم جام جهانی ۲۰۱۸ قلمداد کرد. این تیم به خاطر کارت زرد بیشتر از صعود به دور بعدی جام جهانی بازماند و در مرحله گروهی حذف شد.


ستاره   
سادیو مانه

مانه ستاره تیم ملی سنگال در خط حمله محسوب می‌شود. وارث هنری کامارا در خط حمله سنگال اکنون آماده‌تر از قبل در خدمت تیم خود است. او بیش از ۸۹ بازی برای تیمش انجام داده است و ۲۹ گل ملی هم در کارنامه خود دارد. مانه در لیورپول هم عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده و عملکرد او مورد تمجید رسانه‌ها قرار گرفته است. همه در جام جهانی منتظر بازی‌های موثر این بازیکن فرصت طلب در نوک خط حمله سنگال هستند.


سرمربی
آلیو سیسه

آلیو سیسه سرمربی تیم ملی سنگال عهده دار مسئولیت این تیم از سال ۲۰۱۵ بوده و توانست با این تیم جواز حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲  را به دست بیاورد و سنگال را برای اولین بار قهرمان جام ملت های آفریقا کند تا محبوبیت خود را بیش از قبل کند. او کاپیتان تیم ملی سنگال در جام جهانی ۲۰۰۲ بود و یکی از بازیکنان بزرگ و محوری سنگال در دوره‌های قبل محسوب می‌شد که اکنون به عنوان سرمربی روی نیمکت مربیگری سنگال می‌نشیند. مربی سنگال در دوران بازی در پست مدافع بازی می‌کرد و قبل از انتخاب به عنوان سرمربی سنگال، هدایت تیم جوانان سنگال را بر عهده داشت.


* تیم ملی سنگال در یک نگاه 

افتخارات: یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۰۲
بهترین گلزن: هنری کامارا و سادیو مانه (۲۹ گل زده)
بیشترین بازی: هنری کامارا (۹۹ بازی)
نحوه صعود: صعود با شکست دادن مصر
عملکرد دوره قبل: حذف در مرحله گروهی

9719