پاشازاده: بازی با فرانسه، برزیل یا آرژانتین همیشگی نیست

پاشازاده: بازی با فرانسه، برزیل یا آرژانتین همیشگی نیست

پایگاه خبری فوتبالی- مدافع اسبق تیم ملی گفت: بازی با تیم‌هایی مثل فرانسه، برزیل و آرژانتین همیشگی نیست و شاید فقط در جام جهانی بتوانیم با آن‌ها بازی کنیم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، مهدی پاشازاده درباره قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و پیش‌بینی اش از همگروه‌های ایران در این رقابت ها اظهار داشت: پیش بینی قرعه کشی همیشه سخت است و جذابیتش هم این است که قبل از آن نمی‌دانید با چه تیمی می‌افتید. البته فرقی ندارد تیم ملی ما در جام جهانی ۲۰۲۲ با چه تیم‌هایی هم گروه شود زیرا اصلا تیم ضعیف در جام جهانی نداریم. ضعیف‌ترین تیم‌های این دوره از جام جهانی عربستان، کره جنوبی و قطر هستند که به دلیل هم قاره ای بودن با ایران به ما نمی‌خورند.

وی درمورد اینکه برخی اعتقاد دارند با توجه به اینکه تیم ملی ایران در طول یک دوره چهار ساله چندان نمی‌تواند با تیم‌های بزرگی بازی کند به همین دلیل بهتر است در جام جهانی با حریفان قوی‌تر هم گروه شود، توضیح داد: بازی کردن با تیم‌هایی مثل فرانسه، برزیل و آرژانتین همیشگی نیست و کمتر اتفاق می‌افتد. شاید ما فقط در جام جهانی بتوانیم با چنین تیم‌هایی بازی کنیم. شانس ما بود که در سید سه قرار گرفتیم. همه تیم‌های سید یک و دو خوب و قوی هستند و بازی کردن با همه آنها سخت است.

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: خودم دوست دارم از بین تیم‌های سید دو با آلمان هم‌گروه شویم. هرچند این تیم اکنون در سید یک نیست اما همیشه در مواقعی که انتظارات از آن کمتر است شگفتی‌ساز می‌شود و دست‌کم بین چهار تیم قرار می‌گیرد. خیلی مواقع هم به فینال صعود می‌کند. 

پاشازاده درخصوص شانس تیم ملی کشورمان برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ عنوان کرد: هرچند تیم خیلی خوبی داریم اما با توجه به تجربه ام در فوتبال و مربیگری در خط دفاعی به مشکل می‌خوریم. تیم ما با خط دفاعی چهار نفره بازی می‌کند که هیچ اقتداری ندارد. حتی مقابل تیمی مثل لبنان هم ۴-۳ موقعیت داده و اشتباهات فردی داشتیم. در خط دفاعی ثبات هم نداریم و به ندرت دیدیم چهار مدافع ما ثابت باشند. به ویژه در دفاع چپ و راست مدام نفرات را بالا و پایین می‌کنیم. ۴-۳ نفر در دفاع راست بازی کرده‌اند و بازیکنی که در یکی از دیدارها ثابت بوده برای چندین اردوی اخیر دعوت نشده است.

وی عنوان کرد: مقابل لبنان دیدیم دانیال اسماعیلی‌فر به زمین آمد که در بازی اول فشار زیادی را تحمل کرد. او حتی در این دیدار آسان اشتباه می‌کرد و پاس اشتباه داد‌.  تکرار این اشتباهات در جام جهانی بلافاصله سبب جریمه تیم ملی می‌شود. در دفاع چپ هم چنین اشتباهات و تغییراتی دیده‌ایم. با توجه به پتانسیل تیم ملی با دفاع چهار نفره موافق نیستم. می‌توانستیم ۳ دفاعه بازی کنیم. از سیاوش یزدانی که بهترین بازیکن لیگ مان بوده و خیلی خوب کار کرده استفاده کنیم تا نفراتی مثل شجاع خلیل زاده، محمد حسین کنعانی زادگان و سید مجید حسینی به عنوان پشتوانه او بازی کنند.

بازیکن اسبق تیم ملی خاطرنشان کرد: با استفاده از سیستم ۲-۵-۳ می‌توانستیم با دو مهاجم اصلی یعنی آزمون و طارمی بازی کنیم. در جام جهانی استفاده از این سیستم می‌تواند خیلی خوب باشد اما باید دید کادرفنی چه نظری دارد.

پاشازاده درمورد اتفاقات دیدار ایران و لبنان در مشهد، گفت: فدراسیون فوتبال می‌گوید مقصر فروش بلیت جعلی نیست و باید ابتدا مشخص شود این بلیت‌ها چگونه به فروش رفته تا بتوان درموردش اظهارنظر کرد. قطعا فراهم کردن ساز و کار حضور بانوان ۴۸ ساعت مانده به بازی هم کار بسیار سختی است. اگر هم عزمی درمورد حضور تماشاگران آقا و خانم در ورزشگاه وجود داشت باید زودتر تصمیم‌گیری می‌کردند. چه زمانی می‌خواهد ساماندهی بلیت فروشی در کشورمان درست شود؟ 

کاپیتان اسبق تیم استقلال درباره اینکه پس از اتفاقات مشهد اختلافات اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با توییت‌های مهرداد سراجی علنی‌تر شد، پاسخ داد: فقط یک جمله می‌گویم. به جز میرشاد ماجدی کدام یک از اعضای هیات رئیسه فوتبالی هستند؟ مشخص نیست برخی روی چه حساب و کتابی عضو هیات رییسه شده‌اند اما همان ها برای فوتبال تصمیم‌گیری می‌کنند.

9719